Je wil beter gevonden worden in zoekmachines, zoals Google. Logisch, want een betere organische vindbaarheid leidt tot meer verkeer en meer klanten. Zoekmachine optimalisatie (ofwel: SEO – Search Engine Optimization) is onmisbaar in je lange termijn online marketing strategie. Dit is waarom jij voor SEO kiest:
Direct weten waar voor jouw website kansen liggen?
In de basis betekent zoekmachine optimalisatie niets anders dan jouw bedrijf (en website) op de juiste manier zichtbaar maken voor zoekmachines zoals Google. We zorgen dat jouw website gevonden wordt op de thema’s en zoektermen die voor jouw bedrijf relevant zijn.
Google hecht veel waarde aan de pijlers Techniek, Content, Autoriteit. Waarbij je website technisch op orde moet zijn, je relevante content dient aan te bieden en je gekenmerkt wordt als een autoriteit in je branche. Wij voegen daar een extra pijler aan toe: Gebruiksvriendelijkheid. We richten je website zo in dat deze goed te gebruiken is én conversie stimuleert.
Simpel gezegd, we zorgen voor:
We verhogen je organische vindbaarheid in de zoekresultaten. Betere posities op de juiste termen leiden tot meer relevante bezoekers.
We pakken hoge posities en houden deze vast. Dat blijft je in de toekomst ook meer verkeer, leads en klanten opleveren.
Door jouw website technisch te optimaliseren en gebruiksvriendelijk in te richten, zorgen we dat de bezoekers ook actie ondernemen.
We doorlopen samen met onze klanten een aantal heldere stappen.
Onze SEO-specialisten helpen je graag om zoekmachine optimalisatie op de lange termijn effectief in te zetten. Zodat jij niet alleen organisch beter gevonden wordt, maar je ook meer resultaat haalt uit je website.
Uniek, maar sterk in de aanpak.
Misschien is dit wel de belangrijkste van alle drie. De techniek en de autoriteit moeten in orde zijn, maar als je geen content op je website hebt staan dan gaat het je niet lukken om gevonden te worden in Google. Content bestaat uit meer dan alleen tekst, het bestaat ook uit afbeeldingen en video’s.
Het belangrijkste is dat je schrijft en content ontwikkeld voor je doelgroep/bezoeker. Verplaats je in hen en schrijf daar dan naar. Het heeft weinig zin om een stuk tekst te schrijven voor een advocaten website en dan plat Brabants te gaan schrijven. Niemand zal je zo serieus nemen.
Wanneer jouw tekst staat is het zaak om deze te blijven optimaliseren. Content aanpassen, content schrappen (waar nodig) en de content online zetten. Dat is in hele korte lijnen wat je met een stuk tekst doet dat moet ranken voor je SEO. Goede content is ontzettend belangrijk voor je organische vindbaarheid. Zonder content zul je niet of nauwelijks ranken in de zoekmachines.
Het succes van een website hangt af van de techniek. Een website die SEO technisch ondermaats is zal nooit de volle potentie benutten, ook al heeft de site nog zulke goede content en hoge autoriteit. Een technisch sterke website rankt nou eenmaal hoger in de zoekresultaten van Google. Het tegenovergestelde is ook waar; is je website SEO technisch niet op orde, dan zul je daar ook “gestraft” voor worden. Je website zal dan minder hoog ranken en je zult dus dalen in de zoekresultaten van de zoekmachines.
Je kunt het ook zo zien: is jouw website technisch niet goed in orde waardoor een deel niet zichtbaar is, dan zijn alle andere gewerkte uren aan linkbuilding en content ook weggegooid.
Jouw website SEO technisch goed neerzetten is een hele klus en vergt kennis en precisie. Heel compact samengevat gaat het om de volgende aspecten op je website:
De SEO autoriteit van je website geeft aan hoe betrouwbaar en belangrijk jouw website is. Google zint hier heel erg op het “vertrouwen” van een website. Klopt het wat je schrijft? Ben je bekend in de markt? Praten anderen over jou? Dat zijn drie vragen die te maken hebben met de autoriteit van een website op het gebied van SEO.
Je hebt 3 soorten autoriteit:
Je autoriteit wordt aangeduid met een getal tussen 0-100, hoe hoger dat getal, hoe beter! Om je autoriteit omhoog te krijgen zal je voornamelijk aan linkbuilding moeten doen. Linkbuilding is het verkrijgen van backlinks van een website die verwijzen naar jouw website. Als het ware “bouw” je links van een andere website naar jouw website. Google ziet elke backlink als een aanbeveling. Hoe relevanter, waardevoller en sterker deze backlinks, hoe meer Google je gaat belonen met een stijging in de zoekresultaten van Google.
