1. Door Google AdWords krijg je meer leads en klanten
Google Adwords is een belangrijke manier om meer leads en nieuwe klanten binnen te krijgen. Zeker als je Google Analytics correct hebt ingesteld en gekoppeld, kan je heel goed inzicht krijgen in de resultaten van je AdWords-campagne. Zo bepaal je de Cost per Lead en verhoog je het aantal klanten vanuit Adwords.
2. Google Adwords is erg flexibel
Heb je een botenverhuurbedrijf? Zet je campagne aan in de zomer en uit in de winter. Werk je in de reisbranche? Bepaal exact welk budget je per maand inzet. Wil je gebeld worden tijdens kantoor-uren en daarna niet? Zet je campagne dan voor 08:30 uur en na 17:30 uur uit. Wil je product X een boost geven en juist wat minder verkopen van product Y? Pas je budgetten dan aan. Zo flexibel is Google AdWords! Ook handig voor bijvoorbeeld mobiele apparaten!
3. Resultaten zijn snel en transparant
Je hebt binnen no time inzicht in de resultaten van Google AdWords. Hoeveel is er uitgegeven per zoekwoord? Hoeveel leads komen er binnen per zoekwoord? Wat is er per maand besteed? Allemaal inzichten in Google Adwords die snel duidelijk zijn. Ook als je bijvoorbeeld wilt weten welke zoekwoorden er gebruikt zijn.
4. Je leert je klanten nog beter kennen
We geven vaak suggesties van zoekwoorden of klant-typen die we kunnen gaan benaderen aan onze klanten.
5. Op het juiste moment op de juiste plek.
Wanneer iemand iets zoekt in Google, is de kans erg groot dat ze ook echt geïnteresseerd zijn. Als je de aandacht van je potentiële klant op dat moment weet vast te houden, is de kans groot dat ze voor jouw bedrijf kiezen. Op dat moment of op een later moment (via het inzetten van een Retargeting-campagne bijvoorbeeld). Zorg er dus voor dat je klant jou vindt op het perfecte moment