Conversieoptimalisatie & UX/UI Design.
Wanneer er bezoekers op je website komen, wil je dat deze actie ondernemen. Dat ze converteren en het resultaat oplevert. Een aankoop, contactaanvraag of inschrijving. Waar kanalen als SEO en SEA zich richten op het trekken van verkeer naar je website, focust UX & UI-design en Conversieoptimalisatie zich op:
- Een optimale gebruikerservaring op je website.
- Het verbeteren van de conversies op je website.
Onze experts onderzoeken en analyseren je website, en gaan gericht aan de slag jouw website te optimaliseren. Op basis van scherpe doelen, waar we stapsgewijs naartoe werken.
Dit is de kracht van conversieoptimalisatie.
Op basis van data (Google Analytics, Hotjar, Clarity) analyseren we het gedrag van je websitebezoekers. Dat helpt ons gerichte verbeteringen door te voeren. Met als doel: meer conversie realiseren. Deze conversiestijging betekent voor jou meer omzet uit hetzelfde aantal bezoekers.
Bijkomend voordeel: je leert jouw doelgroep beter kennen door middel van onderzoek, testen en analyseren. En door online een betere ervaring te creëren voor jouw bezoekers, help je hen enthousiast te maken over je merk. Precies wat je wil, toch?
Hoe gaan we te werk?
Conversieoptimalisatie voeren we aan de hand van vaste stappen uit. Lees mee:
1. 0-meting & doelen
Zonder data is er geen valide vertrekpunt. Oftewel: we richten alles in Google Analytics 4 juist in zodat we een goede 0-meting kunnen maken. Wat is de huidige staat van je website? Dat geeft ons ook gesprekstof om realistische & meetbare doelen te stellen.
2. Onderzoek
We analyseren je website van begin tot eind. En duiken met name in de beschikbare data om het gedrag op de website te inventariseren. Hiervoor gebruiken we GA4, Hotjar of Clarity. Daarbij kijken we zowel naar desktop als mobiel. We brengen alle kansen in kaart.
3. Testen, verbeteren & analyseren
Vervolgens starten we een doorlopend proces waarbij we verbeteringen doorvoeren. Gericht op de pijnpunten die naar voren komen uit de analyse. Dat analyseren we wederom en waar nodig sturen we bij. Net zo lang tot we betere resultaten zien.
Waarom UX design & UI design?
Een website is gebaat bij een goed doordacht UX design. Dit creëert namelijk een positieve ervaring voor je websitebezoekers. Het is erop gericht om de online gebruikerservaring te optimaliseren. Zodat zij zich gemakkelijk door je website navigeren, dat alle informatie toegankelijk is en dat de gehele beleving van de website helpt mensen enthousiast te maken over je product of dienst. Dit doen we door te ontwerpen, testen en optimaliseren gericht op jouw doelgroep.
Waar UX design ingaat op de functionele kant van de User Experience, zoomen we met UI design in op het uiterlijk en visuele aspecten van het design.
Haal het maximale uit je websitebezoekers.
Wanneer je een mooie website of webshop hebt wil je natuurlijk ook dat dit resultaat oplevert. Mensen naar je website trekken via betaalde advertenties en goede organische zoekresultaten is 1 ding, maar dan is het ook zaak dat ze converteren. Wij helpen je meer aankopen, contactaanvragen en inschrijvingen uit je websitebezoekers te halen.
Niet bekend met deze termen?
Onze “What the FAQ” lijst helpt je eenvoudig de belangrijkste online marketingbegrippen te begrijpen.
We maximize digital growth for.
Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen
1. Intake
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
3. Strategie bepalen
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
5. De juiste expertise
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
7. Maandelijks overleg
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.
2. Afspraak
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
4. Voorstel
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
6. Livegang campagnes
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.
1. Intake
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
2. Afspraak
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
3. Strategie bepalen
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
4. Voorstel
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
5. De juiste expertise
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
6. Livegang campagnes
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
7. Maandelijks overleg
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.