Wat is technische SEO? Technische SEO is in feite de technische kant van SEO en bevat het verbeteren van de technische aspecten van een website. Het doel ervan is om de website sneller te laten opvallen bij Google. De technische aspecten van een website zijn voornamelijk de elementen aan de achterkant van een website die je op het oog niet ziet. Denk hierbij aan: Hoe doe ik aan technische SEO? Alona Marketing is hier heel scherp op. Een website aan de voorkant is mooi, maar als die aan de achterkant niet werkt heb je er niets aan. Aan de voorkant werkt die niet goed en aan de achterkant kan Google jouw website niet goed vinden en indexeren. Dat is natuurlijk enorm zonde! Een technische SEO scan doen wij als volgt: Technische SEO scan.
Een concurrentieanalyse is een analyse van je belangrijkste concurrenten. Je brengt in kaart waar jij op dit moment staat en je brengt in kaart waar de concurrentie op dit moment staat. Je gaat hier dieper op in door te analyseren waar de concurrentie, ten opzichte van jou, terrein pakt en hoe jouw concurrenten dat doen. Alona marketing doet dit op twee manieren, namelijk:Concurrentieanalyse.
Wat is een zoekwoorden onderzoek? Dit is een onderzoek naar zoekwoorden om erachter te komen welke zoekwoorden bezoekers gebruiken, in zoekmachines, voordat ze op jouw website belanden. Een zoekwoorden onderzoek zorgt ervoor dat je inzicht krijgt over hoe de doelgroep online zoekt, wat ze precies zoeken en welke zoekwoorden daarbij helpen. Een zoekwoorden onderzoek is de start van alle werkzaamheden voor SEO. Zonder een zoekwoorden onderzoek heb je geen flauw idee op welke zoekwoorden jij je moet gaan focussen. Het is belangrijk om hierbij rekening te houden met je bezoekers en je huidige doelgroep. Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek? Alona Marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden. Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:Zoekwoorden onderzoek.
Een element binnen SEO dat veel mensen vaak over het hoofd zien, maar wel enorm belangrijk kan zijn. Binnen Google kun je gratis gebruik maken van Google My Business. Dit is een tool binnen Google waar jij al je bedrijfsgegevens in kwijt kan. Enorm handig wanneer men zoekt naar je bedrijf, en dus ook enorm slim om dit te optimaliseren. Tegenwoordig is de techniek van Google al zover dat veel dingen ook via GPS gaan. Stel; jij staat in Eindhoven en je bent op zoek naar een online marketing bureau. Je tikt in Google “online marketing bureau” in en je krijgt alle bedrijven in Eindhoven en omgeving te zien die te maken hebben met een online marketing bureau. Je raadt het waarschijnlijk al… Google is zo ver met de techniek, dat wanneer jij in Eindhoven staat Google jou ook alle online marketing bureau in Eindhoven laat zien. Dat kan natuurlijk van enorm veel waarde zijn om zoekmachine gebruikers naar jouw website door te laten sturen. Lokale SEO.
Een backlink audit is een analyse die laat zien hoe jouw backlinkprofiel eruitziet. Een backlink is een term die we binnen de online marketing gebruiken voor linkbuilding en is een verwijzing van een andere website naar jouw website. Een backlinkprofiel is het profiel van alle inkomende backlinks van jouw website. Alona Marketing houdt hierbij rekening met: Vaak ziet met over het hoofd, maar linkbuilding heeft eigenlijk te maken met de backlinks die van een externe website naar jouw website verwijzen. Wij kijken ook nog naar de interne linkstructuur. Nieuwe pagina’s toevoegen is leuk, maar met de juiste interne linkstructuur kun jij dit proces enorm versnellen en Google als het ware nog sneller op de hoogte brengen. Backlink audit.
Los van dat je Google nog sneller op de hoogte brengt en het begrijpelijker maakt voor Google om door de website te navigeren. Zul je de linkwaarde van buitenaf ook nog eens op de juiste manier kunnen verdelen op je website door je interne linkstructuur op orde te hebben.
Wat is het verschil tussen een tekstschrijver en copywriter? Wat is copywriting? Copywriting.
Een copywriter en tekstschrijver doen in de basis precies hetzelfde, maar het verschil zit hem in de soort tekst. Een tekstschrijver zet men vooral in voor langere teksten of blogs. Een copywriter zet men voornamelijk in voor de sterke en krachtige teksten zoals een landingspagina of salespagina. Hierbij is het de bedoeling om iemand echt te overtuigen om een actie te laten maken
Het schrijven van teksten op een manier zodat je de lezer kunt overtuigen. Het zijn vaak commerciële teksten waarbij je een lezer over wil laten gaan tot een actie.
Hoe voer je linkbuilding uit? Wat is linkbuilding? Linkbuilding.
