5/5
4.9/5 van 38 reviews
4.9/5 van 38 reviews
SEA, voluit ook wel Search Engine Advertising, of vertaalt naar het Nederlands ook: zoekmachine adverteren. SEA is vaak de motor achter de bezoekers op je website doordat:
Genoeg interessante cijfers om je te verdiepen in SEA! Benieuwd hoe wij dat doen?
SEA is het online adverteren gedeelte binnen zoekmachines. Met SEA genereer je traffic naar je website in een relatief korte tijd. Je doet dit door te adverteren op, voor jou, relevante zoekwoorden met een bepaald budget dat jij ter beschikking stelt. Je doel is om zoveel mogelijk verkeer vanuit je campagne naar je website te genereren, tegen zo laag mogelijke kosten.
SEA bevat een breed scala aan plaatsingsnetwerken waarop je kunt adverteren op het wereldwijde internet. Denk aan: Google, Microsoft (BING), Yahoo, Duckduckgo, Youtube, enzovoorts.
Bij Alona Marketing zijn we van mening dat SEA een belangrijk onderdeel is van je online marketing mix. Met behulp van de juiste advertentieteksten, afbeeldingen, zoekwoorden en andere dergelijke instellingen is het voornamelijk de truc om onderstaande aan te houden:
“op het juiste moment, op de juiste plek aanwezig zijn”
SEA is op dit moment, qua ontwikkeling, enorm ver binnen de zoekmachines. Hierdoor zijn de mogelijkheden voor het optimaliseren van je advertentie enorm groot. Denk hierbij aan:
Wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert gaat Google op zoek naar de meest relevante advertenties die aansluiten bij deze zoekopdracht. De niet-geschikte Google advertenties negeert het systeem. Daartegenover heb je ook dat een niet-geschikte Google advertentie een advertentie kan zijn dat niet voldoet aan het door Google opgestelde advertentiebeleid.
Van alle overgebleven advertenties bepaald Google welke advertentie te zien zal zijn. Dit wordt bepaald door onder andere de volgende elementen:
Men denkt vaak dat het bod van de advertentie het belangrijkste element van Google adverteren is. Echter geeft Google aan dat dit niet het geval is. Met andere woorden: het is dus mogelijk om ondanks een lager bod, toch een hogere positie te behalen. Het gaat echt om de relevantie van de zoekwoorden en de advertenties die hierop aansluiten.
Uniek, maar sterk in de aanpak.
De betaalde tekstadvertenties boven-en onderaan de organische zoekresultaten in Google. Matcht een zoekopdracht met een zoekwoord binnen een Google ads campagne? Dan toont Google deze advertentie.
Het doel van dit soort campagnes is zorgen voor zichtbaarheid wanneer en zoekmachinegebruiker naar een product of dienst zoekt en vanaf jouw advertentie doorklikt naar je webshop.
Een shoppingcampagne is een advertentie om producten te promoten in de zoekmachine. Het doel van dit soort campagnes is om je winkelaanbod te promoten, meer klikken te genereren en de verkoop van je producten te verhogen.
Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Beeldadvertenties (displays) doe getoond worden op websites, apps en netwerken die gekoppeld zijn aan het Google Display Network. Je laat als het ware een advertentie zien van een product of dienst die ze bekeken hebben, maar daarna toch van de website zijn afgegaan.
Het doel van deze campagnes is:
Videoadvertenties die worden weergegeven op Youtube en websites en apps van Google Video partners. De advertentie zal voor, tijdens of na de video getoond worden.
Het is ook mogelijk om een videoadvertentie tussen andere video’s te plaatsen die op de zoekresultatenpagina van Youtube te vinden zijn. Het voordeel van video is dat het uitgebreide mogelijkheden biedt op het gebied van doelgroep targeting en advertentiekeuze. Hierdoor kun je met de juiste boodschap op het juiste moment de juiste personen bereiken
Het doel van een video campagne is een groot bereik te genereren onder de juiste doelgroep om op een beeldende manier het verhaal achter een product, dienst, merk en of bedrijf te vertellen.
Een campagne model dat de targeting en levering van campagnes automatiseert op basis van de informatie die de adverteerder aanlevert. Het is een geautomatiseerd campagne type dat heel erg doet denken aan een slimme campagne.
Google automatiseert het maken van bijvoorbeeld de advertenties (op aangeboden items van de adverteerder), je kunt het vergelijken met een responsieve display-advertentie.
De performance max campagnes komen in aanmerking voor alle advertentiekanalen van Google. Performance max campagnes kunnen worden gebruikt op alle plaatsingen voor:
Een feed is een bestand waarin producten, diensten of kenmerken georganiseerd zijn. Deze informatie kan je bijvoorbeeld weer gebruiken om ergens anders te weergeven, zoals: in een advertentie op een website. Wanneer je online wilt verkopen of adverteren zijn kwalitatieve feeds van enorm belang.
Een geoptimaliseerde feed kan zorgen voor meer zichtbaarheid en uiteindelijk dus ook conversies. Optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden zijn onder andere:
De betaalde tekstadvertenties boven-en onderaan de organische zoekresultaten in Google. Matcht een zoekopdracht met een zoekwoord binnen een Google ads campagne? Dan toont Google deze advertentie.
Het doel van dit soort campagnes is zorgen voor zichtbaarheid wanneer en zoekmachinegebruiker naar een product of dienst zoekt en vanaf jouw advertentie doorklikt naar je webshop.
Een shoppingcampagne is een advertentie om producten te promoten in de zoekmachine. Het doel van dit soort campagnes is om je winkelaanbod te promoten, meer klikken te genereren en de verkoop van je producten te verhogen.
Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Beeldadvertenties (displays) doe getoond worden op websites, apps en netwerken die gekoppeld zijn aan het Google Display Network. Je laat als het ware een advertentie zien van een product of dienst die ze bekeken hebben, maar daarna toch van de website zijn afgegaan.
Het doel van deze campagnes is:
Videoadvertenties die worden weergegeven op Youtube en websites en apps van Google Video partners. De advertentie zal voor, tijdens of na de video getoond worden.
Het is ook mogelijk om een videoadvertentie tussen andere video’s te plaatsen die op de zoekresultatenpagina van Youtube te vinden zijn. Het voordeel van video is dat het uitgebreide mogelijkheden biedt op het gebied van doelgroep targeting en advertentiekeuze. Hierdoor kun je met de juiste boodschap op het juiste moment de juiste personen bereiken
Het doel van een video campagne is een groot bereik te genereren onder de juiste doelgroep om op een beeldende manier het verhaal achter een product, dienst, merk en of bedrijf te vertellen.
Een campagne model dat de targeting en levering van campagnes automatiseert op basis van de informatie die de adverteerder aanlevert. Het is een geautomatiseerd campagne type dat heel erg doet denken aan een slimme campagne.
Google automatiseert het maken van bijvoorbeeld de advertenties (op aangeboden items van de adverteerder), je kunt het vergelijken met een responsieve display-advertentie.
De performance max campagnes komen in aanmerking voor alle advertentiekanalen van Google. Performance max campagnes kunnen worden gebruikt op alle plaatsingen voor:
Een feed is een bestand waarin producten, diensten of kenmerken georganiseerd zijn. Deze informatie kan je bijvoorbeeld weer gebruiken om ergens anders te weergeven, zoals: in een advertentie op een website. Wanneer je online wilt verkopen of adverteren zijn kwalitatieve feeds van enorm belang.
Een geoptimaliseerde feed kan zorgen voor meer zichtbaarheid en uiteindelijk dus ook conversies. Optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden zijn onder andere:
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.
Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.