In tegenstelling tot organische sociale media, zorgt betaalde social media ervoor dat je een nieuw publiek bereikt. Met op interesses gebaseerde targeting is elke advertentie een nieuwe kans om potentiële klanten aan te trekken en meer naamsbekendheid te creëren.
Social media is een algemene term voor de bundeling van online platformen waar jij gratis gebruik van kunt maken. Hierbij kun jij content plaatsen, delen en content van anderen doornemen. De kracht van social media is voornamelijk de interactie én de dialoog tussen gebruikers. Met als doel om interessante en relevante content met elkaar te delen die wordt gewaardeerd door de andere gebruikers.
Het is als het ware een zelfvoorzienend medium met een schat aan informatie dat voortkomt uit data en content.
Binnen social media heb je eigenlijk twee “kanalen”: organisch en advertenties. De advertentie kant is voor social media platformen ook meteen het kanaal waar men geld aan kan verdienen of andere doeleinden kan bereiken. Social media platformen werken namelijk met gebruikersinformatie wat enorm relevant kan zijn voor jouw online business. Denk bijvoorbeeld aan het specifiek targetten van een bepaalde doelgroep om je advertenties op af te stemmen. Zo kunnen adverteerders heel gericht hun doelgroep bereiken. Social media marketing kan sterk helpen bij het creëren van een behoefte binnen een voor jouw bedrijf belangrijke doelgroep.
Social media ziet men vaak als iets leuks en een stukje tijdverdrijf, maar het is veel meer dan dat. In de basis heeft het allemaal dezelfde en overlappende functionaliteiten, maar hebben ze allemaal wel hun eigen unieke opties die ze bieden. Zo hebben miljoenen mensen bijvoorbeeld via het platform LinkedIn werk gevonden en kun je via Meta ontzettend interessante leads naar je website halen om bepaalde conversies te laten doen. Het is een behoorlijk onderschat medium dat van ongekende waarde voor je bedrijf kan zijn. Alona Marketing kan de social media marketing voor jou doen voor de volgende platformen:
Betalen voor je content op social media, ook wel adverteren via social media, ook wel gesponsorde content genoemd. Gesponsorde content zegt eigenlijk al genoeg, content waarvoor wordt betaald met als doel om deze te verspreiden zodat je de content “stimuleert” om meer uit te halen. Het is niet alleen een verandering voor individuele gebruikers, maar ook voor bedrijven. Het inzetten van gesponsorde content ten opzichte van de organische content eist een compleet andere strategie. Het is daarom belangrijk om voor ogen te hebben wanneer welke vorm van adverteren gepast is en welke soort campagnes en platformen je hierbij nodig hebt.
Het organisch bereik binnen social media is het bereik dat je hebt met het posten van een bericht dat afhankelijk is van je aantal “volgers”. Stel je hebt 1.000 volgers op LinkedIn, dan is het potentiële organische bereik van jou dus die 1.000 volgers. Dit kan al snel oplopen binnen een platform. LinkedIn en Meta maken bijvoorbeeld gebruik van bepaalde richtlijnen en algoritmes om de inhoud van de gebruikers te monitoren en te zorgen dat, de hoeveelheid content op het platform, geen puinhoop gaat worden. Een algoritme is een zelflerende, wiskundige formule achter de schermen die zorgt dat social media kunnen inspelen op de behoeften van de gebruikers.
Alona Marketing zorgt ervoor dat uw:
Alona Marketing denkt met u mee om te kijken welke online strategie past bij de doelstellingen die belangrijk zijn voor uw bedrijf. Om deze doelstellingen te bereiken hebben we verschillende campagne types beschikbaar.
Tegenwoordig ook wel bekend onder de overkoepelende naam Meta. Deze gigant onder de social platformen heeft nog steeds een prominente rol in het social advertising landschap, zo ook voor veel van onze klanten. Het ijzersterke algoritme in combinatie met de grote user base biedt adverteerders enorm veel mogelijkheden, vaak met mooie resultaten! Meta is daarmee een uitstekend kanaal om nieuwe klanten te bereiken.
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video- views, Engagement, Sales
Hét sociale business to business (B2B) platform. Spreek jij liever een professionele doelgroep aan in plaats van direct to consumer? Dan is LinkedIn het platform voor jou om je business uit te breiden. LinkedIn is zeer relevant voor adverteerders die bedrijven (of medewerkers van…..) willen bereiken. Dit komt door de diverse mogelijkheden om te targetten op professionele kenmerken als functie-titel, branche, bedrijfsgrootte en skills van gebruikers.
