Je hebt een relatief hoog LinkedIn-budget, je schrijft advertenties met goede call-to-actions en deelt regelmatig organische updates op jouw LinkedIn Bedrijfspagina. Toch is je bereik nog niet wat het moet zijn en willen de leads zich maar niet melden. Hoe dit kan? Waarschijnlijk target je het verkeerde publiek. Met deze tips zal dat je niet meer gebeuren!
- Check & target LinkedIn Groups. In LinkedIn kan je zoeken op LinkedIn Groups en je daarvoor aanmelden. Ben jij op zoek naar freelancers voor een bepaald platform? Wil je mensen bereiken die op zoek zijn naar bepaalde producten of diensten? Grote kans dat er een LinkedIn Group voor is! Zoek de groep op, meld je ervoor aan en bekijk of dit daadwerkelijk de groep is waar je jouw advertenties in wil tonen. Note: check altijd even of de groep in de taal is waarin jij adverteert.
- Gebruik de And/Or optie. Je gaat mensen targeten die een bepaalde functie hebben. Met de Or (of) optie breid je dit publiek uit door extra titels, bedrijven of bijvoorbeeld interesses te selecteren. Iemand kan óf ICT-manager zijn óf ICT-medewerker óf interesse hebben in Cloud Computing. Wil je jouw doelgroep juist verkleinen? Gebruik dan de And (en) functie. Je target dan bijvoorbeeld mensen die én 10+ jaar ervaring hebben én bij een bedrijf waar 50+ mensen werken én interesse hebben in ICT.
- Creëer Matched Audiences van jouw klantenbestand. Je hebt een klantenbestand en mag deze data gebruiken voor commerciële doeleinden (lees: het betreft geen gevoelige data)? Laad dit bestand in in LinkedIn en bereik mensen waarvan de LinkedIn profielen overeenkomen met jouw klanten. Een super relevant publiek dus!
- Voldoende websitebezoekers? Zet re-marketing in! Onze all-time favorite. Heb je een website die redelijk wat websitebezoekers trekt? Plaats dan de LinkedIn Insight Tag op jouw website en creëer een doelgroep van de mensen die in de afgelopen dagen op jouw website zijn geweest. Super relevant om hier bijvoorbeeld speciale aanbiedingen of kortingscodes voor aan te bieden.
Succes!
Met vriendelijke groet,
Thijs van den Haak
Alona Marketing