Linkbuilding is heel plat gezegd linkjes van de ene website naar de andere website vergaren. Wat men echter wel vergeet en vaak niet over nadenkt is dat je er wel de juiste kennis en de tijd voor moet hebben om dit allemaal uit te voeren. Wij kunnen de volledige linkbuilding voor je overnemen en zorgen voor een backlink audit, de strategie en de uitvoering van het gehele linkbuilding proces.
Een verwijzing van een externe website naar jouw website. Elke link, ook wel backlink genoemd, ziet Google als een aanbeveling. Het is wel zaak om dit juist te doen, maar is dat het geval dan geldt, hoe meer, hoe beter. Een belangrijk element binnen SEO en je gehele online marketing strategie dus.
Op het gebied van SEO kunnen we je overal hulp voor aanbieden: content, autoriteit en techniek zijn voor ons gesneden koek en kunnen we je bij helpen. Soms moet het nog compleet opgezet worden, maar vaak staat het in de basis al, maar moeten daar nog de nodige optimalisaties voor doorgevoerd worden. Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op! Optimalisatie.
Misschien is dit wel de belangrijkste van alle drie. De techniek en de autoriteit moeten in orde zijn, maar als je geen content op je website hebt staan dan gaat het je niet lukken om gevonden te worden in Google. Content bestaat uit meer dan alleen tekst, het bestaat ook uit afbeeldingen en video’s.
Het belangrijkste is dat je schrijft en content ontwikkeld voor je doelgroep/bezoeker. Verplaats je in hen en schrijf daar dan naar. Het heeft weinig zin om een stuk tekst te schrijven voor een advocaten website en dan plat Brabants te gaan schrijven. Niemand zal je zo serieus nemen.
Wanneer jouw tekst staat is het zaak om deze te blijven optimaliseren. Content aanpassen, content schrappen (waar nodig) en de content online zetten. Dat is in hele korte lijnen wat je met een stuk tekst doet dat moet ranken voor je SEO. Goede content is ontzettend belangrijk voor je organische vindbaarheid. Zonder content zul je niet of nauwelijks ranken in de zoekmachines.
Het succes van een website hangt af van de techniek. Een website die SEO technisch ondermaats is zal nooit de volle potentie benutten, ook al heeft de site nog zulke goede content en hoge autoriteit. Een technisch sterke website rankt nou eenmaal hoger in de zoekresultaten van Google. Het tegenovergestelde is ook waar; is je website SEO technisch niet op orde, dan zul je daar ook “gestraft” voor worden. Je website zal dan minder hoog ranken en je zult dus dalen in de zoekresultaten van de zoekmachines.
Je kunt het ook zo zien: is jouw website technisch niet goed in orde waardoor een deel niet zichtbaar is, dan zijn alle andere gewerkte uren aan linkbuilding en content ook weggegooid.
Jouw website SEO technisch goed neerzetten is een hele klus en vergt kennis en precisie. Heel compact samengevat gaat het om de volgende aspecten op je website:
De SEO autoriteit van je website geeft aan hoe betrouwbaar en belangrijk jouw website is. Google zint hier heel erg op het “vertrouwen” van een website. Klopt het wat je schrijft? Ben je bekend in de markt? Praten anderen over jou? Dat zijn drie vragen die te maken hebben met de autoriteit van een website op het gebied van SEO.
Je hebt 3 soorten autoriteit:
Je autoriteit wordt aangeduid met een getal tussen 0-100, hoe hoger dat getal, hoe beter! Om je autoriteit omhoog te krijgen zal je voornamelijk aan linkbuilding moeten doen. Linkbuilding is het verkrijgen van backlinks van een website die verwijzen naar jouw website. Als het ware “bouw” je links van een andere website naar jouw website. Google ziet elke backlink als een aanbeveling. Hoe relevanter, waardevoller en sterker deze backlinks, hoe meer Google je gaat belonen met een stijging in de zoekresultaten van Google.
Wat is technische SEO? Technische SEO is in feite de technische kant van SEO en bevat het verbeteren van de technische aspecten van een website. Het doel ervan is om de website sneller te laten opvallen bij Google. De technische aspecten van een website zijn voornamelijk de elementen aan de achterkant van een website die je op het oog niet ziet. Denk hierbij aan: Hoe doe ik aan technische SEO? Alona Marketing is hier heel scherp op. Een website aan de voorkant is mooi, maar als die aan de achterkant niet werkt heb je er niets aan. Aan de voorkant werkt die niet goed en aan de achterkant kan Google jouw website niet goed vinden en indexeren. Dat is natuurlijk enorm zonde! Een technische SEO scan doen wij als volgt: Technische SEO scan.
Een concurrentieanalyse is een analyse van je belangrijkste concurrenten. Je brengt in kaart waar jij op dit moment staat en je brengt in kaart waar de concurrentie op dit moment staat. Je gaat hier dieper op in door te analyseren waar de concurrentie, ten opzichte van jou, terrein pakt en hoe jouw concurrenten dat doen. Alona marketing doet dit op twee manieren, namelijk:Concurrentieanalyse.
