5/5
4.9/5 van 38 reviews
4.9/5 van 38 reviews
SEO, voluit ook wel Search Engine Optimization, of vertaalt naar het Nederlands ook wel: zoekmachine optimalisatie. Enorm belangrijk voor jouw online marketing strategie voor de lange termijn. Dat komt doordat:
Genoeg interessante cijfers om je te verdiepen in SEO! Benieuwd hoe wij dat doen?
SEO; ofwel zoekmachine optimalisatie is het verbeteren van jouw website voor zoekmachines. Dit doet men op een organische manier dat niet direct geld kost. Dat is dus ook meteen het grote verschil tussen SEO en SEA of social media marketing, je betaalt geen direct geld om bovenaan te staan of op te vallen. De kern van SEO is jouw website op zo’n manier in te richten dat hij zo hoog mogelijk verschijnt in de zoekresultaten van Google. Dan komen we meteen bij de vraag: wat moet ik doen aan SEO om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te staan?
SEO hangt samen met 3 pijlers die allemaal in balans moeten zijn: content, autoriteit en techniek. Vergelijk het met een huis. De fundering is de techniek, de muren is het stukje autoriteit en de aankleding binnenshuis is de content.
De een versterkt het ander en vice versa. Mis je 1 pijler dan gaat het een behoorlijke uitdaging worden om te concurreren met de andere miljoenen websites die ook op jouw zoekwoord gevonden willen worden.
Misschien is dit wel de belangrijkste van alle drie. De techniek en de autoriteit moeten in orde zijn, maar als je geen content op je website hebt staan dan gaat het je niet lukken om gevonden te worden in Google. Content bestaat uit meer dan alleen tekst, het bestaat ook uit afbeeldingen en video’s.
Het belangrijkste is dat je schrijft en content ontwikkeld voor je doelgroep/bezoeker. Verplaats je in hen en schrijf daar dan naar. Het heeft weinig zin om een stuk tekst te schrijven voor een advocaten website en dan plat Brabants te gaan schrijven. Niemand zal je zo serieus nemen.
Wanneer jouw tekst staat is het zaak om deze te blijven optimaliseren. Content aanpassen, content schrappen (waar nodig) en de content online zetten. Dat is in hele korte lijnen wat je met een stuk tekst doet dat moet ranken voor je SEO. Goede content is ontzettend belangrijk voor je organische vindbaarheid. Zonder content zul je niet of nauwelijks ranken in de zoekmachines.
Het succes van een website hangt af van de techniek. Een website die SEO technisch ondermaats is zal nooit de volle potentie benutten, ook al heeft de site nog zulke goede content en hoge autoriteit. Een technisch sterke website rankt nou eenmaal hoger in de zoekresultaten van Google. Het tegenovergestelde is ook waar; is je website SEO technisch niet op orde, dan zul je daar ook “gestraft” voor worden. Je website zal dan minder hoog ranken en je zult dus dalen in de zoekresultaten van de zoekmachines.
Je kunt het ook zo zien: is jouw website technisch niet goed in orde waardoor een deel niet zichtbaar is, dan zijn alle andere gewerkte uren aan linkbuilding en content ook weggegooid.
Jouw website SEO technisch goed neerzetten is een hele klus en vergt kennis en precisie. Heel compact samengevat gaat het om de volgende aspecten op je website:
De SEO autoriteit van je website geeft aan hoe betrouwbaar en belangrijk jouw website is. Google zint hier heel erg op het “vertrouwen” van een website. Klopt het wat je schrijft? Ben je bekend in de markt? Praten anderen over jou? Dat zijn drie vragen die te maken hebben met de autoriteit van een website op het gebied van SEO. Je hebt 3 soorten autoriteit:
Je autoriteit wordt aangeduid met een getal tussen 0-100, hoe hoger dat getal, hoe beter! Om je autoriteit omhoog te krijgen zal je voornamelijk aan linkbuilding moeten doen. Linkbuilding is het verkrijgen van backlinks van een website die verwijzen naar jouw website. Als het ware “bouw” je links van een andere website naar jouw website. Google ziet elke backlink als een aanbeveling. Hoe relevanter, waardevoller en sterker deze backlinks, hoe meer Google je gaat belonen met een stijging in de zoekresultaten van Google.
