Binnen de werving- en selectiebranche is het een steeds vaker een strijd om nieuw talent te vinden. Om meer sollicitanten te werven is het zaak om de juiste mensen te bereiken én overtuigen. Dat betekent in de praktijk dat er een sterke online én offline strategie nodig is die optimaal op elkaar aansluit.
Het was een vraagstuk dat relevant was voor GJ Dé HR-partner. In de kern stond deze vraag centraal: hoe worden we beter zichtbaar onder onze doelgroep en krijgen we meer sollicitanten? GJ Dé HR-partner reed met hun ‘Talentenbus’ fysiek naar kandidaten toe om mensen offline te activeren. Team Alona Marketing richtte zich op het online aspect met SEA en social media campagnes.
Om online zichtbaarheid te vergroten en leads te verzamelen zetten we een searchcampagne op, een remarketing display campagne en diverse social media campagnes gericht op het werven van mensen. Deze brede aanpak leverde 400% meer leads op en dit resulteerde in 50% meer sollicitanten. Ook dankzij de strakke opvolging vanuit GJ Dé HR-partner. Door de campagnes goed op elkaar af te stemmen en te optimaliseren daalde de Cost Per Acquisition (CPA) met 77%.
Om online zichtbaarheid te vergroten en leads te verzamelen zetten we een searchcampagne op, een remarketing display campagne en diverse social media campagnes gericht op het werven van mensen. Deze brede aanpak leverde 400% meer leads op en dit resulteerde in 50% meer sollicitanten. Ook dankzij de strakke opvolging vanuit GJ Dé HR-partner. Door de campagnes goed op elkaar af te stemmen en te optimaliseren daalde de Cost Per Acquisition (CPA) met 77%.
De zoektocht naar nieuw talent was voor GJ Dé HR-partner lastig. Mede door de huidige krapte op de arbeidsmarkt, de niet optimale inzet van online platformen en het feit dat talenten offline niet zichtbaar zijn. Na het verzamelen van voldoende conversiedata in de searchcampagnes, legden we de focus volledig op één relevant segment (salarisadministratie). Hierdoor steeg de conversieratio en daalde de CPA. Via remarketing leidden we websitebezoekers opnieuw naar de website.
Binnen onze social campagnes hielden we bewust een brede aanpak aan. We spraken in onze ads verschillende doelgroepen aan, mede om discriminatie op de arbeidsmarkt te voorkomen (iets dat bij Meta hoog in het vaandel staat). Dit leidde tot grote retargetinglijsten (traffic RT website). Deze mensen benaderen we vervolgens met een laagdrempelige lead campagne om zo de conversie te verhogen. Mensen hoefden enkel hun naam, telefoonnummer en e-mailadres achter te laten – in plaats van het traditionele sollicitatieproces te doorlopen.
Doorslaggevend voor het succes was het duidelijk in kaart brengen de doelgroepen en de advertenties daarop richten. Via een eenvoudige opvolgactie werden alle drempels voor potentiële leads weggenomen. De strakke opvolging zorgde uiteindelijk dat een groot deel van de leads omgezet werden tot sollicitanten.
Bekijk meer van onze succesverhalen.