4.9
5/5
Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022 en 2023!

Je hebt een relatief hoog LinkedIn-budget, je schrijft advertenties met goede call-to-actions en deelt regelmatig organische updates op jouw LinkedIn Bedrijfspagina. Toch is je bereik nog niet wat het moet zijn en willen de leads zich maar niet melden. Hoe dit kan? Waarschijnlijk target je het verkeerde publiek. Met deze tips zal dat je niet meer gebeuren!

  1. Check & target LinkedIn Groups. In LinkedIn kan je zoeken op LinkedIn Groups en je daarvoor aanmelden. Ben jij op zoek naar freelancers voor een bepaald platform? Wil je mensen bereiken die op zoek zijn naar bepaalde producten of diensten? Grote kans dat er een LinkedIn Group voor is! Zoek de groep op, meld je ervoor aan en bekijk of dit daadwerkelijk de groep is waar je jouw advertenties in wil tonen. Note: check altijd even of de groep in de taal is waarin jij adverteert.
  2. Gebruik de And/Or optie. Je gaat mensen targeten die een bepaalde functie hebben. Met de Or (of) optie breid je dit publiek uit door extra titels, bedrijven of bijvoorbeeld interesses te selecteren. Iemand kan óf ICT-manager zijn óf ICT-medewerker óf interesse hebben in Cloud Computing. Wil je jouw doelgroep juist verkleinen? Gebruik dan de And (en) functie. Je target dan bijvoorbeeld mensen die én 10+ jaar ervaring hebben én bij een bedrijf waar 50+ mensen werken én interesse hebben in ICT.
  3. Creëer Matched Audiences van jouw klantenbestand. Je hebt een klantenbestand en mag deze data gebruiken voor commerciële doeleinden (lees: het betreft geen gevoelige data)? Laad dit bestand in in LinkedIn en bereik mensen waarvan de LinkedIn profielen overeenkomen met jouw klanten. Een super relevant publiek dus!
  4. Voldoende websitebezoekers? Zet re-marketing in! Onze all-time favorite. Heb je een website die redelijk wat websitebezoekers trekt? Plaats dan de LinkedIn Insight Tag op jouw website en creëer een doelgroep van de mensen die in de afgelopen dagen op jouw website zijn geweest. Super relevant om hier bijvoorbeeld speciale aanbiedingen of kortingscodes voor aan te bieden.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thijs van den Haak

Alona Marketing

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with thijs.

Thijs van den Haak.
Online Marketing Consultant

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.