Succesverhalen

Voor minder dan het beste doen we het niet. Onze klanten verdienen de crème de la crème, het neusje van de zalm en vooral: gelikte marketing. Resultaten waar je van smult. En nu kunnen wij je wel vertellen hoe goed we zijn, maar het is beter om het te laten zien. Hier vind je een paar van onze succesverhalen. Alle 150 uitlichten leek ons wat veel van het goede.

Vloerverwarming Cuijk

Wat was de situatie?

Vloerverwarmingen verkopen het hele jaar door, maar richting de koudere maanden neemt de vraag (en dus het zoekvolume) op vloerverwarmingen toe. En naarmate de vraag in de markt toeneemt, zie je ook de concurrentie toenemen in de Google Ads veiling. Door die toenemende drukte in de veiling stijgt de CPC, de kosten per klik op de advertentie. In het geval van Vloerverwarming Cuijk was deze CPC-stijging zelfs een verdrievoudiging.

Voor vloerverwarmingen zijn de maanden september tot en met februari als een ‘black-friday’ periode. Naarmate de CPC verdrievoudigt, houdt dat in dat je met je advertentiebudget ook drie keer zo weinig klikken kunt behalen. Dat heeft dus ook tot gevolg dat je drie keer minder bezoekers naar je website trekt. Daarnaast heeft het ook gevolgen voor de campagnestructuur. Omdat minder kliks nog steeds over alle zoekwoorden verdeeld moeten worden, met als gevolg dat sommige zoekwoorden misschien maar een aantal klikken per dag pakken. En dat alles leidt tot steeds minder leads (zie grafiek LEADS: dal september/oktober 2021).

0%
Toename in conversieratio
0%
Daling in CPL

Wat was het doel?

  • Zorgen dat de aantallen leads weer op niveau komen, want de klant liep droog in de voor hem belangrijkste periode van het jaar.
  • De CPL moest omlaag, die ging omhoog naarmate de conversies daalde (zie grafiek CPL)

Wat is er gedaan?

Om in een cruciale periode voor de klant niet in te leveren op leads, is budgetverhoging geadviseerd. Dit gaf tevens ruimte om de advertentiegroepen iets uit te breiden, onder andere met een DSA campagne. Dit is een Dynamic Search Ads campagne, een geautomatiseerde manier van adverteren waarbij Google je website crawlt en op basis van de content op je website gebruikers en zoekopdrachten aan elkaar matcht. Naast dat een DSA veel interessante inzichten biedt in nieuwe zoekwoorden zie je vaak, zeker in combinatie met een TCPA, dat de conversie erg hoog is.

Er is dan ook gekozen om over te schakelen van een Enhanced CPC (ECPC) naar een Target Cost Per Acquisition (TCPA), van een handmatige biedstrategie naar een geautomatiseerde. Deze schakeling heeft als primair doel de conversies te verhogen en secundair de cost per lead te verlagen.

Dit alles om voldoende aanvragen op producten en dienstverlening te behouden in een cruciale periode voor Vloerverwarming Cuijk. Een investering, maar wel een goed overwogen en strategische investering die onze specialisten op kennis en ervaring konden adviseren.

Wat heeft het opgeleverd?

Het aantal leads is verdubbeld. (zie grafiek LEADS gemiddelde sep/nov 2021) naar gemiddeld 200 leads (zie grafiek LEADS gemiddelde nov/mrt 2022)

De conversieratio is met 84% gestegen ten opzichte van de voorgaande periode. Terwijl de CPC flink gestegen was in deze periode (22%), is de CPL gedaald van 31 euro naar  21 euro, een daling van 48%. Een budgetverhoging nodig, maar het heeft onderaan de streep dus absoluut zijn vruchten afgeworpen voor Vloerverwarming Cuijk. 

Hoe hoger de conversie, hoe lager de kosten per lead (Cost Per Lead/ CPL). Die CPL worden mede bepaald door de CPC. Des te meer je betaalt voor een klik des te hoger de Cost Per Lead worden. Hoe sneller de gebruiker dit doel voltooid (het conversiepercentage), hoe lager de CPL. 

Hoe kijkt Alona Marketing terug op het resultaat?

De SEA-specialist van Alona marketing kan tevreden terugkijken op het behaalde resultaat. Dat vanuit het onderzoek, de strategiewijziging en uiteindelijke doorvoering het advies en de expertise van de SEA-specialist zijn vruchten heeft afgeworpen voor de klant, geeft voldoening. Dat is waar wij het voor doen en waarop we altijd scherp en hongerig zullen blijven naar nóg meer en nóg beter. Dat de klant op basis van de kennis en ervaring van onze SEA-specialist vol vertrouwen en overtuiging durft te ‘zaaien’ door middel van budgetverhoging en uiteindelijk zelf ook een geweldig resultaat mag ‘oogsten’ maakt ons trots en dankbaar. Want het blijft een tactisch samenspel tussen ons en onze klanten. De budgetverhoging was immers noodzakelijk om ons de ruimte te geven deze optimalisaties effectief te kunnen doorvoeren.

De SEA-specialist van Alona had voorafgaand aan de wijziging van strategie al geruime tijd handmatig conversie-data opgebouwd. Er was daardoor een goed beeld van de werkelijke CPA. Dat in combinatie met de hoge zoekvolumes in de markt, zeker in de piekmaanden voor vloerverwarmingen, gaf voldoende vertrouwen om over te gaan op de geautomatiseerde TCPA-strategie. Met kortom de moraal: als de kansen zich voordoen, moet je ze met beide handen aangrijpen. Het is dan ook een mooie aantoning van hoe deze geautomatiseerde strategie (smart bidding) tot geweldige resultaten kan leiden, maar tevens de hands-on mentaliteit van het team van Alona marketing.

