Wanneer je een samenwerking aangaat, dan wil je resultaten zien. Zo simpel is het. Die vlieger gaat ook op voor Vloerverwarming Cuijk. In de markt van vloerverwarmingen is de online concurrentie in de wintermaanden moordend. Als het koud is, neemt de vraag naar vloerverwarming namelijk flink toe. En daardoor ook de concurrentie binnen Google Ads.
De vraag? Zorg dat het aantal leads, juist ook in deze wintermaanden, weer op niveau komt. Vloerverwarming Cuijk zag zijn aanvragen namelijk drastisch afnemen in hun belangrijkste periode van het jaar.
Het team van Alona Marketing zette een nieuwe advertentiestrategie op en boekte mooie resultaten. Het aantal leads is met 200% gegroeid. Qua conversies zagen we zelfs een stijging van 84% ten opzichte van de voorgaande periode.
De Cost Per Click (CPC) steeg in deze periode flink met 22%. Echter, de Cost Per Lead (CPL) daalde met 48% van 31 naar 21 euro. Hoewel er dus een budgetverhoging nodig was, leverde dit onder aan de streep veel meer op. Hoe hoger de conversie is, hoe lager de kosten per lead (CPL). Wat voor Vloerverwarming Cuijk dus duidelijk het geval is.
Het team van Alona Marketing zette een nieuwe advertentiestrategie op en boekte mooie resultaten. Het aantal leads is met 200% gegroeid. Qua conversies zagen we zelfs een stijging van 84% ten opzichte van de voorgaande periode.
De Cost Per Click (CPC) steeg in deze periode flink met 22%. Echter, de Cost Per Lead (CPL) daalde met 48% van 31 naar 21 euro. Hoewel er dus een budgetverhoging nodig was, leverde dit onder aan de streep veel meer op. Hoe hoger de conversie is, hoe lager de kosten per lead (CPL). Wat voor Vloerverwarming Cuijk dus duidelijk het geval is.
Hoewel de maanden september tot en met februari koud zijn qua temperatuur, is het voor Vloerverwarming Cuijk standaard erg heet als het aankomt op concurrentie. Naarmate de concurrentie toeneemt, zien we dat de CPC in deze periode verdrievoudigt. Eenvoudig uitgelegd: met hetzelfde advertentiebudget behaal je drie keer zo weinig klikken. Foute boel dus, want dit trekt ook drie keer zo weinig bezoekers naar je website.
Bijkomend nadeel is de impact op de campagnestructuur. Er worden namelijk minder kliks verdeeld over alle zoekwoorden. Het gevolg is dat sommige zoekwoorden slechts een paar kliks per dag pakken. En dat leidt tot een serieuze daling in het aantal leads.
Vloerverwarming Cuijk stond aan de vooravond van een cruciale periode en het was zaak om niet in te leveren op leads. Vandaar dat onze specialisten een wijziging in strategie adviseerden.
Een budgetverhoging gaf de ruimte om de advertentiegroepen uit te breiden. Onder andere met een Dynamic Search Ads (DSA) Campagne. Een geautomatiseerde manier van adverteren waarbij Google-gebruikers en zoekopdrachten aan elkaar matcht, op basis van de content op je website. Uit ervaring weten we dat dit, naast waardevolle inzichten, ook een stijging in conversie oplevert.
De switch van een Enhanced CPC (ECPC) naar een Target Cost Per Acquistion (TCPA) strategie. Oftewel de overstap van een handmatige biedstrategie naar een geautomatiseerde. Primair om het aantal conversies te verhogen en secundair om de cost per lead te verlagen. De combinatie van een DSA-campagne en TCPA-strategie levert in de praktijk vaak een sterke stijging in conversie op.
Dankzij deze weloverwogen wijziging in de strategie wist Vloerverwarming Cuijk voldoende aanvragen op producten en dienstverlening te behouden.
Kansen zien en grijpen, dat kan alleen als er vertrouwen is en men met overtuiging besluiten neemt. De budgetverhoging was noodzakelijk om de SEA-specialist van Alona Marketing de ruimte te geven om de optimalisaties effectief door te voeren. Vloerverwarming Cuijk durfde, op basis van ons advies, te ‘zaaien’ en kon daarna ook een geweldig resultaat ‘oogsten’.
Ook Vloerverwarming Cuijk is gezien de cijfers natuurlijk dolblij met deze resultaten. En dat is waar wij het uiteraard voor doen!
Bekijk meer van onze succesverhalen.