Wat is een zoekwoorden onderzoek? Dit is een onderzoek naar zoekwoorden om erachter te komen welke zoekwoorden bezoekers gebruiken, in zoekmachines, voordat ze op jouw website belanden. Een zoekwoorden onderzoek zorgt ervoor dat je inzicht krijgt over hoe de doelgroep online zoekt, wat ze precies zoeken en welke zoekwoorden daarbij helpen. Een zoekwoorden onderzoek is de start van alle werkzaamheden voor SEO. Zonder een zoekwoorden onderzoek heb je geen flauw idee op welke zoekwoorden jij je moet gaan focussen. Het is belangrijk om hierbij rekening te houden met je bezoekers en je huidige doelgroep. Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek? Alona Marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden. Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:Zoekwoorden onderzoek.
Een element binnen SEO dat veel mensen vaak over het hoofd zien, maar wel enorm belangrijk kan zijn. Binnen Google kun je gratis gebruik maken van Google My Business. Dit is een tool binnen Google waar jij al je bedrijfsgegevens in kwijt kan. Enorm handig wanneer men zoekt naar je bedrijf, en dus ook enorm slim om dit te optimaliseren. Tegenwoordig is de techniek van Google al zover dat veel dingen ook via GPS gaan. Stel; jij staat in Eindhoven en je bent op zoek naar een online marketing bureau. Je tikt in Google “online marketing bureau” in en je krijgt alle bedrijven in Eindhoven en omgeving te zien die te maken hebben met een online marketing bureau. Je raadt het waarschijnlijk al… Google is zo ver met de techniek, dat wanneer jij in Eindhoven staat Google jou ook alle online marketing bureau in Eindhoven laat zien. Dat kan natuurlijk van enorm veel waarde zijn om zoekmachine gebruikers naar jouw website door te laten sturen. Lokale SEO.
Een backlink audit is een analyse die laat zien hoe jouw backlinkprofiel eruitziet. Een backlink is een term die we binnen de online marketing gebruiken voor linkbuilding en is een verwijzing van een andere website naar jouw website. Een backlinkprofiel is het profiel van alle inkomende backlinks van jouw website. Alona Marketing houdt hierbij rekening met: Vaak ziet met over het hoofd, maar linkbuilding heeft eigenlijk te maken met de backlinks die van een externe website naar jouw website verwijzen. Wij kijken ook nog naar de interne linkstructuur. Nieuwe pagina’s toevoegen is leuk, maar met de juiste interne linkstructuur kun jij dit proces enorm versnellen en Google als het ware nog sneller op de hoogte brengen. Backlink audit.
Los van dat je Google nog sneller op de hoogte brengt en het begrijpelijker maakt voor Google om door de website te navigeren. Zul je de linkwaarde van buitenaf ook nog eens op de juiste manier kunnen verdelen op je website door je interne linkstructuur op orde te hebben.
Wat is het verschil tussen een tekstschrijver en copywriter? Wat is copywriting? Copywriting.
Een copywriter en tekstschrijver doen in de basis precies hetzelfde, maar het verschil zit hem in de soort tekst. Een tekstschrijver zet men vooral in voor langere teksten of blogs. Een copywriter zet men voornamelijk in voor de sterke en krachtige teksten zoals een landingspagina of salespagina. Hierbij is het de bedoeling om iemand echt te overtuigen om een actie te laten maken
Het schrijven van teksten op een manier zodat je de lezer kunt overtuigen. Het zijn vaak commerciële teksten waarbij je een lezer over wil laten gaan tot een actie.
Hoe voer je linkbuilding uit? Wat is linkbuilding? Linkbuilding.
Linkbuilding is heel plat gezegd linkjes van de ene website naar de andere website vergaren. Wat men echter wel vergeet en vaak niet over nadenkt is dat je er wel de juiste kennis en de tijd voor moet hebben om dit allemaal uit te voeren. Wij kunnen de volledige linkbuilding voor je overnemen en zorgen voor een backlink audit, de strategie en de uitvoering van het gehele linkbuilding proces.
Een verwijzing van een externe website naar jouw website. Elke link, ook wel backlink genoemd, ziet Google als een aanbeveling. Het is wel zaak om dit juist te doen, maar is dat het geval dan geldt, hoe meer, hoe beter. Een belangrijk element binnen SEO en je gehele online marketing strategie dus.
Op het gebied van SEO kunnen we je overal hulp voor aanbieden: content, autoriteit en techniek zijn voor ons gesneden koek en kunnen we je bij helpen. Soms moet het nog compleet opgezet worden, maar vaak staat het in de basis al, maar moeten daar nog de nodige optimalisaties voor doorgevoerd worden. Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op! Optimalisatie.
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.