4.9
5/5

Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022,  2023 en 2024!

Deze case in cijfers

Stijging in conversieratio
0 %
Stijging omzet
0 %
Stijging netto winst
0 %

Een schot in de roos

De migratie van drie websites naar één legde Budgetisolatieshop geen windeieren. Sterker nog, we realiseerden een explosieve groei:

  • Vóór de migratie bedroeg de omzet gemiddeld 80K p/m in Q1 en Q2.
  • Ná de migratie steeg de omzet naar gemiddeld 240K p/m in Q3 en Q4.

 

  • Het aantal transacties in Q1 en Q2 lag gemiddeld op 70 p/m.
  • In Q2 en Q3 steeg dit aantal naar gemiddeld 330 p/m.

 

  • De nettowinst in Q1 en Q2 bedroeg gemiddeld 6,8K per maand.
  • In Q3 en Q4 steeg de nettowinst naar gemiddeld 17K per maand.

 

Na deze migratie realiseerden we dus een stijging van 150% nettowinst.

Een schot in de roos

De migratie van drie websites naar één legde Budgetisolatieshop geen windeieren. Sterker nog, we realiseerden een explosieve groei:

  • Vóór de migratie bedroeg de omzet gemiddeld 80K p/m in Q1 en Q2.
  • Ná de migratie steeg de omzet naar gemiddeld 240K p/m in Q3 en Q4.

 

  • Het aantal transacties in Q1 en Q2 lag gemiddeld op 70 p/m.
  • In Q2 en Q3 steeg dit aantal naar gemiddeld 330 p/m.

 

  • De nettowinst in Q1 en Q2 bedroeg gemiddeld 6,8K per maand.
  • In Q3 en Q4 steeg de nettowinst naar gemiddeld 17K per maand.

 

Na deze migratie realiseerden we dus een stijging van 150% nettowinst.

De uitdaging voor Budgetisolatieshop

Bij Budgetisolatieshop vinden mensen alles op het gebied van isolatiemateriaal en toebehoren. In een markt waarin aanbieders structureel sterk concurreren met elkaar, is het van belang om een sterke online strategie neer te zetten. Tegelijkertijd is het slim om kansen te zien én te grijpen. Alleen dan is het mogelijk om concurrenten voor te zijn en te blijven.

Budgetisolatieshop had drie domeinen draaien: budgetisolatie.nl, budgetisolatie.be en bugetisolatieshop.nl. Dit maakte het lastig om al het verkeer goed door te verwijzen en te tracken, overzicht te bewaken over de campagnes en de campagnes goed te optimaliseren. En, het volledige online potentieel werd niet goed benut.

Een migratie van websites en Google Ads accounts

Naast het samenvoegen van drie domeinen tot één, budgetisolatieshop.nl, lagen er kansen in het opsplitsen van Google Ads campagnes op basis van marges. De marges op categorieniveau konden namelijk twee á drie keer per maand wijzigen. Door de campagnestructuur op deze manier te bouwen konden we controle houden over de Return on Ad Spend (ROAS) en marges. Door op campagneniveau ROAS-targets op te stellen was het mogelijk om op categorieniveau bij te sturen. Productgroepen met hogere marges gaven meer ruimte in de veiling, terwijl producten met een lagere marge strakker gehouden werden.

We verzorgden de volledige migratie voor Budgetisolatieshop:

Dit was de situatie:

  • 3 domeinen
  • 139 url’s van budgetisolatie.nl
  • 140 url’s van budgetisolatie.be
  • 3.229 url’s van budgetisolatieshop.nl
  • 85 uur aan migratiewerk
  • Ongestructureerde opbouw van campagnes
  • Verouderde tagging en conversiemetingen

Dit deden we:

  • Migratie van 3 domeinen naar 1
  • Migratie van 2 Google Ads accounts naar 1
  • Tagging en conversie tracking herzien
  • Verbeterde conversies geïmplementeerd
  • Google Ads account opgebouwd en uitgebreid

Dit is het eindresultaat:

  • 1 domein
  • 3.508 juiste geredirecte url’s
  • Google Ads accounts samengevoegd
  • Verbeterde tagging en conversie tracking
  • Leadgeneratie en webshop binnen 1 domein

Met volle kracht vooruit

Er zijn veel verbeterslagen gemaakt. Een vernieuwde social-strategie leidde tot een betere funnel-indeling en de inzet van dynamic retargetting leverde een hoge ROAS op. We introduceerden linkbuilding, dat ook duidelijk zijn vruchten afwierp. Verder voerden we meerdere website- en contentoptimalisaties door, zoals: een verbeterde filtering en targeting op meer relevante zoekwoorden.

Vooruitkijkend blijven we Budgetisolatieshop bijstaan en helpen om de isolatie-markt nog verder te veroveren. Zo zetten we (verder) in op:

  • Optimaliseren van Google Ads om het maximale uit de campagnes te halen;
  • Verder uitbreiden van social media kanalen en campagnes;
  • Inzetten om meer kwalitatieve content en targeten op de juiste zoektermen;
  • Opstarten van een CRO-traject om de conversie verder te verhogen;
  • Blijven verbeteren van de website o.b.v. analyse en webdevelopment.

 

Met vertrouwen gaan we volle kracht vooruit, de toekomst tegemoet.

Let’s maximize digital growth Together
with thijs.

Thijs van den Haak.
Online Marketing Consultant
Poolhuis tuinhuis met rieten dak

Andere succesverhalen.

Bekijk meer van onze succesverhalen.

Klantcase: Van € 150K naar € 1 miljoen omzet per maand.