5/5
4.9/5 van 36 reviews

Daar zijn een aantal manieren voor, ik bespreek hier de belangrijkste:

  1. Denk logisch na: hoe zou jouw klant zoeken als hij op zoek gaat naar een bedrijf zoals dat van jou. En onthoud: hoe simpeler, hoe beter! Bedenk goed dat je via Google mensen wil bereiken die jou nog niet kennen.
  2. Bekijk hoe vaak er gezocht wordt naar de verschillende zoekwoorden in Google (het zoekvolume). Enkele tools om dit te onderzoeken zijn:
    1. Google Ads Keyword-planner.
    2. Keyword Tool.
    3. Ubersuggest.
  3. Ook is het goed om na te denken over zoekwoorden met minder concurrentie. Bijvoorbeeld: als je een loodgietersbedrijf in Amsterdam hebt, zou je kunnen overwegen om wel te adverteren op ”goedkope loodgieter amsterdam zuid”, en niet op ”loodgieter amsterdam”. Op de eerste term wordt weliswaar minder vaak gezocht, maar er zit ook minder concurrentie op (en daardoor is de cost per click vaak goedkoper) en is relevanter, waardoor mensen eerder contact met jou opnemen als je inderdaad in Amsterdam Zuid zit.
  4. Zorg ervoor dat zoekwoorden ook op je website terugkomen, zodat Google ”weet” waar je website over gaat. Ook zal de bezoeker van je website zich ”herkennen” als het zoekwoord dat hij net heeft ingetypt ook op je website voorkomt.

Groet en veel succes met Google!

Thijs van den Haak

Alona Marketing

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.