Als ondernemer wil je vooruit. Je wil meer naamsbekendheid, meer leads en meer conversie. Dat is precies de reden dat Jelsan Hout en Alona Marketing een samenwerking zijn aangegaan. Team Alona zette een nieuwe online strategie op om meer orders binnen te halen. De tussenstand die we opmaken is zeer positief.
Het familiebedrijf Jelsan timmert al 40 jaar flink aan de weg. Als houthandel maken zij maatwerk meubels uit massief hout, in alle soorten en maten. Van kap, ontwerp tot bewerking streven zij naar de hoogst haalbare kwaliteit. Eigenaar Sanjin Hadzalic kijkt positief naar de resultaten: “We vinden het belangrijk dat mensen die kwalitatief maatwerk meubilair zoeken ons steeds beter vinden. Daarom investeren we ook in onze marketing. En vergeleken met onze statistieken van 2020 en 2021 zien we een flinke vooruitgang. We worden beter gevonden en krijgen meer aanvragen.”
Het team van Alona Marketing richtte zich op een nieuwe online strategie waar de focus lag op het verbeteren van de organische vindbaarheid via SEO én genereren van meer betaald verkeer via adverteren (SEA en social advertising). Dankzij het opzetten van een meer specifieke social strategie, het aanbrengen van structuur én het produceren van meer content boekten we resultaat.
Het familiebedrijf Jelsan timmert al 40 jaar flink aan de weg. Als houthandel maken zij maatwerk meubels uit massief hout, in alle soorten en maten. Van kap, ontwerp tot bewerking streven zij naar de hoogst haalbare kwaliteit. Eigenaar Sanjin Hadzalic kijkt positief naar de resultaten: “We vinden het belangrijk dat mensen die kwalitatief maatwerk meubilair zoeken ons steeds beter vinden. Daarom investeren we ook in onze marketing. En vergeleken met onze statistieken van 2020 en 2021 zien we een flinke vooruitgang. We worden beter gevonden en krijgen meer aanvragen.”
Het team van Alona Marketing richtte zich op een nieuwe online strategie waar de focus lag op het verbeteren van de organische vindbaarheid via SEO én genereren van meer betaald verkeer via adverteren (SEA en social advertising). Dankzij het opzetten van een meer specifieke social strategie, het aanbrengen van structuur én het produceren van meer content boekten we resultaat.
Een belangrijke wijziging in de advertentie-aanpak is dat we meer campagnes op productniveau inzetten, waar deze voorheen meer hoog-over ingestoken waren. Daarnaast maakten we een duidelijke scheiding tussen het aanbieden van inspirerende content in de prospectfase en productgerichte (conversiegerichte) content binnen de retargeting fase. Hierdoor bouwden we een duidelijke funnel. Deze wijzigingen leidden tot een sterke performance tijdens de piekmaanden voor de houthandel. De advertentiekosten lagen in Q4 en Q1 namelijk op zo’n 50 euro per offerte.
Om beter gevonden te worden op Google is het belangrijk om waardevolle content aan te bieden op de website, gericht op specifieke en gerelateerde zoekwoorden. Daar lag voor Jelsan ruimte voor verbetering. We bouwden een duidelijke menustructuur met alle categorieën en producten. Vervolgens schreven we kwalitatief sterke SEO-teksten voor deze categorieën en maatwerkproducten. Het organische verkeer kreeg een aanzienlijke boost én Jelsan staat nu met 14 zoekwoorden op positie 1.
De samenwerking smaakt naar meer. Sanjin Hadzalic: “We boeken vooruitgang, maar als ondernemer wil je altijd meer. Marketing is wat dat betreft ook zaadjes planten en op termijn nog meer oogsten. Daar kijken we naar uit. Het feit dat Alona Marketing snel schakelt door alle punten direct op te pakken en altijd bereikbaar is, geeft ons het gevoel dat wij hun enige klant zijn. Er is ook begrip naar elkaar. Dat maakt dat de samenwerking erg prettig verloopt.”
Alona Marketing zet zich in om de stijgende lijn van Jelsan Hout verder door te zetten. Door het optimaliseren van lopende campagnes, het verder bouwen aan de SEO-resultaten en het inzetten van nieuwe kanalen. Zoals Pinterest, dat we nu voor Jelsan Hout op gaan pakken.
Bekijk meer van onze succesverhalen.