Je social media uitbesteden voor online succes? Over het bereik en de impact van social media kanalen hoeven we het niet meer te hebben. Het is zo’n beetje continu aanwezig in ons leven en nog steeds wordt dat alleen maar meer en meer. Inmiddels zijn er dan ook al doelgerichte aftakkingen van SOCIAL MEDIA.
Zakelijke connecties, meer persoonlijke benaderingen of visueel in het oog springen? Niets doen is geen optie meer en het allemaal zelf kundig inrichten en bijhouden vraagt steeds meer gespecialiseerde aandacht. Je social media marketing uitbesteden aan een goed social media bureau is dé manier om jouw onderneming te verbinden met je doelgroep.
Alona Marketing denkt met u mee om te kijken welke online strategie past bij de doelstellingen die belangrijk zijn voor uw bedrijf.
Veel ondernemers zien de kracht en meerwaarde van social media wel in, maar raken de gestructureerde aanpak steeds meer kwijt. Op welk kanaal moet ik op welke manier en op welk moment actief zijn? En heeft het nog wel zin nu er al zoveel versplinteringen zijn en het bovendien overvol is met al die advertenties en campagnes van vrijwel elke branche?
Absoluut! Althans, met een goede social media strategie draagt het enorm bij aan al je online marketing resultaten. De effecten van het uitbesteden van al je social media activiteiten zijn dan ook ver buiten de eigen kanalen merkbaar, mits je het goed doet natuurlijk. Het draagt onder andere bij aan je SEO rankings, zo kun je dus ook nog eens hoger in Google komen.
Of je nu campagnes wilt draaien of op de voor jou relevante kanalen het gesprek aan wilt gaan met je klanten. En of het nu gaat om je Facebook, LinkedIn of Instagram beheer uitbesteden of om specifieke video marketing voor YouTube…
Je social media uitbesteden aan Alona marketing betekent stap voor stap aan de slag met marketingcampagnes die het meest efficiënt zijn voor jouw onderneming. Wil je weten hoe jouw huidige social media strategie haar doelstellingen wél kan behalen?
Er zijn meerdere methodes/ technieken om volgers, likes en mentions te krijgen. Ook zijn er verschillende manieren om je content waarschijnlijk “viraal” te krijgen. Hoewel dit natuurlijk afhangt van verschillende factoren en er nooit een garantie is dat het viraal gaat. Maar er zijn zeker dingen die je kan doen om die kans te vergroten.
Wat je wilt zijn natuurlijk niche volgers, mensen die een echte interesse hebben ik datgene wat je post/ doet. Dus als ondernemer die bijvoorbeeld life coaching doet, wil je ook mensen krijgen die je gaan volgen en “engagen” met jouw account en als persoon.
Mensen die interesse hebben in/ op zoek zijn naar life coaching. Dit geldt natuurlijk voor elke niche.
Toch zie je vaak dat accounts niet groeien, je hebt weliswaar een paar honderd volgers, maar daarna blijf je vastzitten of worden de hoeveelheid volgers minder. Instagram kost gewoon veel tijd, zeker als je niet echt/ goed weet hoe Instagram werkt.
Instagrammers zijn over het algemeen erg actief. Uit onderzoek is gebleken dat 1/3 van de Instagram gebruikers wel eens iets gekocht heeft nadat ze een advertentie op Instagram zagen. Met meer dan 1 miljard Instagram-gebruikers zijn dat dus meer dan 300 miljoen (!) potentiële kopers van je product.
Omdat adverteren op Instagram loopt via het Facebook Advertentie-platform zijn de opties vrijwel onbeperkt. Target bijvoorbeeld mensen die je website hebben bezocht maar geen actie hebben ondernomen, of mensen die een bepaalde engagement met je posts hebben gehad. Of mensen die daar weer op lijken (look-alike doelgroepen).
Bereik meer nieuwe klanten door hashtags (#) slim in te zetten. Doe altijd een hashtag-onderzoek om te kijken welke hashtags je het best kan inzetten. Een tool die wij vaak gebruiken is bijvoorbeeld: keyhole.co.
Instagram is een erg ”visueel” platform; foto’s en video’s staan centraal; als bedrijf kan je je boodschap goed overbrengen omdat wat mensen zien nou eenmaal beter blijft hangen dan wat mensen lezen of horen!
Online gevonden en gezien worden met meer omzet als oogmerk, dat is voor veel bedrijven de reden om te kiezen voor social media uitbesteden. Je merkt de sterke tendens hiervan al op persoonlijk en particulier vlak op alle verschillende accounts, laat staan op bedrijfsniveau.
