Meer zichtbaarheid, meer verkeer en vooral: beter verkeer naar je website dat nieuwe klanten oplevert! Gevonden worden in zoekmachines als Google, YouTube en Bing is voor veel bedrijven letterlijk van levensbelang. De zoektocht naar een bedrijf als dat van jou begint vaak daar..
SEA-Search Engine Advertising is een snelle en effectieve manier om kwalitatief verkeer naar je website te leiden. Door algoritmes te voeden met de juiste data en input en door slim om te gaan met zoekwoorden, targeting en product feeds kun je ervoor zorgen dat je online zichtbaar wordt vóór juist die gebruikers, die een grote kans hebben om te converteren naar lead of sale.
We werken met geavanceerde zoekstrategieën die ervoor zorgen dat jouw campagnes beter presteren. Afhankelijk van je doelstelling is het naast search ook steeds interessanter om zichtbaar te zijn op de overige netwerken van Google zoals YouTube, Discovery en Display.
SEA is onmisbaar in een moderne marketingstrategie en zal met alle recente wijzigingen rondom cookie policy de lachende derde zijn in je kanalenmix. Bij Alona Marketing beschikken we over een gevarieerd SEA team van ervaren specialisten en toptalenten op het gebied van e-commerce, datamanagement en lead generatie.
Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Heb jij ambities om aan de slag te gaan met SEA, maar heb je geen flauw idee of het überhaupt interessant is voor de producten of diensten die je aanbiedt? In een vrijblijvende strategiesessie kunnen we vrij snel in kaart brengen wat de mogelijkheden zijn. Op basis van zoekvolumes, klikprijzen, een concurrentieanalyse, websitedata, orderwaardes en marges gaan we gezamenlijk op zoek naar een ROAS- of CPA-doelstelling en bekijken we of het haalbaar is om daarnaartoe te werken.
Beschik je over een bestaand Google Ads account, maar twijfel je of daar het maximale wordt uitgehaald? Onze SEA specialisten auditen geheel vrijblijvend het account en komen met concrete actiepunten ter verbetering. Mocht het account er fantastisch bijstaan, hoor je dat ook gewoon van ons.
Zo onderscheiden wij ons van de meeste agencies:
Voorlopig kunnen we bij Google Ads nog kiezen uit een aantal campagnetypes. Kiezen we voor standaard shopping, of gaan we direct aan de slag met Performance Max? Of is search onze beste optie? Gaan we websitebezoekers dynamisch retargeten, kiezen we voor standaard remarketing, of zetten we ook nog YouTube in? Vaak is een combinatie van bovenstaande winning! Maar het moet uiteraard ook bij jouw bedrijf passen.
Door uitgebreid zoekwoordonderzoek te doen, kunnen we in kaart brengen welke zoekwoorden interessant zijn voor jouw business en kunnen we een kosteninschatting maken. We testen de verschillende types voor je, zodat we het maximale uit jouw search ads halen. Door gebruik te maken van negatieve zoekwoorden, zorgen wij ervoor dat de traffic relevant is én blijft.
Zonder goede conversietracking kun je het shaken. Deze input voor het algoritme is goud waard, maar kan je ook breken als dit niet juist uitgevoerd wordt. Bij Alona Marketing zijn technieken als Enhanced Conversions, Server Side Tagging en Offline Conversion Tracking voor leads aan de orde van de dag.
De ideale campagnestructuur bestaat, maar is geheel afhankelijk van je account. We kunnen kiezen voor een structuur met veel controle op de zoektermen, of we consolideren je account om het algoritme maximaal te voeden met data. Gaan we segmenteren op basis van performance, of op categorieën? Afhankelijk van de doelstellingen kiezen we voor een full asset PerformanceMax of een Feed Only.
Voor webshops is de kwaliteit van de feed een van de paradepaardjes waarmee je echt het verschil kunt maken. Door de feed te optimaliseren, kun je de CTR en conversieratio’s significant verbeteren. Met behulp van Channable zorgen wij ervoor dat je het maximale uit je feed haalt.