Uniek, maar sterk in de aanpak.
Wat is technische SEO? Technische SEO is in feite de technische kant van SEO en bevat het verbeteren van de technische aspecten van een website. Het doel ervan is om de website sneller te laten opvallen bij Google. De technische aspecten van een website zijn voornamelijk de elementen aan de achterkant van een website die je op het oog niet ziet. Denk hierbij aan: Hoe doe ik aan technische SEO? Alona marketing is hier heel scherp op. Een website aan de voorkant is mooi, maar als die aan de achterkant niet werkt heb je er niets aan. Aan de voorkant werkt die niet goed en aan de achterkant kan Google jouw website niet goed vinden en indexeren. Dat is natuurlijk enorm zonde! Een technische SEO scan doen wij als volgt:
Technische SEO scan.
Een concurrentieanalyse is een analyse van je belangrijkste concurrenten. Je brengt in kaart waar jij op dit moment staat en je brengt in kaart waar de concurrentie op dit moment staat. Je gaat hier dieper op in door te analyseren waar de concurrentie, ten opzichte van jou, terrein pakt en hoe jouw concurrenten dat doen. Alona marketing doet dit op twee manieren, namelijk:
Concurrentieanalyse.
Wat is een zoekwoorden onderzoek? Dit is een onderzoek naar zoekwoorden om erachter te komen welke zoekwoorden bezoekers gebruiken, in zoekmachines, voordat ze op jouw website belanden. Een zoekwoorden onderzoek zorgt ervoor dat je inzicht krijgt over hoe de doelgroep online zoekt, wat ze precies zoeken en welke zoekwoorden daarbij helpen. Een zoekwoorden onderzoek is de start van alle werkzaamheden voor SEO. Zonder een zoekwoorden onderzoek heb je geen flauw idee op welke zoekwoorden jij je moet gaan focussen. Het is belangrijk om hierbij rekening te houden met je bezoekers en je huidige doelgroep. Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek? Alona marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden. Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:
Zoekwoorden onderzoek.
Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek?
Alona marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden. Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:
Een element binnen SEO dat veel mensen vaak over het hoofd zien, maar wel enorm belangrijk kan zijn. Binnen Google kun je gratis gebruik maken van Google My Business. Dit is een tool binnen Google waar jij al je bedrijfsgegevens in kwijt kan. Stel; jij staat in Eindhoven en je bent op zoek naar een online marketing bureau. Je tikt in Google “online marketing bureau” in en je krijgt alle bedrijven in Eindhoven en omgeving te zien die te maken hebben met een online marketing bureau.
Lokale SEO.
Enorm handig wanneer men zoekt naar je bedrijf, en dus ook enorm slim om dit te optimaliseren. Tegenwoordig is de techniek van Google al zover dat veel dingen ook via GPS gaan.
Je raadt het waarschijnlijk al… Google is zo ver met de techniek, dat wanneer jij in Eindhoven staat Google jou ook alle online marketing bureau in Eindhoven laat zien. Dat kan natuurlijk van enorm veel waarde zijn om zoekmachine gebruikers naar jouw website door te laten sturen.
Een backlink audit is een analyse die laat zien hoe jouw backlinkprofiel eruitziet. Een backlink is een term die we binnen de online marketing gebruiken voor linkbuilding en is een verwijzing van een andere website naar jouw website. Vaak ziet met over het hoofd, maar linkbuilding heeft eigenlijk te maken met de backlinks die van een externe website naar jouw website verwijzen. Wij kijken ook nog naar de interne linkstructuur. Nieuwe pagina’s toevoegen is leuk, maar met de juiste interne linkstructuur kun jij dit proces enorm versnellen en Google als het ware nog sneller op de hoogte brengen.
Backlink audit.
