Zoekmachine optimalisatie (SEO)

De term SEO is afgeleid van de Engelse term Search Engine Optimization. In het Nederlands noemen we het ook wel zoekmachine optimalisatie. Maar wat is SEO nu eigenlijk? Het is een overkoepelende term voor alle werkzaamheden die ervoor zorgen dat jouw website organisch beter gevonden wordt.

Waarom zou je met SEO marketing starten?

Het is een lange termijn strategie, maar het levert wel een duurzaam resultaat op. Bij SEA heb je advertentiebudget nodig om getoond te worden in de zoekmachine. Daarnaast heb je per zoekmachine een apart account en budget nodig. Zodra het budget op is of je stopt met betaald adverteren, dan wordt je direct niet meer vertoond. Bij SEO marketing blijf je wel zichtbaar in de zoekresultaten en blijven de zoekwoordposities stabiel.

De voordelen van SEO marketing

  • Gratis klikken

  • Geen advertentiebudget nodig

  • Met SEO kun je hoger in google komen

  • Zorgt voor lagere advertentiekosten in Google Ads

  • Zichtbaar in alle zoekmachines

  • Gratis lokale zichtbaarheid

Neem contact op

De drie pijlers van SEO

Binnen SEO wordt er gesproken van drie pijlers, namelijk: content, techniek en autoriteit. Om een succesvolle SEO-strategie te handhaven moeten alle 3 de pijlers op orde zijn.

Techniek

De techniek van je website moet op orde zijn. Dit wordt door onze SEO-specialist ook altijd gecontroleerd. Dit is een van de basis werkzaamheden die bij SEO hoort. Je kunt bij technische SEO onder andere denken aan:

  • Gebruik van een SSL certificaat
  • Robots.txt
  • Sitemap.xml
  • Canonical tags
  • Status codes
  • Paginasnelheid
  • Mobielvriendelijkheid
  • Structured data

Content

Zonder content geen SEO. Om op de juiste zoekwoorden gevonden te worden, is het belangrijk dat de zoekwoorden verwerkt zijn in de content op jouw website pagina’s. SEO content is een erg breed begrip. Enkele onderdelen die hierbij horen zijn:

  • Zoekwoordenonderzoek
  • SEO copywriting
  • Heading Tags
  • Meta gegevens
  • Interne links
  • Afbeeldingen
  • Video’s

Autoriteit

De domein autoriteit van jouw website geeft aan hoe relevant een zoekmachine jouw website vindt. De autoriteit van de website kun je verhogen door middel van linkbuilding. Hierbij gaat het niet alleen om de kwantiteit van het aantal links naar jouw website, maar vooral ook om de kwaliteit van de backlinks. Bij Alona Marketing weten we precies wat er bij linkbuilding komt kijken. Linkbuilding uitbesteden aan onze specialisten is erg slim, aangezien wij ook over een eigen netwerk beschikken.

Lokaal gevonden worden?

Heb je een onderneming die zich richt op een bepaalde regio? Dan is local SEO marketing zeer geschikt voor jou. Je wordt beter zichtbaar voor mensen die je écht nodig hebben. Wanneer iemand autopech heeft of een APK keuring nodig heeft en op zoek is naar een garage in de buurt, dan staat jouw website bovenaan. Organische zoekopdrachten zijn vaak meer informatie gericht, terwijl geografische organische zoekopdrachten vaak juist actiegericht zijn. Google besteed dan ook veel aandacht aan local SEO.

De resultaten die we boeken

40% meer sollicitaties

23% meer bezoekers

“Alona Marketing verzorgt sinds eind 2019 een groot gedeelte van onze online marketing. Door naar de toekomst te kijken hebben zij tevens onze nieuwe website gebouwd, waar wij direct de vruchten van plukken. Alona Marketing denkt met je mee en adviseert proactief.
Een mooie samenwerking waar wij samen trots op mogen zijn.”

Martijn Jansen
Commercieel Manager

8% doorklikratio

151% meer bezoekers

“Conversie van lead naar klant is met sprongen omhoog gegaan en gaat nog veel verder stijgen dankzij hun aanpak. “Vertrouwen” is wat ik gevonden heb bij Alona.”

Peter Frenken
Eigenaar van Mister KOOL’s

116.79% meer omzet

3.99% hogere gem. orderwaarde

In een concurrerende markt hebben wij voor een record aantal bestellingen gezorgd. Dit hebben wij gedaan door Google Ads, Social Media en SEO in te zetten. Wij hebben in de bestaande website verbeteringen doorgevoerd in samenwerking met de websitebouwer. Daarnaast hebben wij een zoekwoord -en concurrentieanalyse gemaakt en deze gebruikt als leidraad voor de Google Ads-campagne. Er zijn o.a. campagnes gericht op containers i.c.m. de verschillende afmetingen en afvaltypes. Google Mijn Bedrijf is geoptimaliseerd en er zijn technische verbeteringen doorgevoerd waardoor ook de organische vindbaarheid is verbeterd. Als laatste is er een remarkting-campagne ingericht via Facebook. De totaalaanpak heeft gezorgd voor een forse omzetstijging van 116.79%.

Afval Partner

Waarom zoekmachine optimalisatie uitbesteden?

Zoekmachine optimalisatie is enorm tijdrovend en kost ook veel energie. Zeker wanneer je je eerst nog moet verdiepen in wat het precies inhoudt. Daarnaast zitten je concurrenten ook niet stil en zijn fanatiek bezig met SEO. Wanneer je jezelf hiermee niet bezig houdt, dan wordt het lastig om de concurrentie bij te blijven. Heb je hier tijd voor naast alle andere werkzaamheden die je doet?

SEO uitbesteden

Je kunt ook je SEO uitbesteden aan Alona Marketing. Onze SEO specialisten zijn thuis in hun vakgebied en blijven ook altijd op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen. SEO uitbesteden aan een SEO bureau is dan vaak ook verstandiger, dan om het zelf te doen. Natuurlijk wordt SEO dan ook uit handen genomen, waardoor jij je als ondernemer weer op andere aspecten kan focussen.

  • Specialisten voor jou aan het werk
  • Volledig ontzorgd
  • Jouw website geoptimaliseerd op het gebied van content, techniek én autoriteit
  • Maandelijkse update van de resultaten en werkzaamheden

De kosten van SEO uitbesteden

Bij Alona Marketing hebben we verschillende SEO pakketten. Deze pakketten zijn slechts een richtlijn. Aan de hand van jouw website, jouw wensen, de concurrentie en de autoriteit van de website kunnen we een indicatie geven hoe we jou het beste kunnen helpen en wat we daarvoor nodig hebben.

Plan je adviesgesprek

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.