4.9
5/5
Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022 en 2023!

Daar zijn een aantal manieren voor, ik bespreek hier de belangrijkste:

  1. Denk logisch na: hoe zou jouw klant zoeken als hij op zoek gaat naar een bedrijf zoals dat van jou. En onthoud: hoe simpeler, hoe beter! Bedenk goed dat je via Google mensen wil bereiken die jou nog niet kennen.
  2. Bekijk hoe vaak er gezocht wordt naar de verschillende zoekwoorden in Google (het zoekvolume). Enkele tools om dit te onderzoeken zijn:
    1. Google Ads Keyword-planner.
    2. Keyword Tool.
    3. Ubersuggest.
  3. Ook is het goed om na te denken over zoekwoorden met minder concurrentie. Bijvoorbeeld: als je een loodgietersbedrijf in Amsterdam hebt, zou je kunnen overwegen om wel te adverteren op ”goedkope loodgieter amsterdam zuid”, en niet op ”loodgieter amsterdam”. Op de eerste term wordt weliswaar minder vaak gezocht, maar er zit ook minder concurrentie op (en daardoor is de cost per click vaak goedkoper) en is relevanter, waardoor mensen eerder contact met jou opnemen als je inderdaad in Amsterdam Zuid zit.
  4. Zorg ervoor dat zoekwoorden ook op je website terugkomen, zodat Google ”weet” waar je website over gaat. Ook zal de bezoeker van je website zich ”herkennen” als het zoekwoord dat hij net heeft ingetypt ook op je website voorkomt.

Groet en veel succes met Google!

Thijs van den Haak

Alona Marketing

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.