4.9
5/5

Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022,  2023 en 2024!

Wat is zoekmachine optimalisatie eigenlijk?

In de basis betekent zoekmachine optimalisatie niets anders dan jouw bedrijf (en website) op de juiste manier zichtbaar maken voor zoekmachines zoals Google. We zorgen dat jouw website gevonden wordt op de thema’s en zoektermen die voor jouw bedrijf relevant zijn.

Google hecht veel waarde aan de pijlers Techniek, Content, Autoriteit. Waarbij je website technisch op orde moet zijn, je relevante content dient aan te bieden en je gekenmerkt wordt als een autoriteit in je branche. Wij voegen daar een extra pijler aan toe: Gebruiksvriendelijkheid. We richten je website zo in dat deze goed te gebruiken is én conversie stimuleert.

Simpel gezegd, we zorgen voor:

Meer kwalitatieve bezoekers.

We verhogen je organische vindbaarheid in de zoekresultaten. Betere posities op de juiste termen leiden tot meer relevante bezoekers.

Een strategie die jarenlang werkt.

We pakken hoge posities en houden deze vast. Dat blijft je in de toekomst ook meer verkeer, leads en klanten opleveren.

Hogere conversie = hogere omzet.

Door jouw website technisch te optimaliseren en gebruiksvriendelijk in te richten, zorgen we dat de bezoekers ook actie ondernemen.

Meer resultaat middels een duidelijke werkwijze.

We doorlopen samen met onze klanten een aantal heldere stappen.

  1. SEO Quick-scan 
    We brengen in kaart hoe je website er nu voorstaat in Google. Hoe scoren je concurrenten? En waar liggen kansen en verbeteringen?
  2. Zoekwoordenonderzoek 
    Een uitgebreide analyse laat zien op welke thema’s en zoektermen jij je het beste kunt richten. Op basis van zoekvolume en concurrentie.
  3. Content  
    We optimaliseren bestaande pagina’s en creëren nieuwe, waardevolle content. Gericht op de relevante thema’s en zoektermen die aansluiten bij jouw doelgroep en aanbod.
  4. Linkbuilding
    We rollen een linkbuilding-strategie uit om de autoriteit van je website te verhogen. Daarbij selecteren we relevante externe websites die naar jouw website verwijzen.
  5. Technische optimalisatie 
    Tijdens het traject voeren we constant technische verbeteringen door en richten we je website in op gebruiksvriendelijkheid en conversie.
  6. Monitoren en bijsturen 
    We monitoren continu onze vorderingen en bespreken in een maandelijkse rapportage wat we de volgende maand gaan verbeteren.  

Weten hoe jij beter zichtbaar wordt op Google?

Onze SEO-specialisten helpen je graag om zoekmachine optimalisatie op de lange termijn effectief in te zetten. Zodat jij niet alleen organisch beter gevonden wordt, maar je ook meer resultaat haalt uit je website.  

Zo pakt Alona Marketing het aan.

Uniek, maar sterk in de aanpak.

naamloos_19_img

Content.

Misschien is dit wel de belangrijkste van alle drie. De techniek en de autoriteit moeten in orde zijn, maar als je geen content op je website hebt staan dan gaat het je niet lukken om gevonden te worden in Google. Content bestaat uit meer dan alleen tekst, het bestaat ook uit afbeeldingen en video’s.

Het belangrijkste is dat je schrijft en content ontwikkeld voor je doelgroep/bezoeker. Verplaats je in hen en schrijf daar dan naar. Het heeft weinig zin om een stuk tekst te schrijven voor een advocaten website en dan plat Brabants te gaan schrijven. Niemand zal je zo serieus nemen.

Wanneer jouw tekst staat is het zaak om deze te blijven optimaliseren. Content aanpassen, content schrappen (waar nodig) en de content online zetten. Dat is in hele korte lijnen wat je met een stuk tekst doet dat moet ranken voor je SEO. Goede content is ontzettend belangrijk voor je organische vindbaarheid. Zonder content zul je niet of nauwelijks ranken in de zoekmachines.

naamloos_19_img

Techniek.