Dat we met onze slimme SEA-strategieën ons stinkende best voor jou doen, is leuk en aardig. Maar je wilt natuurlijk ook gewoon resultaat zien. Bij Alona Marketing vinden wij het belangrijk om onze klanten te betrekken bij onze campagnes. Maandelijks ontvang je van ons een heldere rapportage die we ook graag toelichten. Sterker nog: hier staan we op! Samen zorgen we ervoor dat het maximale rendement uit de campagnes halen.
Uniek, maar sterk in de aanpak.
Dit zijn de betaalde tekstadvertenties boven-en onderaan de organische zoekresultaten in Google. Het doel van dit soort campagnes is zorgen voor zichtbaarheid wanneer en zoekmachinegebruiker naar een product of dienst zoekt en ervoor zorgen dat deze ook daadwerkelijk op je advertentie klikt en wordt doorgeleid naar je webshop of website.
Dit is ons meest geliefde campagnetype! Waar Google de laatste jaren steeds meer pusht op geautomatiseerde campagnetypes, genieten we op search nog van relatief veel controle.
Door slim gebruik te maken van zoekwoorden en negatieve zoekwoorden en relevante advertenties spelen we in op de vraag van consumenten. Hierdoor behalen we mooie cijfers voor onze klanten.
Een shoppingcampagne is een online advertentiecampagne om je producten te promoten in de zoekmachine. Het doel van dit soort campagnes is om je online winkelaanbod te promoten, meer klikken te genereren en de verkoop van je producten te verhogen.
De standaard shopping ads zijn zichtbaar op de zoekresultatenpagina. In tegenstelling tot Smart Shopping- tegenwoordig Performance Max- heb je nog iets meer controle over je biedingen, plaatsingen en zoektermen. Doordat je met shopping ads al veel productinfo toont, vergroot je je kans op een goede CTR en conversie.
Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Dit zijn beeldadvertenties (displays) die getoond worden op websites, apps en netwerken die gekoppeld zijn aan het Google Display Network. Door middel van Display laat je opnieuw een advertentie zien van een bepaald product of dienst, aan iemand die al eerder op je website of webshop is geweest, maar daarna toch van je website is afgegaan, zonder te converteren.
Ze dragen bij aan verschillende doelstellingen. Naast het creëren van awareness, kan het ook goed converteren op bepaalde doelgroepen. Dynamische remarketing passen we vaak toe op producten uit webshops.
Het doel van deze campagnes is:
Videoadvertenties die worden weergegeven op YouTube en websites en apps van Google Video partners. De advertentie zal voor, tijdens of na de video getoond worden.
Het is ook mogelijk om een videoadvertentie tussen andere video’s te plaatsen die op de zoekresultatenpagina van YouTube te vinden zijn. Het voordeel van video is dat het uitgebreide mogelijkheden biedt op het gebied van doelgroep targeting en advertentiekeuze. Hierdoor kun je met de juiste boodschap op het juiste moment de juiste personen bereiken
Het doel van een video campagne is een groot bereik te genereren onder de juiste doelgroep om op een beeldende manier het verhaal achter een product, dienst, merk en of bedrijf te vertellen.
Deed veel stof opwaaien in de SEA community bij diens lancering eind 2021. Een volledig geautomatiseerd campagnetype dat alle netwerken van Google inzet om de juiste gebruiker te vinden op de juiste plek. Performance Max verving Smart Shopping en krijgt in de veiling voorrang boven search, display, video. Belangrijk dus om naast je tekst ook te zorgen voor goede banners en video’s.
De performance max campagnes komen in aanmerking voor alle advertentiekanalen van Google. Performance max campagnes kunnen worden gebruikt op alle plaatsingen voor:
Een feed is een bestand waarin producten, diensten of kenmerken georganiseerd zijn. Deze informatie kan je bijvoorbeeld weer gebruiken om ergens anders te weergeven, zoals: in een advertentie op een website.
Voor webshops is de kwaliteit van de feed een van de paradepaardjes waarmee je echt het verschil kunt maken. Door de feed te optimaliseren kun je de CTR en Conversieratio’s significant verbeteren. Met behulp van Channable zorgen wij ervoor dat je het maximale uit je feed haalt.
Optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden zijn onder andere:
Dit zijn de betaalde tekstadvertenties boven-en onderaan de organische zoekresultaten in Google. Het doel van dit soort campagnes is zorgen voor zichtbaarheid wanneer en zoekmachinegebruiker naar een product of dienst zoekt en ervoor zorgen dat deze ook daadwerkelijk op je advertentie klikt en wordt doorgeleid naar je webshop of website.
Dit is ons meest geliefde campagnetype! Waar Google de laatste jaren steeds meer pusht op geautomatiseerde campagnetypes, genieten we op search nog van relatief veel controle.
Door slim gebruik te maken van zoekwoorden en negatieve zoekwoorden en relevante advertenties spelen we in op de vraag van consumenten. Hierdoor behalen we mooie cijfers voor onze klanten.
Een shoppingcampagne is een online advertentiecampagne om je producten te promoten in de zoekmachine. Het doel van dit soort campagnes is om je online winkelaanbod te promoten, meer klikken te genereren en de verkoop van je producten te verhogen.
De standaard shopping ads zijn zichtbaar op de zoekresultatenpagina. In tegenstelling tot Smart Shopping- tegenwoordig Performance Max- heb je nog iets meer controle over je biedingen, plaatsingen en zoektermen. Doordat je met shopping ads al veel productinfo toont, vergroot je je kans op een goede CTR en conversie.
Mocht je daar vragen over hebben? Neem dan even contact met ons op!
Dit zijn beeldadvertenties (displays) die getoond worden op websites, apps en netwerken die gekoppeld zijn aan het Google Display Network. Door middel van Display laat je opnieuw een advertentie zien van een bepaald product of dienst, aan iemand die al eerder op je website of webshop is geweest, maar daarna toch van je website is afgegaan, zonder te converteren.
Ze dragen bij aan verschillende doelstellingen. Naast het creëren van awareness, kan het ook goed converteren op bepaalde doelgroepen. Dynamische remarketing passen we vaak toe op producten uit webshops.
Het doel van deze campagnes is:
Videoadvertenties die worden weergegeven op YouTube en websites en apps van Google Video partners. De advertentie zal voor, tijdens of na de video getoond worden.
Het is ook mogelijk om een videoadvertentie tussen andere video’s te plaatsen die op de zoekresultatenpagina van YouTube te vinden zijn. Het voordeel van video is dat het uitgebreide mogelijkheden biedt op het gebied van doelgroep targeting en advertentiekeuze. Hierdoor kun je met de juiste boodschap op het juiste moment de juiste personen bereiken
Het doel van een video campagne is een groot bereik te genereren onder de juiste doelgroep om op een beeldende manier het verhaal achter een product, dienst, merk en of bedrijf te vertellen.
Deed veel stof opwaaien in de SEA community bij diens lancering eind 2021. Een volledig geautomatiseerd campagnetype dat alle netwerken van Google inzet om de juiste gebruiker te vinden op de juiste plek. Performance Max verving Smart Shopping en krijgt in de veiling voorrang boven search, display, video. Belangrijk dus om naast je tekst ook te zorgen voor goede banners en video’s.
De performance max campagnes komen in aanmerking voor alle advertentiekanalen van Google. Performance max campagnes kunnen worden gebruikt op alle plaatsingen voor:
Een feed is een bestand waarin producten, diensten of kenmerken georganiseerd zijn. Deze informatie kan je bijvoorbeeld weer gebruiken om ergens anders te weergeven, zoals: in een advertentie op een website.
Voor webshops is de kwaliteit van de feed een van de paradepaardjes waarmee je echt het verschil kunt maken. Door de feed te optimaliseren kun je de CTR en Conversieratio’s significant verbeteren. Met behulp van Channable zorgen wij ervoor dat je het maximale uit je feed haalt.
Optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden zijn onder andere:
Twijfel je of er momenteel het maximale rendement uit je Google Ads campagnes wordt gehaald, of wil je gewoon eens sparren over de cijfers? Onze SEA specialisten auditen het Google Ads account geheel vrijblijvend voor je.
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.
Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.
Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.
Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.
Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.
We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.