4.9
5/5
Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022 en 2023!

Hoewel WordPress een populair en veelgebruikt platform is voor het bouwen van websites, is het niet per se het beste platform voor iedereen. Of WordPress het beste platform voor jou is, hangt af van je behoeften. Hier zijn enkele voor- en nadelen van WordPress om te overwegen. Uiteraard leggen wij ook uit waarom wij WordPress gebruiken.

In het kort, WordPress…

  1. Is gebruiksvriendelijk: WordPress staat bekend om zijn gebruiksvriendelijke interface, waardoor het gemakkelijk is voor beginners om aan de slag te gaan.
  2. Is flexibel: Met duizenden thema’s en plug-ins biedt WordPress veel mogelijkheden om je website aan te passen en uit te breiden.
  3. WordPress is zeer schaalbaar. Het kan worden gebruikt voor zowel kleine blogs als grote bedrijfswebsites. Het platform groeit met je mee.
  4. Het is veilig en stabiel. WordPress wordt door miljoenen websites gebruikt en is door de jaren heen uitgegroeid tot een robuust en betrouwbaar cms.
  5. Heeft een grote community: WordPress heeft een grote en actieve community, wat betekent dat je veel ondersteuning en bronnen kunt vinden om je te helpen bij het oplossen van problemen of het verbeteren van je website.

Maar heeft ook nadelen…

  1. Beveiliging: Omdat WordPress zo populair is, is het een doelwit voor hackers. Het is belangrijk om je website up-to-date te houden en beveiligingsmaatregelen te nemen om je site te beschermen.
  2. Prestaties: Sommige WordPress-thema’s en plug-ins kunnen de prestaties van je website negatief beïnvloeden. Dit kan leiden tot langzamere laadtijden en een slechtere gebruikerservaring.
  3. Mogelijke compatibiliteitsproblemen: Met zoveel plug-ins en thema’s beschikbaar, kunnen er soms compatibiliteitsproblemen ontstaan die je website kunnen verstoren.

Of WordPress voor jou het beste is zal je zelf moeten afwegen, wij borduren voort op de kennis die we over de jaren heen hebben opgebouwd om onze website te ontwikkelen. Aangezien WordPress vorig jaar op meer dan 40% van de alle websites, wereldwijd, actief was zegt in onze ogen genoeg over de geschiktheid van het CMS. De websites lopen uiteen van hele complexe, grafische websites. Denk aan websites voor festivals, deze zijn vaker meer toegespitst op het design. Maar uiteraard ook kleine websites voor de bakker om de hoek, simpele blogs tot drukbezochte websites van grote multinationals zoals als Sony en Microsoft.

Versus Drupal

WordPress en Drupal zijn twee van de populairste contentmanagementsystemen (CMS) die gebruikt worden om websites te bouwen. Beide systemen hebben voor- en nadelen ten opzichte van elkaar. Drupal is al snel behoorlijk technisch en daardoor minder geschikt voor een ‘leek’. De steile leercurve zorgt ervoor dat websiteonderhoud een stuk complexer wordt.

Doordat het wat minder populair is, zijn er ook minder thema’s en plugins beschikbaar. Hierdoor zal er meer ‘zelf’ ontwikkeld moet worden. Dit draagt al snel bij aan de kosten van een project, die hierdoor sneller zullen oplopen.

Dat gezegd hebbende is het wel een populair systeem, juist als er het budget aanwezig is of je zelf wat technischer bent aangelegd. Het nadeel van Drupal kan dan juist een voordeel zijn; je kan een volledig maatwerkwebsite ontwikkelen die helemaal toegespitst is op je usecase.

Versus Joomla

Net als Drupal is ook Joomla een populair CMS. Waar Joomla vroeger nog een behoorlijk marktaandeel had is deze inmiddels flink voorbijgestreefd door WordPress. Net als Drupal heeft Joomla een flinke leercurve en is daardoor wat minder toegankelijk.

Bij Joomla is het aanbod in thema’s en plugins wat beperkter. Maar evengoed hebben diverse grotere ontwikkelaars bijvoorbeeld voor zowel WordPress als Joomla thema’s ontwikkeld. Mocht je niet voor een maatwerkoplossing kunnen of willen gaan natuurlijk.

Joomla is minder geschikt voor kleinere websites. Het systeem is vooral bedoeld voor middelgrote tot grote websites.

Waarom gebruiken wij WordPress?

Voor ons als online marketingbureau zijn er veel verschillende voordelen aan het gebruik van WordPress als contentmanagementsysteem (CMS) voor het bouwen van websites voor onze klanten.

Met duizenden thema’s en plug-ins beschikbaar, biedt WordPress veel mogelijkheden om websites aan te passen en uit te breiden. Wij streven er echter naar om onze websites zo ‘clean’ mogelijk te bouwen, met een select aantal plug-ins. We hebben over de jaren heen een vaste set aan plug-ins opgebouwd die wij op vrijwel elke website installeren. Als bijkomend voordeel maakt dit het onderhoud ook weer een stukje eenvoudiger, omdat alle WordPress installaties dezelfde plug-ins delen.

Het heeft een intuïtieve interface en is gemakkelijk te begrijpen voor beginners. We hoeven simpelweg minder uitleg en training te geven aan onze klanten wanneer ze de website willen beheren. Omdat we onze websites met een page builder maken kan vrijwel elke gebruiker aanpassingen doorvoeren en direct zien wat er bewerkt is. Zo zijn eventuele fouten ook makkelijker te herstellen. Wat de gebruiksvriendelijkheid alleen maar ten goede komt.

WordPress is ook schaalbaar. Het kan worden gebruikt voor kleine websites, maar ook voor grote en complexe websites met veel verkeer en functionaliteit. Dit betekent dat we onze klanten een platform kunnen bieden dat kan groeien en evolueren naarmate hun bedrijf groeit. Zo hebben we bij Alona Marketing websites in ons portfolio met 1.000, 5.000 en zelfs meer dan 25.000 bezoekers per maand.

De beperking zit hem hier vaak in de hosting. Deze kan gestaag meegroeien met het aantal bezoekers op de website. Omdat WordPress hier zonder problemen mee om gaat, scheelt ons het werk en zijn onze klanten snel geholpen. Gelukkig hebben we hier een vaste partner voor, die altijd met ons meedenkt om zo de best mogelijke hosting te bieden voor onze klanten.

Kortom, WordPress biedt online marketingbureaus (zoals Alona Marketing) veel voordelen, waaronder flexibiliteit, gebruiksvriendelijkheid, een grote community en schaalbaarheid. Dit maakt het een uitstekende keuze voor online marketingbureaus zoals ons die op zoek zijn naar een platform om websites te bouwen voor hun klanten.

 

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.