Dat dit op grote schaal plaatsvindt zegt dan ook eigenlijk al genoeg. Je LinkedIn marketing uitbesteden aan social media specialisten is dé online manier om bedrijfskennis te delen en dus onder de aandacht te brengen. Bovendien is LinkedIn adverteren bij uitstek de ideale manier om kwalitatieve B2B leads binnen te halen. Een belangrijke stap naar een succesvolle toekomst voor je onderneming.
Instagrammers zijn over het algemeen erg actief. Uit onderzoek is gebleken dat 1/3 van de Instagram gebruikers wel eens iets gekocht heeft nadat ze een advertentie op Instagram zagen. Met meer dan 1 miljard Instagram-gebruikers zijn dat dus meer dan 300 miljoen (!) potentiële kopers van je product.
Omdat adverteren op Instagram loopt via het Facebook Advertentie-platform zijn de opties vrijwel onbeperkt. Target bijvoorbeeld mensen die je website hebben bezocht maar geen actie hebben ondernomen, of mensen die een bepaalde engagement met je posts hebben gehad. Of mensen die daar weer op lijken (look-alike doelgroepen).
Bereik meer nieuwe klanten door hashtags (#) slim in te zetten. Doe altijd een hashtag-onderzoek om te kijken welke hashtags je het best kan inzetten. Een tool die wij vaak gebruiken is bijvoorbeeld: keyhole.co.
Instagram is een erg ”visueel” platform; foto’s en video’s staan centraal; als bedrijf kan je je boodschap goed overbrengen omdat wat mensen zien nou eenmaal beter blijft hangen dan wat mensen lezen of horen!
Veel ondernemers zien de kracht en meerwaarde van social media wel in, maar raken de gestructureerde aanpak steeds meer kwijt. Op welk kanaal moet ik op welke manier en op welk moment actief zijn? En heeft het nog wel zin nu er al zoveel versplinteringen zijn en het bovendien overvol is met al die advertenties en campagnes van vrijwel elke branche?
Absoluut! Althans, met een goede social media strategie draagt het enorm bij aan al je online marketing resultaten. De effecten van het uitbesteden van al je social media activiteiten zijn dan ook ver buiten de eigen kanalen merkbaar, mits je het goed doet natuurlijk. Het draagt onder andere bij aan je SEO rankings, zo kun je dus ook nog eens hoger in Google komen.
Of je nu campagnes wilt draaien of op de voor jou relevante kanalen het gesprek aan wilt gaan met je klanten. En of het nu gaat om je Facebook, LinkedIn of Instagram beheer uitbesteden of om specifieke video marketing voor YouTube…
Je social media uitbesteden aan Alona marketing betekent stap voor stap aan de slag met marketingcampagnes die het meest efficiënt zijn voor jouw onderneming. Wil je weten hoe jouw huidige social media strategie haar doelstellingen wél kan behalen?
Er zijn meerdere methodes/ technieken om volgers, likes en mentions te krijgen. Ook zijn er verschillende manieren om je content waarschijnlijk “viraal” te krijgen. Hoewel dit natuurlijk afhangt van verschillende factoren en er nooit een garantie is dat het viraal gaat. Maar er zijn zeker dingen die je kan doen om die kans te vergroten.
Wat je wilt zijn natuurlijk niche volgers, mensen die een echte interesse hebben ik datgene wat je post/ doet. Dus als ondernemer die bijvoorbeeld life coaching doet, wil je ook mensen krijgen die je gaan volgen en “engagen” met jouw account en als persoon.
Mensen die interesse hebben in/ op zoek zijn naar life coaching. Dit geldt natuurlijk voor elke niche.
Toch zie je vaak dat accounts niet groeien, je hebt weliswaar een paar honderd volgers, maar daarna blijf je vastzitten of worden de hoeveelheid volgers minder. Instagram kost gewoon veel tijd, zeker als je niet echt/ goed weet hoe Instagram werkt.
Instagrammers zijn over het algemeen erg actief. Uit onderzoek is gebleken dat 1/3 van de Instagram gebruikers wel eens iets gekocht heeft nadat ze een advertentie op Instagram zagen. Met meer dan 1 miljard Instagram-gebruikers zijn dat dus meer dan 300 miljoen (!) potentiële kopers van je product.
Omdat adverteren op Instagram loopt via het Facebook Advertentie-platform zijn de opties vrijwel onbeperkt. Target bijvoorbeeld mensen die je website hebben bezocht maar geen actie hebben ondernomen, of mensen die een bepaalde engagement met je posts hebben gehad. Of mensen die daar weer op lijken (look-alike doelgroepen).