Het succes van een website hangt af van de techniek. Een website die SEO technisch ondermaats is zal nooit de volle potentie benutten, ook al heeft de site nog zulke goede content en hoge autoriteit. Een technisch sterke website rankt nou eenmaal hoger in de zoekresultaten van Google. Het tegenovergestelde is ook waar; is je website SEO technisch niet op orde, dan zul je daar ook “gestraft” voor worden. Je website zal dan minder hoog ranken en je zult dus dalen in de zoekresultaten van de zoekmachines.

Je kunt het ook zo zien: is jouw website technisch niet goed in orde waardoor een deel niet zichtbaar is, dan zijn alle andere gewerkte uren aan linkbuilding en content ook weggegooid.

Jouw website SEO technisch goed neerzetten is een hele klus en vergt kennis en precisie. Heel compact samengevat gaat het om de volgende aspecten op je website:

  • Snelheid
  • Veiligheid
  • Bruikbaarheid
  • Toegankelijkheid
  • Indexeerbaarheid
  • Mobielvriendelijkheid
  • Structuur
naamloos_19_img

Autoriteit.

De SEO autoriteit van je website geeft aan hoe betrouwbaar en belangrijk jouw website is. Google zint hier heel erg op het “vertrouwen” van een website. Klopt het wat je schrijft? Ben je bekend in de markt? Praten anderen over jou? Dat zijn drie vragen die te maken hebben met de autoriteit van een website op het gebied van SEO.

Je hebt 3 soorten autoriteit:

  • Domein autoriteit: www.alonamarketing.nl
    • Bepaalt Google door de leeftijd en populariteit
  • Pagina autoriteit: www.alonamarketing.nl/seo/
    • Bepaalt Google door de leeftijd en populariteit
  • Link autoriteit: de waarde en het aantal interne-en externe links
    • Autoriteit van het domein waar de backlink op staat
    • Autoriteit van de pagina waar de backlink op staat
    • Relevantie van de website waar de backlink op staat
    • Hoeveelheid backlinks dat de website heeft
    • Linkwaarde dat de link doorgeeft
    • Locatie van de backlink op de website (hoe dieper, hoe minder waarde)

Je autoriteit wordt aangeduid met een getal tussen 0-100, hoe hoger dat getal, hoe beter! Om je autoriteit omhoog te krijgen zal je voornamelijk aan linkbuilding moeten doen. Linkbuilding is het verkrijgen van backlinks van een website die verwijzen naar jouw website. Als het ware “bouw” je links van een andere website naar jouw website. Google ziet elke backlink als een aanbeveling. Hoe relevanter, waardevoller en sterker deze backlinks, hoe meer Google je gaat belonen met een stijging in de zoekresultaten van Google.

naamloos_19_img

Technische SEO scan.

Wat is technische SEO? 

Technische SEO is in feite de technische kant van SEO en bevat het verbeteren van de technische aspecten van een website. Het doel ervan is om de website sneller te laten opvallen bij Google.  

De technische aspecten van een website zijn voornamelijk de elementen aan de achterkant van een website die je op het oog niet ziet. Denk hierbij aan: 

  • Laadsnelheid  
  • Gebruiksvriendelijkheid 
  • Optimaliseren van crawlbudget 
  • Laden van elementen op de pagina die goed gaan 
  • Code opschonen  
  • Kloppen de links op de website en werken die ook  

Hoe doe ik aan technische SEO? 

