Daar zijn een aantal manieren voor, ik bespreek hier de belangrijkste:

  1. Denk logisch na: hoe zou jouw klant zoeken als hij op zoek gaat naar een bedrijf zoals dat van jou. En onthoud: hoe simpeler, hoe beter! Bedenk goed dat je via Google mensen wil bereiken die jou nog niet kennen.
  2. Bekijk hoe vaak er gezocht wordt naar de verschillende zoekwoorden in Google (het zoekvolume). Enkele tools om dit te onderzoeken zijn:
    1. Google Ads Keyword-planner.
    2. Keyword Tool.
    3. Ubersuggest.
  3. Ook is het goed om na te denken over zoekwoorden met minder concurrentie. Bijvoorbeeld: als je een loodgietersbedrijf in Amsterdam hebt, zou je kunnen overwegen om wel te adverteren op ”goedkope loodgieter amsterdam zuid”, en niet op ”loodgieter amsterdam”. Op de eerste term wordt weliswaar minder vaak gezocht, maar er zit ook minder concurrentie op (en daardoor is de cost per click vaak goedkoper) en is relevanter, waardoor mensen eerder contact met jou opnemen als je inderdaad in Amsterdam Zuid zit.
  4. Zorg ervoor dat zoekwoorden ook op je website terugkomen, zodat Google ”weet” waar je website over gaat. Ook zal de bezoeker van je website zich ”herkennen” als het zoekwoord dat hij net heeft ingetypt ook op je website voorkomt.

Groet en veel succes met Google!

Thijs van den Haak

Alona Marketing

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with thijs.

Thijs van den Haak.
Online Marketing Consultant

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.

Klantcase: Van € 150K naar
€ 1 miljoen omzet per maand.

Klantcase: Van € 150K naar € 1 miljoen omzet per maand.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.