5/5

4.9/5 van 38 reviews

Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022 en 2023!

Starten met online adverteren?

Met SEA kun je snel en doelgericht meer leads binnenhalen. Het zijn de bekende advertenties die je bovenaan in de zoekopdrachten van zoekmachine Google ziet staan. Tegenwoordig overigens ook onderaan in Google. Hiermee geeft de zoekmachine gigant al een signaal af hoe belangrijk ze deze advertenties vinden, het is namelijk een krachtig verdien model. Maar ook voor jouw business valt er veel winst te behalen met Google adverteren. Maar wat is het precies en hoe zet je deze advertenties goed en tegen een zo laag mogelijk budget in?

Ga bij online adverteren slim om met je advertentiebudget

SEA staat voor search engine advertising en wordt ook wel zoekmachine adverteren genoemd. Doelgericht ga je met zoekwoorden online adverteren op zoekmachines als Google. Omdat in Nederland Google veruit de meest gebruikte zoekmachine is, houden we deze ook even als de standaard aan. Online adverteren op Google gaat via Google Ads. Na een zoekwoordenonderzoek weet je op welke zoektermen je online gaat adverteren om met je bedrijf, dienst of product gevonden te worden. Relevantie is hierbij belangrijk om een zo hoog mogelijke Click Through Rate (CTR) te behalen, de kliks op de advertentie die naar je webpagina leiden. Dit gaat gepaard met het instellen van je advertentiebudget, wat je onder andere inzet voor je CPC-bod. De bieding die je op de betreffende zoekterm doet en wat het je dus Cost-Per-Click. Klikt iemand op jouw advertentie, dan gaat dit bedrag dus van je advertentiebudget af. Dat is allemaal heel specifiek in te stellen. Hoe hoog dit bedrag is? That’s the game. En dat is sterk afhankelijk van de concurrentie die ook op diezelfde zoekterm gevonden wilt worden.

Benut je marketingbudget optimaal bij online adverteren

Je betaalt voor online adverteren in principe dus per bod. Maar voor het zover is, heb je al heel wat vooronderzoek en instellingen als investering gedaan. Dit geldt overigens ook voor SEO, wat staat voor Search Engine Optimization. Dit is op organische wijze Hoger in Google komen. Dit kost geen extra budget, maar wel veel meer tijd en investering dan online adverteren (SEA). Voor beide vormen van zoekmachine marketing is een zoekwoordenonderzoek nodig. Misschien scoor je met een aantal termen organisch al goed in Google en wil je met andere zoektermen ook door middel van SEA goed gevonden worden. Of wil je uiteindelijk op zoveel mogelijk zoektermen organisch gevonden worden. Dan is het goed om SEA en SEO te combineren, aangezien je toch je vooronderzoek moet doen. Bovendien vullen SEO en SEA elkaar niet alleen mooi aan, ze versterken elkaar ook. Maar de mogelijkheden blijven natuurlijk een beetje afhankelijk van je totale marketingbudget of de tijdsinvesteringen die je ervoor over hebt.

Online adverteren is onmisbaar, maar ga er verstandig mee om

Het is een kwestie waar veel startende of kleinere ondernemers mee worstelen: hoe kan ik zo efficiënt mogelijk online adverteren? Het allemaal zelf doen en opboksen tegen je concurrentie, naast al je andere werkzaamheden? Je kunt een poging wagen. Maar als je je eerst nog in alle mogelijkheden en manieren van uitvoeren moet verdiepen (naast je overige werkzaamheden), het vooronderzoek moet doen (naast je overige werkzaamheden), alles moet instellen, inzetten, bijhouden, meten, analyseren en optimaliseren (naast je overige werkzaamheden)… dan kom je hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat tot het besef dat het uitbesteden van je online marketing het meest efficiënt is. Specialisten die op alle fronten van de hoed en de rand weten en tegen zo laag mogelijke kosten optimale resultaten voor je business behalen. Ga het gesprek aan met een erkend SEA bureau. Is er een wederzijdse klik, dan zul je er op basis van vertrouwen echt de vruchten van gaan plukken.

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Growth Manager

1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

4. Growth Manager

Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.