Google Ads uitbesteden.
Heb jij groeiambities?
Heb jij online groeiambities en wil jij je Google Ads uitbesteden? Neem dan direct contact op en Let’s maximize digital growth together.
Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising. Het gaat dus om advertenties, in tegenstelling tot SEO waarbij het gaat om organisch een hoge positie te pakken. Wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert gaat Google op zoek naar de meest relevante advertenties die aansluiten bij deze zoekopdracht.
Dit wordt bepaald door onder andere de volgende onderdelen:
Het (minimale) bod wat nodig is
De kwaliteit van de advertentie
Relevantie van de zoekwoorden
De voordelen van Adwords uitbesteden.
Dit is hoe Alona marketing het aanpakt
Ben jij op zoek naar een partner waaraan jij jouw Google Ads kan toevertrouwen? Dan ben je bij Alona marketing aan het juiste adres. Wanneer onze SEA-specialisten het Google Ads account in handen krijgen, zullen er positieve ontwikkeling ontstaan. Dit komt omdat onze specialisten van alle nieuwe trends op de hoogte zijn en dit direct toepassen in jouw campagnes. Zij brengen focus aan, kiezen de strategie die het beste past bij jouw groeidoelen en zij beheren jouw ads-budget zodat het maximale uit elke uitgeven euro wordt gehaald. Benieuwd wat google ads uitbesteden je kost? Neem dan contact op.
Dit kunnen we voor je betekenen.
Uniek, maar sterk in de aanpak.
Search campagne.
Dit zijn de betaalde tekstadvertenties boven-en onderaan de organische zoekresultaten in Google. Het doel van dit soort campagnes is zorgen voor zichtbaarheid wanneer en zoekmachinegebruiker naar een product of dienst zoekt en ervoor zorgen dat deze ook daadwerkelijk op je advertentie klikt en wordt doorgeleid naar je webshop of website.
Dit is ons meest geliefde campagnetype! Waar Google de laatste jaren steeds meer pusht op geautomatiseerde campagnetypes, genieten we op search nog van relatief veel controle.
Door slim gebruik te maken van zoekwoorden en negatieve zoekwoorden en relevante advertenties spelen we in op de vraag van consumenten. Hierdoor behalen we mooie cijfers voor onze klanten.
Shopping campagne.
Een shoppingcampagne is een online advertentiecampagne om je producten te promoten in de zoekmachine. Het doel van dit soort campagnes is om je online winkelaanbod te promoten, meer klikken te genereren en de verkoop van je producten te verhogen.
De standaard shopping ads zijn zichtbaar op de zoekresultatenpagina. In tegenstelling tot Smart Shopping- tegenwoordig Performance Max- heb je nog iets meer controle over je biedingen, plaatsingen en zoektermen. Doordat je met shopping ads al veel productinfo toont, vergroot je je kans op een goede CTR en conversie.
Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Display campagne.
Dit zijn beeldadvertenties (displays) die getoond worden op websites, apps en netwerken die gekoppeld zijn aan het Google Display Network. Door middel van Display laat je opnieuw een advertentie zien van een bepaald product of dienst, aan iemand die al eerder op je website of webshop is geweest, maar daarna toch van je website is afgegaan, zonder te converteren.
Ze dragen bij aan verschillende doelstellingen. Naast het creëren van awareness, kan het ook goed converteren op bepaalde doelgroepen. Dynamische remarketing passen we vaak toe op producten uit webshops.
Het doel van deze campagnes is:
- Potentiële klanten te bereiken die nog niet bekend zijn met jouw website
- Het opnieuw onder de aandacht brengen van producten of diensten bij personen die jouw webshop eerder hebben bezocht.
Video advertenties.
Videoadvertenties die worden weergegeven op YouTube en websites en apps van Google Video partners. De advertentie zal voor, tijdens of na de video getoond worden.
Het is ook mogelijk om een videoadvertentie tussen andere video’s te plaatsen die op de zoekresultatenpagina van YouTube te vinden zijn. Het voordeel van video is dat het uitgebreide mogelijkheden biedt op het gebied van doelgroep targeting en advertentiekeuze. Hierdoor kun je met de juiste boodschap op het juiste moment de juiste personen bereiken
Het doel van een video campagne is een groot bereik te genereren onder de juiste doelgroep om op een beeldende manier het verhaal achter een product, dienst, merk en of bedrijf te vertellen.
Performance max campagne .
Deed veel stof opwaaien in de SEA community bij diens lancering eind 2021. Een volledig geautomatiseerd campagnetype dat alle netwerken van Google inzet om de juiste gebruiker te vinden op de juiste plek. Performance Max verving Smart Shopping en krijgt in de veiling voorrang boven search, display, video. Belangrijk dus om naast je tekst ook te zorgen voor goede banners en video’s.
De performance max campagnes komen in aanmerking voor alle advertentiekanalen van Google. Performance max campagnes kunnen worden gebruikt op alle plaatsingen voor:
- Het searchnetwerk
- Het displaynetwerk
- Het Google-video netwerk
- Gmail
- Discovery
- Maps
Feed Management.
Een feed is een bestand waarin producten, diensten of kenmerken georganiseerd zijn. Deze informatie kan je bijvoorbeeld weer gebruiken om ergens anders te weergeven, zoals: in een advertentie op een website.
