Positionering & Branding.
Welke positie neemt je bedrijf in binnen je markt? Sluit het verhaal dat je nu communiceert wel aan bij je doelgroep? En in hoeverre is dit onderscheidend ten opzichte van je concurrenten? Veel vragen, die bepalen of het zinvol is je bedrijf opnieuw te positioneren.
Want laat het helder zijn: wanneer er geen duidelijke strategie is en resultaten uitblijven, kan het verstandig zijn terug te gaan naar de tekentafel. Zeker wanneer je met je bedrijf (online) wil groeien. Onze specialisten nemen je aan de hand mee om de best passende & presterende positionering en branding te realiseren.
Waarom een vernieuwde positionering?
Wanneer je je op iedereen richt en geen positie kiest, dan spreek je niemand specifiek aan. Er volgt een algemeen verhaal, wat mogelijk niet resoneert bij je doelgroep(en). Waardoor resultaten uit kunnen blijven. Want hoe specifieker je jouw doelgroep(en) aanspreekt, hoe beter je een band opbouwt en actie zult genereren.
Het maken van keuzes in je markt- en doelgroepbenadering helpt namelijk focus aanbrengen. Het geeft op strategisch niveau houvast en richting. Een duidelijke positionering helpt je merk sterker neer te zetten én een helder verhaal te communiceren richting je doelgroep(en). Met de juiste argumenten, vanuit de juiste toon en alles uniform met jouw identiteit en positionering.
Zo gaan we te werk.
We doorlopen enkele vaste stappen, waardoor we een sterke strategie bepalen. Dit helpt tot een sterk onderbouwde positionering te komen en het juiste merkverhaal te vertellen. Een verhaal dat je merk perfect presenteert & jouw doelgroep(en) aanspreekt.
1. Onderzoek:
het is belangrijk te weten waar je als bedrijf voor staat, wat je wil uitstralen en waar je naartoe wil groeien. Plus: het is waardevol te weten wat er leeft onder je doelgroep. In deze fase verzamelen we alle relevante informatie. Denk aan interviews met medewerkers en/of klanten, het doornemen van klantcases en klantonderzoeken.
2. Positionering:
op basis van alle informatie en uitgangspunten kiezen we de juiste positie in de markt. Belangrijk hierin is dat we je doelgroep en hun behoeften begrijpen. We definiëren de juiste thema’s, invalshoeken en argumenten om op in te spelen. In deze fase bepalen we de juiste uitgangspositie waarmee jouw doelgroep zich kan identificeren.
3. Merkverhaal:
uiteindelijk vertalen we deze positionering naar een merkverhaal. Hierin vertellen wie je bedrijf is, gericht op de zaken die jouw doelgroep(en) aanspreekt. Dit verhaal is de essentie van je bedrijf, op zo’n manier geschreven dat deze ook voor je website en andere uitingen te gebruiken is.
Bouwen op branding.
Een bedrijfsnaam, logo en huisstijl. Het zijn essentiële bouwstenen voor ieder bedrijf. Soms is het tijd dit af te stoffen, zodat het beter past bij je doelgroep, de richting die je op wil of simpelweg meer van deze tijd is. Parallel aan het positioneringstraject, kunnen we het rebrandingproces realiseren. Waarbij we een nieuwe naam, logo, huisstijl en/of brandbook opleveren.
Een sterke visuele identiteit en eigenzinnig design zijn de ingrediënten om op te vallen & het juiste uit te stralen. Passend bij je bedrijf, doelgroep en positionering. Van strategie tot visuele identiteit: we initiëren het volledige proces om tot de best passende branding te komen.
Niet bekend met deze termen?
Onze “What the FAQ” lijst helpt je eenvoudig de belangrijkste online marketingbegrippen te begrijpen.
We maximize digital growth for.
Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen
1. Intake
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
3. Strategie bepalen
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
5. De juiste expertise
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
7. Maandelijks overleg
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.
2. Afspraak
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
4. Voorstel
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
6. Livegang campagnes
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.
1. Intake
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
2. Afspraak
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
3. Strategie bepalen
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
4. Voorstel
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
5. De juiste expertise
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
6. Livegang campagnes
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
7. Maandelijks overleg
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.