Bereik meer nieuwe klanten door hashtags (#) slim in te zetten. Doe altijd een hashtag-onderzoek om te kijken welke hashtags je het best kan inzetten. Een tool die wij vaak gebruiken is bijvoorbeeld: keyhole.co.
Instagram is een erg ”visueel” platform; foto’s en video’s staan centraal; als bedrijf kan je je boodschap goed overbrengen omdat wat mensen zien nou eenmaal beter blijft hangen dan wat mensen lezen of horen!
Online gevonden en gezien worden met meer omzet als oogmerk, dat is voor veel bedrijven de reden om te kiezen voor social media uitbesteden. Je merkt de sterke tendens hiervan al op persoonlijk en particulier vlak op alle verschillende accounts, laat staan op bedrijfsniveau.
Dat dit op grote schaal plaatsvindt zegt dan ook eigenlijk al genoeg. Je LinkedIn marketing uitbesteden aan social media specialisten is dé online manier om bedrijfskennis te delen en dus onder de aandacht te brengen. Bovendien is LinkedIn adverteren bij uitstek de ideale manier om kwalitatieve B2B leads binnen te halen. Een belangrijke stap naar een succesvolle toekomst voor je onderneming.
Het principe van online adverteren is op elk social media account in de basis hetzelfde. Toch is de insteek en dus strategie bij adverteren op LinkedIn heel anders dan wanneer je kiest voor Facebook adverteren uitbesteden of Instagram beheer uitbesteden. Advertenties op LinkedIn worden, net als met adverteren op Google, verkocht middels een veiling.
Met je LinkedIn marketing uitbesteden concurreer je met een bepaald bod met andere adverteerders die dezelfde doelgroep en mogelijke doelen voor ogen hebben. De advertentiekosten worden dan uiteindelijk in rekening gebracht vanuit twee mogelijke biedstrategieën: door te kiezen voor CPM, kosten per 1.000 weergaven of door te kiezen voor CPC, de kosten per klik. Er zijn overigens ook nog bericht-advertenties waarvoor je betaald zodra een bericht is afgeleverd. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen. Als je je social media uitbesteedt, heb jij tijd je te richten op de dingen waar je echt goed in bent.
Bij social media uitbesteden gaat het niet alleen om het verspreiden van content, het gaat ook om het verkrijgen van data en daar met een doordachte strategie kansrijk mee omgaan.
Zo kun je door middel van Facebook adverteren uitbesteden bijvoorbeeld de data van gebruikers indelen op locatie, branche of opleiding, likes of zelfs op geschiedenis van gedane aankopen. Ook bestaan er steeds meer handige tools vanuit de eigen social media platforms. Deze zijn in combinatie met je CMS-systeem heel specifiek en doelgericht in te zetten. Bijvoorbeeld op het converteren van meer relevante leads.
Het is dan ook de ideale combinatie met adverteren op Google. Sowieso draagt social media marketing uitbesteden bij aan je totale online strategie. Alles met het oogpunt om het uiteindelijke doel, een hogere omzet, te realiseren.
Het uitbesteden van je social media voor marketingdoeleinden kent bij Alona marketing nog veel meer voordelen. Onze ervaren specialisten houden als ware topsporters de focus op alle trends en ontwikkelingen en weten hier feilloos op in te spelen met jouw branche en doelgroep.
Bovendien kun je bij ons met social media uitbesteden pakketten op maat samenstellen. Hierin adviseren we je graag, maar blijf jij altijd leidend.
Tijdens een strategiesessie over jullie bedrijf en ambities komt duidelijk naar voren wat de doelen zijn van jouw bedrijf en welke online marketing er geleverd moeten worden om resultaat te behalen. Social Media uitbesteden kan daar een onderdeel van zijn, net als bijvoorbeeld SEA of SEO.
Jouw Social Media uitbesteden aan onze Social Media specialisten betekent volledige exposure op één of meerdere kanalen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Met losse flodders kom je nergens. Dan heb je hoogstens een like van je moeder en per ongeluk eentje van de concurrent die jou nauwlettend in de gaten houdt. Daarom bespreken we met je welke doelstellingen je bedrijf wilt behalen, op welk marktsegment je impact wil maken en welke kanalen daar het best bij passen.
Natuurlijk maken we ook afspraken over het budget en de tijdsplanning. Voor minder dan maximaal resultaat, doen we het niet. Ben je geïnteresseerd of nieuwsgierig naar wat Alona Marketing voor jouw bedrijf kan betekenen met social media? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Wij zijn het social media marketing bedrijf voor jou.
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.