Voor webshops is de kwaliteit van de feed een van de paradepaardjes waarmee je echt het verschil kunt maken. Door de feed te optimaliseren kun je de CTR en Conversieratio’s significant verbeteren. Met behulp van Channable zorgen wij ervoor dat je het maximale uit je feed haalt.
Optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden zijn onder andere:
- Titel
- Beschrijving
- URL
- Prijs
- Product (ID)
- Afbeeldingsbeschrijving
Search campagne.
Dit zijn de betaalde tekstadvertenties boven-en onderaan de organische zoekresultaten in Google. Het doel van dit soort campagnes is zorgen voor zichtbaarheid wanneer en zoekmachinegebruiker naar een product of dienst zoekt en ervoor zorgen dat deze ook daadwerkelijk op je advertentie klikt en wordt doorgeleid naar je webshop of website.
Dit is ons meest geliefde campagnetype! Waar Google de laatste jaren steeds meer pusht op geautomatiseerde campagnetypes, genieten we op search nog van relatief veel controle.
Door slim gebruik te maken van zoekwoorden en negatieve zoekwoorden en relevante advertenties spelen we in op de vraag van consumenten. Hierdoor behalen we mooie cijfers voor onze klanten.
Shopping campagne.
Een shoppingcampagne is een online advertentiecampagne om je producten te promoten in de zoekmachine. Het doel van dit soort campagnes is om je online winkelaanbod te promoten, meer klikken te genereren en de verkoop van je producten te verhogen.
De standaard shopping ads zijn zichtbaar op de zoekresultatenpagina. In tegenstelling tot Smart Shopping- tegenwoordig Performance Max- heb je nog iets meer controle over je biedingen, plaatsingen en zoektermen. Doordat je met shopping ads al veel productinfo toont, vergroot je je kans op een goede CTR en conversie.
Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Display campagne.
Dit zijn beeldadvertenties (displays) die getoond worden op websites, apps en netwerken die gekoppeld zijn aan het Google Display Network. Door middel van Display laat je opnieuw een advertentie zien van een bepaald product of dienst, aan iemand die al eerder op je website of webshop is geweest, maar daarna toch van je website is afgegaan, zonder te converteren.
Ze dragen bij aan verschillende doelstellingen. Naast het creëren van awareness, kan het ook goed converteren op bepaalde doelgroepen. Dynamische remarketing passen we vaak toe op producten uit webshops.
Het doel van deze campagnes is:
- Potentiële klanten te bereiken die nog niet bekend zijn met jouw website
- Het opnieuw onder de aandacht brengen van producten of diensten bij personen die jouw webshop eerder hebben bezocht.
Video advertenties.
Videoadvertenties die worden weergegeven op YouTube en websites en apps van Google Video partners. De advertentie zal voor, tijdens of na de video getoond worden.
Het is ook mogelijk om een videoadvertentie tussen andere video’s te plaatsen die op de zoekresultatenpagina van YouTube te vinden zijn. Het voordeel van video is dat het uitgebreide mogelijkheden biedt op het gebied van doelgroep targeting en advertentiekeuze. Hierdoor kun je met de juiste boodschap op het juiste moment de juiste personen bereiken
Het doel van een video campagne is een groot bereik te genereren onder de juiste doelgroep om op een beeldende manier het verhaal achter een product, dienst, merk en of bedrijf te vertellen.
Performance max campagne .
Deed veel stof opwaaien in de SEA community bij diens lancering eind 2021. Een volledig geautomatiseerd campagnetype dat alle netwerken van Google inzet om de juiste gebruiker te vinden op de juiste plek. Performance Max verving Smart Shopping en krijgt in de veiling voorrang boven search, display, video. Belangrijk dus om naast je tekst ook te zorgen voor goede banners en video’s.
De performance max campagnes komen in aanmerking voor alle advertentiekanalen van Google. Performance max campagnes kunnen worden gebruikt op alle plaatsingen voor:
- Het searchnetwerk
- Het displaynetwerk
- Het Google-video netwerk
- Gmail
- Discovery
- Maps
Feed Management.
Een feed is een bestand waarin producten, diensten of kenmerken georganiseerd zijn. Deze informatie kan je bijvoorbeeld weer gebruiken om ergens anders te weergeven, zoals: in een advertentie op een website.
Voor webshops is de kwaliteit van de feed een van de paradepaardjes waarmee je echt het verschil kunt maken. Door de feed te optimaliseren kun je de CTR en Conversieratio’s significant verbeteren. Met behulp van Channable zorgen wij ervoor dat je het maximale uit je feed haalt.
Optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden zijn onder andere:
- Titel
- Beschrijving
- URL
- Prijs
- Product (ID)
- Afbeeldingsbeschrijving
We maximize
digital growth for
Let’s maximize digital
growth Together
with JaN.
Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen
1. Intake
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
3. Strategie bepalen
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
5. De juiste expertise
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
7. Maandelijks overleg
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.
2. Afspraak
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
4. Voorstel
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
6. Livegang campagnes
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.
1. Intake
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
2. Afspraak
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
3. Strategie bepalen
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
4. Voorstel
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
5. De juiste expertise
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
6. Livegang campagnes
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
7. Maandelijks overleg
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.