Onze opdrachtgever Budgetisolatieshop maakte gebruik van drie websites. Twee als leadgeneratieplatforms en een als webshop. Het was niet dat deze strategie niet werkte, maar er was qua conversie veel meer uit te halen. Zonde natuurlijk. Zeker als iemand last heeft van groeiambities, zoals Budgetisolatieshop.
De specialisten van Alona Marketing adviseerden om de sites samen te voegen tot één. Met als doel om: de organische posities in Google, het daaruit voortvloeiende verkeer en het conversiepercentage te behouden én verbeteren.
De migratie van drie websites naar één legde Budgetisolatieshop geen windeieren. Sterker nog, we realiseerden een explosieve groei:
Na deze migratie realiseerden we dus een stijging van 150% nettowinst.
De migratie van drie websites naar één legde Budgetisolatieshop geen windeieren. Sterker nog, we realiseerden een explosieve groei:
Na deze migratie realiseerden we dus een stijging van 150% nettowinst.
Bij Budgetisolatieshop vinden mensen alles op het gebied van isolatiemateriaal en toebehoren. In een markt waarin aanbieders structureel sterk concurreren met elkaar, is het van belang om een sterke online strategie neer te zetten. Tegelijkertijd is het slim om kansen te zien én te grijpen. Alleen dan is het mogelijk om concurrenten voor te zijn en te blijven.
Budgetisolatieshop had drie domeinen draaien: budgetisolatie.nl, budgetisolatie.be en bugetisolatieshop.nl. Dit maakte het lastig om al het verkeer goed door te verwijzen en te tracken, overzicht te bewaken over de campagnes en de campagnes goed te optimaliseren. En, het volledige online potentieel werd niet goed benut.
Naast het samenvoegen van drie domeinen tot één, budgetisolatieshop.nl, lagen er kansen in het opsplitsen van Google Ads campagnes op basis van marges. De marges op categorieniveau konden namelijk twee á drie keer per maand wijzigen. Door de campagnestructuur op deze manier te bouwen konden we controle houden over de Return on Ad Spend (ROAS) en marges. Door op campagneniveau ROAS-targets op te stellen was het mogelijk om op categorieniveau bij te sturen. Productgroepen met hogere marges gaven meer ruimte in de veiling, terwijl producten met een lagere marge strakker gehouden werden.
We verzorgden de volledige migratie voor Budgetisolatieshop:
Dit was de situatie:
Dit deden we:
Dit is het eindresultaat:
Er zijn veel verbeterslagen gemaakt. Een vernieuwde social-strategie leidde tot een betere funnel-indeling en de inzet van dynamic retargetting leverde een hoge ROAS op. We introduceerden linkbuilding, dat ook duidelijk zijn vruchten afwierp. Verder voerden we meerdere website- en contentoptimalisaties door, zoals: een verbeterde filtering en targeting op meer relevante zoekwoorden.
Vooruitkijkend blijven we Budgetisolatieshop bijstaan en helpen om de isolatie-markt nog verder te veroveren. Zo zetten we (verder) in op:
Met vertrouwen gaan we volle kracht vooruit, de toekomst tegemoet.
Bekijk meer van onze succesverhalen.