5/5
4.9/5 van 38 reviews
4.9/5 van 38 reviews
Social media, ook wel sociale media genoemd, is een verzamelbegrip van online platformen waar je zelf berichten kunt plaatsen én kunt reageren op berichten van anderen. Enorm populair onder Nederlanders, jong of oud, particulier of bedrijf, en dat is ook wel af te zien aan de cijfers:
Benieuwd hoe Alona Marketing de inzet van jouw social media kan beheren en opschalen?
Social media is een algemene term voor de bundeling van online platformen waar jij gratis gebruik van kunt maken. Hierbij kun jij content plaatsen, delen en content van anderen doornemen. De kracht van social media is voornamelijk de interactie én de dialoog tussen gebruikers. Met als doel om interessante en relevante content met elkaar te delen die wordt gewaardeerd door de andere gebruikers.
Het is als het ware een zelfvoorzienend medium met een schat aan informatie dat voortkomt uit data en content.
Binnen social media heb je eigenlijk twee “kanalen”: organisch en advertenties. De advertentie kant is voor social media platformen ook meteen het kanaal waar men geld aan kan verdienen of andere doeleinden kan bereiken. Social media platformen werken namelijk met gebruikersinformatie wat enorm relevant kan zijn voor jouw online business. Denk bijvoorbeeld aan het specifiek targetten van een bepaalde doelgroep om je advertenties op af te stemmen. Zo kunnen adverteerders heel gericht hun doelgroep bereiken. Social media marketing kan sterk helpen bij het creëren van een behoefte binnen een voor jouw bedrijf belangrijke doelgroep.
Social media ziet men vaak als iets leuks en een stukje tijdverdrijf, maar het is veel meer dan dat. In de basis heeft het allemaal dezelfde en overlappende functionaliteiten, maar hebben ze allemaal wel hun eigen unieke opties die ze bieden. Zo hebben miljoenen mensen bijvoorbeeld via het platform LinkedIn werk gevonden en kun je via Meta ontzettend interessante leads naar je website halen om bepaalde conversies te laten doen. Het is een behoorlijk onderschat medium dat van ongekende waarde voor je bedrijf kan zijn. Alona Marketing kan de social media marketing voor jou doen voor de volgende platformen:
Het organisch bereik binnen social media is het bereik dat je hebt met het posten van een bericht dat afhankelijk is van je aantal “volgers”. Stel je hebt 1.000 volgers op LinkedIn, dan is het potentiële organische bereik van jou dus die 1.000 volgers. Dit kan al snel oplopen binnen een platform. LinkedIn en Meta maken bijvoorbeeld gebruik van bepaalde richtlijnen en algoritmes om de inhoud van de gebruikers te monitoren en te zorgen dat, de hoeveelheid content op het platform, geen puinhoop gaat worden. Een algoritme is een zelflerende, wiskundige formule achter de schermen die zorgt dat social media kunnen inspelen op de behoeften van de gebruikers.
Betalen voor je content op social media, ook wel adverteren via social media, ook wel gesponsorde content genoemd. Gesponsorde content zegt eigenlijk al genoeg, content waarvoor wordt betaald met als doel om deze te verspreiden zodat je de content “stimuleert” om meer uit te halen. Het is niet alleen een verandering voor individuele gebruikers, maar ook voor bedrijven. Het inzetten van gesponsorde content ten opzichte van de organische content eist een compleet andere strategie. Het is daarom belangrijk om voor ogen te hebben wanneer welke vorm van adverteren gepast is en welke soort campagnes en platformen je hierbij nodig hebt.
Alona Marketing zorgt ervoor dat uw:
Alona Marketing denkt met u mee om te kijken welke online strategie past bij de doelstellingen die belangrijk zijn voor uw bedrijf. Om deze doelstellingen te bereiken hebben we verschillende campagne types beschikbaar.
Een campagne om je merk of identiteit, van je bedrijf, bekend te maken en te vergroten onder je doelgroep. Het gaat er voornamelijk om dat mensen je zien en dat je gezien wordt. De insteek van dit soort campagnes is dus niet om leads of conversies binnen te krijgen.
Benieuwd hoe Alona marketing dit voor jou kan doen?
Sinds de opkomst van de leadgeneratie functionaliteit werkt social media ook heel goed voor B2B bedrijven. Met leadgeneratie campagnes geeft je gebruikers de mogelijkheid om gegevens achter te laten op een gemakkelijk en laagdrempelige manier.
Wanneer je klikt op een advertentie opent er een formulier dat, automatisch wordt ingevuld met informatie, vanuit het social media platform. Een hele handig manier waardoor een potentiële klant zich dus kan inschrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief en hij of zij een afspraak in kan plannen.
Voor veel bedrijven is omzet generatie het belangrijkste doel. Binnen social media marketing bestaat ook de mogelijkheid om sterk te richten op sales van jouw producten of diensten. Dit kan door te focussen op een select aantal producten of een groot aantal producten middels een uitgebreide catalogus.
