5/5
4.9/5 van 36 reviews

Wat is SEA?

Dit is hoe Alona Marketing het aanpakt

SEA is het online adverteren gedeelte binnen zoekmachines. Met SEA genereer je traffic naar je website in een relatief korte tijd. Je doet dit door te adverteren op, voor jou, relevante zoekwoorden met een bepaald budget dat jij ter beschikking stelt. Je doel is om zoveel mogelijk verkeer vanuit je campagne naar je website te genereren, tegen zo laag mogelijke kosten.

SEA bevat een breed scala aan plaatsingsnetwerken waarop je kunt adverteren op het wereldwijde internet. Denk aan: Google, Microsoft (BING), Yahoo, Duckduckgo, Youtube, enzovoorts. 

Bij Alona Marketing zijn we van mening dat SEA een belangrijk onderdeel is van je online marketing mix. Met behulp van de juiste advertentieteksten, afbeeldingen, zoekwoorden en andere dergelijke instellingen is het voornamelijk de truc om onderstaande aan te houden:

“op het juiste moment, op de juiste plek aanwezig zijn” 

naamloos (1 van 1)-52 (2)

SEA is op dit moment, qua ontwikkeling, enorm ver binnen de zoekmachines. Hierdoor zijn de mogelijkheden voor het optimaliseren van je advertentie enorm groot. Denk hierbij aan:

  • Automatische bied strategieën
  • Targeting
  • Doelgroep gebruik
  • Responsieve zoekadvertenties
  • Kwaliteitsscores van een zoekwoord

Hoe werkt SEA?

Wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert gaat Google op zoek naar de meest relevante advertenties die aansluiten bij deze zoekopdracht. De niet-geschikte Google advertenties negeert het systeem. Daartegenover heb je ook dat een niet-geschikte Google advertentie een advertentie kan zijn dat niet voldoet aan het door Google opgestelde advertentiebeleid.

Van alle overgebleven advertenties bepaald Google welke advertentie te zien zal zijn. Dit wordt bepaald door onder andere de volgende elementen:

  • Het bod
  • De kwaliteit van de advertentie
  • Het minimale bod dat nodig is om op de eerste pagina te komen
  • De context van de zoekopdracht gecombineerd met de zoekintentie van de gebruiker
  • De advertentie indeling
  • De mate van concurrentie

Men denkt vaak dat het bod van de advertentie het belangrijkste element van Google adverteren is. Echter geeft Google aan dat dit niet het geval is. Met andere woorden: het is dus mogelijk om ondanks een lager bod, toch een hogere positie te behalen. Het gaat echt om de relevantie van de zoekwoorden en de advertenties die hierop aansluiten.

We maximize
digital growth
for

Dit kunnen we voor je betekenen.

Uniek, maar sterk in de aanpak. 

naamloos_19_img

Search campagne.

De betaalde tekstadvertenties boven-en onderaan de organische zoekresultaten in Google. Matcht een zoekopdracht met een zoekwoord binnen een Google ads campagne? Dan toont Google deze advertentie. 

Het doel van dit soort campagnes is zorgen voor zichtbaarheid wanneer en zoekmachinegebruiker naar een product of dienst zoekt en vanaf jouw advertentie doorklikt naar je webshop. 

naamloos_19_img

Shopping campagne.

Een shoppingcampagne is een advertentie om producten te promoten in de zoekmachine. Het doel van dit soort campagnes is om je winkelaanbod te promoten, meer klikken te genereren en de verkoop van je producten te verhogen. 

Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op! 

naamloos_19_img

Display campagne.

Beeldadvertenties (displays) doe getoond worden op websites, apps en netwerken die gekoppeld zijn aan het Google Display Network. Je laat als het ware een advertentie zien van een product of dienst die ze bekeken hebben, maar daarna toch van de website zijn afgegaan.

Het doel van deze campagnes is:

  • Potentiële klanten te bereiken die nog niet bekend zijn met jouw website
  • Het opnieuw onder de aandacht brengen van producten of diensten bij personen die jouw webshop eerder hebben bezocht. 
naamloos_19_img

Video advertenties.

Videoadvertenties die worden weergegeven op Youtube en websites en apps van Google Video partners. De advertentie zal voor, tijdens of na de video getoond worden.  
 
Het is ook mogelijk om een videoadvertentie tussen andere video’s te plaatsen die op de zoekresultatenpagina van Youtube te vinden zijn. Het voordeel van video is dat het uitgebreide mogelijkheden biedt op het gebied van doelgroep targeting en advertentiekeuze. Hierdoor kun je met de juiste boodschap op het juiste moment de juiste personen bereiken 

Het doel van een video campagne is een groot bereik te genereren onder de juiste doelgroep om op een beeldende manier het verhaal achter een product, dienst, merk en of bedrijf te vertellen.  

naamloos_19_img

Performance max campagne .

Een campagne model dat de targeting en levering van campagnes automatiseert op basis van de informatie die de adverteerder aanlevert. Het is een geautomatiseerd campagne type dat heel erg doet denken aan een slimme campagne.  
 
Google automatiseert het maken van bijvoorbeeld de advertenties (op aangeboden items van de adverteerder), je kunt het vergelijken met een responsieve display-advertentie.  

De performance max campagnes komen in aanmerking voor alle advertentiekanalen van Google. Performance max campagnes kunnen worden gebruikt op alle plaatsingen voor:

  • Het searchnetwerk
  • Het displaynetwerk
  • Het Google-video netwerk
  • Gmail 
  • Discovery
  • Maps  
naamloos_19_img

Feed optimalisatie.

Een feed is een bestand waarin producten, diensten of kenmerken georganiseerd zijn. Deze informatie kan je bijvoorbeeld weer gebruiken om ergens anders te weergeven, zoals: in een  advertentie op een website. Wanneer je online wilt verkopen of adverteren zijn kwalitatieve feeds van enorm belang.

Een geoptimaliseerde feed kan zorgen voor meer zichtbaarheid en uiteindelijk dus ook conversies. Optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden zijn onder andere:

  • Titel
  • Beschrijving
  • URL
  • Prijs
  • Product (ID)
  • Afbeeldingsbeschrijving 

Inspiratie.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with JaN.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Growth Manager

1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

4. Growth Manager

Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.