Alona Marketing is hier heel scherp op. Een website aan de voorkant is mooi, maar als die aan de achterkant niet werkt heb je er niets aan. Aan de voorkant werkt die niet goed en aan de achterkant kan Google jouw website niet goed vinden en indexeren. Dat is natuurlijk enorm zonde! Een technische SEO scan doen wij als volgt: 

  • ScreamingFrog gebruiken om de gehele website door te lichten op technische gebreken 
  • SEMrush hanteren om de website door te lichten op het gebied van indexeren  
  • De brondcode van de website doornemen om eventuele gebreken op te lossen en de broncode op te schonen 
  • Sitemap.xml in orde maken 
  • Robots.txt in orde maken 
  • Schema-markup gebruiken om te zorgen dat de zoekresultaten van een website beter opvallen binnen de zoekmachines. 

naamloos_19_img

Concurrentieanalyse.

Een concurrentieanalyse is een analyse van je belangrijkste concurrenten. Je brengt in kaart waar jij op dit moment staat en je brengt in kaart waar de concurrentie op dit moment staat. Je gaat hier dieper op in door te analyseren waar de concurrentie, ten opzichte van jou, terrein pakt en hoe jouw concurrenten dat doen.

Alona marketing doet dit op twee manieren, namelijk:

  • De aangeleverde concurrenten vanuit de klant
  • De online concurrentie op basis van zoekwoorden, backlinks en referring domains.

naamloos_19_img

Zoekwoorden onderzoek.

Wat is een zoekwoorden onderzoek?

Dit is een onderzoek naar zoekwoorden om erachter te komen welke zoekwoorden bezoekers gebruiken, in zoekmachines, voordat ze op jouw website belanden. Een zoekwoorden onderzoek zorgt ervoor dat je inzicht krijgt over hoe de doelgroep online zoekt, wat ze precies zoeken en welke zoekwoorden daarbij helpen.

Een zoekwoorden onderzoek is de start van alle werkzaamheden voor SEO. Zonder een zoekwoorden onderzoek heb je geen flauw idee op welke zoekwoorden jij je moet gaan focussen. Het is belangrijk om hierbij rekening te houden met je bezoekers en je huidige doelgroep.

Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek?

Alona Marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden.

  1. Google trends raadplegen
  2. Answerthepublic raadplegen voor eventuele suggesties die over hoofd zijn gezien
  3. Nabespreken met de klant

Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:

  1. Website analyse
  2. Concurrentie analyse
  3. Brainstormen (een tikkeltje Brabants boerenverstand helpt vaak ook al)
  4. Keuze maken op basis van: intentie, zoekvolume, concurrentie, zoekresultaten
  5. Zoekwoorden noteren met de juiste data erbij
  6. LSI-zoekwoorden noteren met de juiste data erbij
  7. Google trends raadplegen
  8. Answerthepublic raadplegen voor eventuele suggesties die over hoofd zijn gezien
  9. Nabespreken met de klant
Hoe doe ik een zoekwoorden onderzoek? Alona marketing doet een zoekwoorden onderzoek door de website en de concurrentie te analyseren op het gebruik van de huidige zoekwoorden die gebruikt worden. Wij zetten het zoekwoorden onderzoek op en zullen dit bespreken met de klant om ervoor te zorgen dat we een balans vinden tussen de zoekwoorden. Zo krijg je een goede mix van zoekwoorden vanuit SEO perspectief en vanuit de expertise vanuit de zoekwoorden van de klant. Zo pakken wij het zoekwoorden onderzoek aan:
  1. Website analyse
  2. Concurrentie analyse
  3. Brainstormen (een tikkeltje Brabants boerenverstand helpt vaak ook al)
  4. Keuze maken op basis van: intentie, zoekvolume, concurrentie, zoekresultaten
  5. Zoekwoorden noteren met de juiste data erbij

naamloos_19_img

Lokale SEO.

Een element binnen SEO dat veel mensen vaak over het hoofd zien, maar wel enorm belangrijk kan zijn. Binnen Google kun je gratis gebruik maken van Google My Business. Dit is een tool binnen Google waar jij al je bedrijfsgegevens in kwijt kan. 

Enorm handig wanneer men zoekt naar je bedrijf, en dus ook enorm slim om dit te optimaliseren. Tegenwoordig is de techniek van Google al zover dat veel dingen ook via GPS gaan.  