Via de marketing Pixels en tags, welke we op de website van klanten plaatsen, verzamelen we informatie. Met deze informatie kunnen we dynamische retargeting bewerkstelligen zodat consumenten de meest relevante advertentie te zien krijgen, bijvoorbeeld met een product dat ze bekeken hebben, of waarschijnlijk geïnteresseerd in zijn.
Dat verzamelen en weten wat er allemaal rondom je campagne gebeurd is van enorm groot belang om je campagnes goed te laten verlopen. Meten is weten.
Het zou jammer zijn wanneer je een campagne draait en je niet kunt zien hoevaak een artikel is gelezen, hoeveel conversies er zijn geweest of hoeveel nieuwsbrief inschrijven er zijn binnen gekomen.
Wil je dit voor jezelf wel inzichtelijk maken dan is het noodzakelijk om pixels en tags in te stellen. Elke social media kanaal heeft zijn eigen pixel of tag. Zo heb je voor Facebook bijvoorbeeld de Facebook Pixel en voor LinkedIn de LinkedIn Insights tag. Je kunt dit handmatig allemaal instellen, maar je kun dit ook via Google Tag Manager doen.
Na het installeren van de pixel of tag kun je specifieke gebeurtenissen bijhouden om nog dieper inzage te krijgen in het gedrag van campagnes. Je kunt bijvoorbeeld kliks registreren, conversies meten, winkelmand verlaters registreren en nog veel meer.
Wanneer je dus gebruik maakt van een pixel of tag kun je heel nauwkeurig terugzien en analyseren wat er allemaal gebeurt. Enorm waardevol om je huidige campagne te optimaliseren en je vervolg campagnes goed in te steken.
Een social media campagne met als doel: verkeer genereren naar bijvoorbeeld je website, landingspagina of blog. Met een traffic generatie campagne focust men vaak op nieuwe bezoekers die ergens anders naartoe gestuurd moeten worden.
Benieuwd hoe Alona marketing jou hierbij kan helpen?
Een campagne om je merk of identiteit, van je bedrijf, bekend te maken en te vergroten onder je doelgroep. Het gaat er voornamelijk om dat mensen je zien en dat je gezien wordt. De insteek van dit soort campagnes is dus niet om leads of conversies binnen te krijgen.
Benieuwd hoe Alona marketing dit voor jou kan doen?
Sinds de opkomst van de leadgeneratie functionaliteit werkt social media ook heel goed voor B2B bedrijven. Met leadgeneratie campagnes geeft je gebruikers de mogelijkheid om gegevens achter te laten op een gemakkelijk en laagdrempelige manier.
Wanneer je klikt op een advertentie opent er een formulier dat, automatisch wordt ingevuld met informatie, vanuit het social media platform. Een hele handig manier waardoor een potentiële klant zich dus kan inschrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief en hij of zij een afspraak in kan plannen.
Voor veel bedrijven is omzet generatie het belangrijkste doel. Binnen social media marketing bestaat ook de mogelijkheid om sterk te richten op sales van jouw producten of diensten. Dit kan door te focussen op een select aantal producten of een groot aantal producten middels een uitgebreide catalogus.
Via de marketing Pixels en tags, welke we op de website van klanten plaatsen, verzamelen we informatie. Met deze informatie kunnen we dynamische retargeting bewerkstelligen zodat consumenten de meest relevante advertentie te zien krijgen, bijvoorbeeld met een product dat ze bekeken hebben, of waarschijnlijk geïnteresseerd in zijn.
Dat verzamelen en weten wat er allemaal rondom je campagne gebeurd is van enorm groot belang om je campagnes goed te laten verlopen. Meten is weten.
Het zou jammer zijn wanneer je een campagne draait en je niet kunt zien hoevaak een artikel is gelezen, hoeveel conversies er zijn geweest of hoeveel nieuwsbrief inschrijven er zijn binnen gekomen.
Wil je dit voor jezelf wel inzichtelijk maken dan is het noodzakelijk om pixels en tags in te stellen. Elke social media kanaal heeft zijn eigen pixel of tag. Zo heb je voor Facebook bijvoorbeeld de Facebook Pixel en voor LinkedIn de LinkedIn Insights tag. Je kunt dit handmatig allemaal instellen, maar je kun dit ook via Google Tag Manager doen.
Na het installeren van de pixel of tag kun je specifieke gebeurtenissen bijhouden om nog dieper inzage te krijgen in het gedrag van campagnes. Je kunt bijvoorbeeld kliks registreren, conversies meten, winkelmand verlaters registreren en nog veel meer.
Wanneer je dus gebruik maakt van een pixel of tag kun je heel nauwkeurig terugzien en analyseren wat er allemaal gebeurt. Enorm waardevol om je huidige campagne te optimaliseren en je vervolg campagnes goed in te steken.
Een social media campagne met als doel: verkeer genereren naar bijvoorbeeld je website, landingspagina of blog. Met een traffic generatie campagne focust men vaak op nieuwe bezoekers die ergens anders naartoe gestuurd moeten worden.
Benieuwd hoe Alona marketing jou hierbij kan helpen?
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.
Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.