Een backlinkprofiel is het profiel van alle inkomende backlinks van jouw website. Alona marketing houdt hierbij rekening met:
Los van dat je Google nog sneller op de hoogte brengt en het begrijpelijker maakt voor Google om door de website te navigeren. Zul je de linkwaarde van buitenaf ook nog eens op de juiste manier kunnen verdelen op je website door je interne linkstructuur op orde te hebben.
Wat is copywriting? Wat is het verschil tussen een tekstschrijver en copywriter?
Copywriting.
Het schrijven van teksten op een manier zodat je de lezer kunt overtuigen. Het zijn vaak commerciële teksten waarbij je een lezer over wil laten gaan tot een actie.
Een copywriter en tekstschrijver doen in de basis precies hetzelfde, maar het verschil zit hem in de soort tekst. Een tekstschrijver zet men vooral in voor langere teksten of blogs. Een copywriter zet men voornamelijk in voor de sterke en krachtige teksten zoals een landingspagina of salespagina. Hierbij is het de bedoeling om iemand echt te overtuigen om een actie te laten maken
Wat is linkbuilding? Hoe voer je linkbuilding uit?
Linkbuilding.
Een verwijzing van een externe website naar jouw website. Elke link, ook wel backlink genoemd, ziet Google als een aanbeveling. Het is wel zaak om dit juist te doen, maar is dat het geval dan geldt, hoe meer, hoe beter. Een belangrijk element binnen SEO en je gehele online marketing strategie dus.
Linkbuilding is heel plat gezegd linkjes van de ene website naar de andere website vergaren. Wat men echter wel vergeet en vaak niet over nadenkt is dat je er wel de juiste kennis en de tijd voor moet hebben om dit allemaal uit te voeren. Wij kunnen de volledige linkbuilding voor je overnemen en zorgen voor een backlink audit, de strategie en de uitvoering van het gehele linkbuilding proces.
Op het gebied van SEO kunnen we je overal hulp voor aanbieden: content, autoriteit en techniek zijn voor ons gesneden koek en kunnen we je bij helpen. Soms moet het nog compleet opgezet worden, maar vaak staat het in de basis al, maar moeten daar nog de nodige optimalisaties voor doorgevoerd worden. Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Optimalisatie.
Wat is technische SEO? Technische SEO is in feite de technische kant van SEO en bevat het verbeteren van de technische aspecten van een website. Het doel ervan is om de website sneller te laten opvallen bij Google. De technische aspecten van een website zijn voornamelijk de elementen aan de achterkant van een website die je op het oog niet ziet. Denk hierbij aan: Hoe doe ik aan technische SEO? Alona marketing is hier heel scherp op. Een website aan de voorkant is mooi, maar als die aan de achterkant niet werkt heb je er niets aan. Aan de voorkant werkt die niet goed en aan de achterkant kan Google jouw website niet goed vinden en indexeren. Dat is natuurlijk enorm zonde! Een technische SEO scan doen wij als volgt:
Technische SEO scan.
Een concurrentieanalyse is een analyse van je belangrijkste concurrenten. Je brengt in kaart waar jij op dit moment staat en je brengt in kaart waar de concurrentie op dit moment staat. Je gaat hier dieper op in door te analyseren waar de concurrentie, ten opzichte van jou, terrein pakt en hoe jouw concurrenten dat doen. Alona marketing doet dit op twee manieren, namelijk:
Concurrentieanalyse.
Wat is een zoekwoorden onderzoek? Dit is een onderzoek naar zoekwoorden om erachter te komen welke zoekwoorden bezoekers gebruiken, in zoekmachines, voordat ze op jouw website belanden. Een zoekwoorden onderzoek zorgt ervoor dat je inzicht krijgt over hoe de doelgroep online zoekt, wat ze precies zoeken en welke zoekwoorden daarbij helpen. Een zoekwoorden onderzoek is de start van alle werkzaamheden voor SEO. Zonder een zoekwoorden onderzoek heb je geen flauw idee op welke zoekwoorden jij je moet gaan focussen. Het is belangrijk om hierbij rekening te houden met je bezoekers en je huidige doelgroep. Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek? Alona marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden. Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:
Zoekwoorden onderzoek.
Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek?
Alona marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden. Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:
Een element binnen SEO dat veel mensen vaak over het hoofd zien, maar wel enorm belangrijk kan zijn. Binnen Google kun je gratis gebruik maken van Google My Business. Dit is een tool binnen Google waar jij al je bedrijfsgegevens in kwijt kan. Stel; jij staat in Eindhoven en je bent op zoek naar een online marketing bureau. Je tikt in Google “online marketing bureau” in en je krijgt alle bedrijven in Eindhoven en omgeving te zien die te maken hebben met een online marketing bureau.
Lokale SEO.
Enorm handig wanneer men zoekt naar je bedrijf, en dus ook enorm slim om dit te optimaliseren. Tegenwoordig is de techniek van Google al zover dat veel dingen ook via GPS gaan.
Je raadt het waarschijnlijk al… Google is zo ver met de techniek, dat wanneer jij in Eindhoven staat Google jou ook alle online marketing bureau in Eindhoven laat zien. Dat kan natuurlijk van enorm veel waarde zijn om zoekmachine gebruikers naar jouw website door te laten sturen.
Een backlink audit is een analyse die laat zien hoe jouw backlinkprofiel eruitziet. Een backlink is een term die we binnen de online marketing gebruiken voor linkbuilding en is een verwijzing van een andere website naar jouw website. Vaak ziet met over het hoofd, maar linkbuilding heeft eigenlijk te maken met de backlinks die van een externe website naar jouw website verwijzen. Wij kijken ook nog naar de interne linkstructuur. Nieuwe pagina’s toevoegen is leuk, maar met de juiste interne linkstructuur kun jij dit proces enorm versnellen en Google als het ware nog sneller op de hoogte brengen.
Backlink audit.
Een backlinkprofiel is het profiel van alle inkomende backlinks van jouw website. Alona marketing houdt hierbij rekening met:
Los van dat je Google nog sneller op de hoogte brengt en het begrijpelijker maakt voor Google om door de website te navigeren. Zul je de linkwaarde van buitenaf ook nog eens op de juiste manier kunnen verdelen op je website door je interne linkstructuur op orde te hebben.
Wat is copywriting? Wat is het verschil tussen een tekstschrijver en copywriter?
Copywriting.
Het schrijven van teksten op een manier zodat je de lezer kunt overtuigen. Het zijn vaak commerciële teksten waarbij je een lezer over wil laten gaan tot een actie.
Een copywriter en tekstschrijver doen in de basis precies hetzelfde, maar het verschil zit hem in de soort tekst. Een tekstschrijver zet men vooral in voor langere teksten of blogs. Een copywriter zet men voornamelijk in voor de sterke en krachtige teksten zoals een landingspagina of salespagina. Hierbij is het de bedoeling om iemand echt te overtuigen om een actie te laten maken
Wat is linkbuilding? Hoe voer je linkbuilding uit?
Linkbuilding.
Een verwijzing van een externe website naar jouw website. Elke link, ook wel backlink genoemd, ziet Google als een aanbeveling. Het is wel zaak om dit juist te doen, maar is dat het geval dan geldt, hoe meer, hoe beter. Een belangrijk element binnen SEO en je gehele online marketing strategie dus.
Linkbuilding is heel plat gezegd linkjes van de ene website naar de andere website vergaren. Wat men echter wel vergeet en vaak niet over nadenkt is dat je er wel de juiste kennis en de tijd voor moet hebben om dit allemaal uit te voeren. Wij kunnen de volledige linkbuilding voor je overnemen en zorgen voor een backlink audit, de strategie en de uitvoering van het gehele linkbuilding proces.
Op het gebied van SEO kunnen we je overal hulp voor aanbieden: content, autoriteit en techniek zijn voor ons gesneden koek en kunnen we je bij helpen. Soms moet het nog compleet opgezet worden, maar vaak staat het in de basis al, maar moeten daar nog de nodige optimalisaties voor doorgevoerd worden. Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Optimalisatie.
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.
Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.