Stel; jij staat in Eindhoven en je bent op zoek naar een online marketing bureau. Je tikt in Google “online marketing bureau” in en je krijgt alle bedrijven in Eindhoven en omgeving te zien die te maken hebben met een online marketing bureau.  


Je raadt het waarschijnlijk al… Google is zo ver met de techniek, dat wanneer jij in Eindhoven staat Google jou ook alle online marketing bureau in Eindhoven laat zien. Dat kan natuurlijk van enorm veel waarde zijn om zoekmachine gebruikers naar jouw website door te laten sturen. 

naamloos_19_img

Backlink audit.

Een backlink audit is een analyse die laat zien hoe jouw backlinkprofiel eruitziet. Een backlink is een term die we binnen de online marketing gebruiken voor linkbuilding en is een verwijzing van een andere website naar jouw website. 

Een backlinkprofiel is het profiel van alle inkomende backlinks van jouw website. Alona Marketing houdt hierbij rekening met:

  •  Relevantie van de backlinks 
  • Natuurlijke verdeling/balans van de backlinks 
  • Kwaliteit van de backlinks 
  • Soort backlinks 
  • Ankertekst verdeling van de backlinks 

Vaak ziet met over het hoofd, maar linkbuilding heeft eigenlijk te maken met de backlinks die van een externe website naar jouw website verwijzen. Wij kijken ook nog naar de interne linkstructuur. Nieuwe pagina’s toevoegen is leuk, maar met de juiste interne linkstructuur kun jij dit proces enorm versnellen en Google als het ware nog sneller op de hoogte brengen.  
 
Los van dat je Google nog sneller op de hoogte brengt en het begrijpelijker maakt voor Google om door de website te navigeren. Zul je de linkwaarde van buitenaf ook nog eens op de juiste manier kunnen verdelen op je website door je interne linkstructuur op orde te hebben. 

naamloos_19_img

Copywriting.

Wat is het verschil tussen een tekstschrijver en copywriter? 
Een copywriter en tekstschrijver doen in de basis precies hetzelfde, maar het verschil zit hem in de soort tekst. Een tekstschrijver zet men vooral in voor langere teksten of blogs. Een copywriter zet men voornamelijk in voor de sterke en krachtige teksten zoals een landingspagina of salespagina. Hierbij is het de bedoeling om iemand echt te overtuigen om een actie te laten maken

Wat is copywriting? 
Het schrijven van teksten op een manier zodat je de lezer kunt overtuigen. Het zijn vaak commerciële teksten waarbij je een lezer over wil laten gaan tot een actie. 

naamloos_19_img

Linkbuilding.

Hoe voer je linkbuilding uit? 
Linkbuilding is heel plat gezegd linkjes van de ene website naar de andere website vergaren. Wat men echter wel vergeet en vaak niet over nadenkt is dat je er wel de juiste kennis en de tijd voor moet hebben om dit allemaal uit te voeren. Wij kunnen de volledige linkbuilding voor je overnemen en zorgen voor een backlink audit, de strategie en de uitvoering van het gehele linkbuilding proces. 

Wat is linkbuilding? 
Een verwijzing van een externe website naar jouw website. Elke link, ook wel backlink genoemd, ziet Google als een aanbeveling. Het is wel zaak om dit juist te doen, maar is dat het geval dan geldt, hoe meer, hoe beter. Een belangrijk element binnen SEO en je gehele online marketing strategie dus. 

naamloos_19_img

Optimalisatie.

Op het gebied van SEO kunnen we je overal hulp voor aanbieden: content, autoriteit en techniek zijn voor ons gesneden koek en kunnen we je bij helpen. Soms moet het nog compleet opgezet worden, maar vaak staat het in de basis al, maar moeten daar nog de nodige optimalisaties voor doorgevoerd worden.  

Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op! 

We maximize digital growth for.

Let’s maximize digital growth Together
with Brandon.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.