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video- views, Sales
Hmm… Deze vloer in onze woonkamer? Een leuk kleurtje voor aan de muur? En wat moeten we eigenlijk met onze tuin aan? Dit zijn vragen die de Pinterest community dagelijks bezig houden! De gebruikers hunkeren naar inspiratie en smeken bijna om beïnvloed te worden! Pinterest staat voor het ontdekken van nieuwe producten, stijlen, diensten en meer. Het is dan ook niet gek dat dit platform als een echt top- en midfunnel platform gezien wordt. Heb jij een sexy product en wil je mensen eens op nieuwe ideeën brengen en inspireren? Check dan Pinterest!
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Video views, Engagement, Leads
Waar de meeste social platformen enorm massaal zijn, wordt Snapchat geconsumeerd met een relatief kleine groep vaak hechte vrienden. Dit camera first platform heeft helemaal geen suffe feed. Waarom zou je ook? Een foto zegt meer dan duizend woorden! En dat wordt ook goed gereflecteerd in de camera based advertentiemogelijkheden. Want naast de normale ads heb je hier ook mogelijkheden om filters en lenzen in te zetten om mensen hun foto’s een extraatje mee te geven. Ben jij die creatieve advertiser? Say Cheese met Snapchat dan!
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Video views, Engagement, Sales
The new kid on the block gaat al niet meer op voor deze snelgroeiende social topper. Waar een paar jaar geleden nog weinig bekend was over dit platform wordt ons steeds meer duidelijk dat deze niet meer weg te denken is uit de social advertising mix. Ook de doelgroep evolueert; waar eerst nog veelal een zeer jonge demografie zich op dit platform bevond komen er steeds meer oudere gebruikers bij. Wist je dat veel gebruikers TikTok gebruiken als hun zoekmachine in plaats van Google? Ja echt! Dit is dus hét perfecte moment om in te stappen in deze social sneltrein. All aboard!
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video views, Engagement, Sales
Tegenwoordig ook wel bekend onder de overkoepelende naam Meta. Deze gigant onder de social platformen heeft nog steeds een prominente rol in het social advertising landschap, zo ook voor veel van onze klanten. Het ijzersterke algoritme in combinatie met de grote user base biedt adverteerders enorm veel mogelijkheden, vaak met mooie resultaten! Meta is daarmee een uitstekend kanaal om nieuwe klanten te bereiken.
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video- views, Engagement, Sales
Hét sociale business to business (B2B) platform. Spreek jij liever een professionele doelgroep aan in plaats van direct to consumer? Dan is LinkedIn het platform voor jou om je business uit te breiden. LinkedIn is zeer relevant voor adverteerders die bedrijven (of medewerkers van…..) willen bereiken. Dit komt door de diverse mogelijkheden om te targetten op professionele kenmerken als functie-titel, branche, bedrijfsgrootte en skills van gebruikers.
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video- views, Sales
Hmm… Deze vloer in onze woonkamer? Een leuk kleurtje voor aan de muur? En wat moeten we eigenlijk met onze tuin aan? Dit zijn vragen die de Pinterest community dagelijks bezig houden! De gebruikers hunkeren naar inspiratie en smeken bijna om beïnvloed te worden! Pinterest staat voor het ontdekken van nieuwe producten, stijlen, diensten en meer. Het is dan ook niet gek dat dit platform als een echt top- en midfunnel platform gezien wordt. Heb jij een sexy product en wil je mensen eens op nieuwe ideeën brengen en inspireren? Check dan Pinterest!
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Video views, Engagement, Leads
Waar de meeste social platformen enorm massaal zijn, wordt Snapchat geconsumeerd met een relatief kleine groep vaak hechte vrienden. Dit camera first platform heeft helemaal geen suffe feed. Waarom zou je ook? Een foto zegt meer dan duizend woorden! En dat wordt ook goed gereflecteerd in de camera based advertentiemogelijkheden. Want naast de normale ads heb je hier ook mogelijkheden om filters en lenzen in te zetten om mensen hun foto’s een extraatje mee te geven. Ben jij die creatieve advertiser? Say Cheese met Snapchat dan!
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Video views, Engagement, Sales
The new kid on the block gaat al niet meer op voor deze snelgroeiende social topper. Waar een paar jaar geleden nog weinig bekend was over dit platform wordt ons steeds meer duidelijk dat deze niet meer weg te denken is uit de social advertising mix. Ook de doelgroep evolueert; waar eerst nog veelal een zeer jonge demografie zich op dit platform bevond komen er steeds meer oudere gebruikers bij. Wist je dat veel gebruikers TikTok gebruiken als hun zoekmachine in plaats van Google? Ja echt! Dit is dus hét perfecte moment om in te stappen in deze social sneltrein. All aboard!
Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video views, Engagement, Sales
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.
We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.
Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.
Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.
Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.
We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!
Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.