Wil jij succesvol(ler) worden met LinkedIn? Hieronder deel ik een aantal tips:

Strategie voor LinkedIn stories: het kán werken! 
Na Instagram en TikTok heeft deze ook LinkedIn vorige maand de functie ‘stories’ uitgerold. Er zijn hier veel gemixte meningen en wat kun je er nou precies mee? Het is (nog) niet mogelijk om het succes te meten, maar… wees er als één van de eersten bij en wie weet leidt het voor jou tot een succes.

In deze mail deel ik 4 stappen om tot succesvolle content te komen voor jouw LinkedIn Stories.

  1. Focus je op de ideale volger: Wie wil je aantrekken en voor wie is jouw content geschikt? Het is onmogelijk om voor al jouw volgers passende content te maken. Focus je daarom op jouw ideale volger (klant) en niet op je bestaande netwerk. Kies dit van tevoren en stem je content daarop.
  2. Werk met vaste formats: Maak een contentkalender. Hiermee werk je vooruit en heb je ook geen onrust om elke keer iets te moeten posten, ook als je niks kan bedenken. Kies een vast format, tijdstip of dag dat jij zichtbaar bent op Stories.
  3. Streef naar interactie: De tijd van zenden is voorbij. Stel in iedere story een vraag en werk met een call-to-action, waarin je mensen oproept om naar je website te gaan of jou een privébericht te sturen om hun mening of ervaring met jou te delen. Er zijn (nog) niet zo veel mogelijkheden binnen LinkedIn als binnen andere Social Media kanalen voor bestaande call-to-actions, maar wees creatief en stimuleer oprechte interactie. Bind zo jouw ideale volger aan jou(w bedrijf).
  4. Zorg dat je content authentiek is: Probeer ervoor te zorgen dat je content niet ”in scéne” is gezet, maar laat door een ”spontane” video zien dat JIJ expert bent in jouw vakgebied! Daar mag best een foutje of verkeerde belichting in zitten, zolang je maar echt en oprecht overkomt. Twijfel je over of je je bericht moet plaatsen? Plaats hem dan gewoon! Voor ieder bericht geldt: een deel van de mensen vindt het hem leuk, en een deel niet. Accepteer dat. En: hoe meer mensen je bereikt, hoe groter de kans dat er iemand tussenzit die jouw bericht niet leuk vindt. Dat hoort erbij!

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thijs van den Haak

Alona Marketing

 

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with thijs.

Thijs van den Haak.
Online Marketing Consultant

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Intake

Digitaal of telefonisch, we maken kennis en brengen je marketingvraagstuk in kaart.

2. Afspraak

We werken een plan en doelstellingen uit, dat optimaal aansluit bij je bedrijf. Tijdens de afspraak gaan we dieper in op jouw vraag en onze oplossing.

3. Strategie bepalen

Samen met onze specialisten bepalen we een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Voorstel

Je ontvangt een maatwerkvoorstel, na akkoord starten we direct om samen online resultaten te boeken. We delen een planning voor de eerste maanden.

5. De juiste expertise

Gedurende de samenwerking sluiten vakspecialisten aan om waarde toe te voegen. Dat helpt duurzame resultaten te boeken.

6. Livegang campagnes

We richten de campagne in en maken alle uitingen. Na akkoord vanuit jullie zetten we de campagnes live. Klaar om digitaal te groeien!

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

Resultaten en voortgang bespreken we structureel. Analyseren, afstemmen en bijsturen. Alles om meer uit campagnes te halen en jouw doelstellingen te behalen.

Klantcase: Van € 150K naar
€ 1 miljoen omzet per maand.

Klantcase: Van € 150K naar € 1 miljoen omzet per maand.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.