Ook Vloerverwarming Cuijk is gezien de cijfers natuurlijk dolblij met deze resultaten. Het vertrouwen in de kennis en expertise van Alona heeft zich op een geweldige manier terugbetaald en biedt mooie perspectieven voor de samenwerking in de nabije toekomst.

In deze case vergelijken we de data van de periode september t/m november 2021 met november 2021 t/m maart Allround 2022.

Stalen Binnendeuren

www.stalen-binnendeuren.nu

Wheels on tour webdesign
0%
Toename in klikken
0p/m
Bereikte mensen
0%
ROAS
0x
Conversie waarde

Casestudy

Stalen-Binnendeuren wilde meer conversies halen uit online campagnes. Naast de Google Ads die draaien zijn we ook remarketing uit gaan voeren via Facebook en Instagram.

Stalen-Binnendeuren had zelf al een remarketing campagne aanstaan op Facebook. Echter, deze was gefocust op de catalogus bezoekers die zij hebben op Facebook/Instagram en hun website. De campagne die Alona voor Stalen-Binnendeuren heeft aangezet betreft remarketing waarin we mensen targeten die de afgelopen 180 dagen de website van Stalen-Binnendeuren hebben bezocht.

Door het creëren van deze campagne met bijpassende visuals en teksten is het gelukt om de websitebezoekers te triggeren om nogmaals de website te bekijken en zelfs een aankoop te doen.

Budgetisolatieshop

www.budgetisolatieshop.nl

Wheels on tour webdesign
0
Bereikte personen
0p/m
Post engagement
0%
ROAS

Casestudy

Budgetisolatieshop wilde meer aankopen via online campagnes. Na het duidelijk in kaart brengen van het doel en de USP’s van Budgetisolatieshop wisten we direct hoe we de campagnes zouden insteken. Met Facebook hebben we verschillende doelgroepen weten te benaderen. Met content die afgestemd was op de huisstijl van Budgetisolatieshop en het benadrukken van de USP’s hebben we aankopen weten te realiseren. Daarnaast hebben we vanuit Facebook ook gestuurd op de Business WhatsApp van Budgetisolatieshop. Hieruit zijn verschillende gesprekken ontstaan.

Schoonmaakbedrijf Succlean

www.succlean.nl

Succlean webdesign
0%
Toename in sollicitaties
0%
Vertoningspercentage Ads
0%
Meer website bezoekers
0%
Bouncepercentage

Casestudy

Succlean wilde hun concurrent verslaan en meer naamsbekendheid in de regio. Naast meer klanten wilden ze ook meer sollicitanten voor hun schoonmaak-vacatures.

Voor deze klant hebben we een nieuwe website gebouwd met duidelijke doelen en een feilloze klantenreis. Om vervolgens de doelen te realiseren hebben we SEO en SEA ingezet.

Review

“Alona Marketing verzorgt sinds eind 2019 een groot gedeelte van onze online marketing. Door naar de toekomst te kijken hebben zij tevens onze nieuwe website gebouwd, waar wij direct de vruchten van plukken.

Alona Marketing denkt met je mee en adviseert proactief.
Een mooie samenwerking waar wij samen trots op mogen zijn.”

Martijn Jansen
Commercieel Manager

Copyshop Dogan

www.dogan.nl

Copyshop Dogan Webdesign
0%
Toename in leads
0%
Toename in klikken
0%
Bouncepercentage
0%
Toename websitebezoekers

Casestudy

Copyshop Dogan wilde meer leads halen uit hun bestaande campagne.

Naast het analyseren en optimaliseren van de campagne instellingen, hebben we ook de bestaande website aangepakt. Deze heeft een moderner design gekregen en de informatie op de website hebben we uitgebreid met relevante content. Zo sloot de website beter aan op de Google Campagnes. De website is nu verbeterd, sneller en meer responsive en er worden meer leads gerealiseerd door relevante Call-to-Actions. Ook hebben we een live chat ingesteld om het contact met de bezoeker te stimuleren.

Review

“Wij zijn zeer tevreden over de prettige samenwerking met Alona en – belangrijker nog – erg blij met de resultaten van hun werk en de mooie website die zij voor ons gebouwd hebben. Bovendien reageren de medewerkers snel en worden afspraken goed nagekomen. Fijn bedrijf!”

Erica
Eigenaresse van Copyshop Dogan

Wheels on Tour

www.wheelsontour.nl

Wheels on tour webdesign
0%
Toename in leads
0p/m
Post engagement
0%
Meer website bezoekers
0p/m
Bereikte mensen

Casestudy

Wheels on tour wilde meer leads ontvangen. Door op beurzen te staan, lukt ze dat ook. Echter wilde het online verhaal niet werken met eigen inspanningen.

Na het duidelijk in kaart brengen van het doel en een analyse van de doelgroep wisten we waar we directe targeting moesten gaan toepassen. Met Facebook zijn we deze doelgroep met succes gaan benaderen. Ook een concurrentieanalyse heeft geholpen om Wheels on tour beter op de kaart te zetten.

Mister KOOL’s

www.misterkools.nl

Mister KOOL's webdesign
0%
Doorklikratio
0%
Toename vertoningen in Google
0%
Toename websitebezoekers

Casestudy

Mister KOOL’s wilde naast zakelijke klanten meer particuliere klanten binnenhalen.

We veegden de vloer aan met de concurrentie en behaalden de gewenste groei binnen de afgesproken termijn. Dit doen we door de bestaande website te optimaliseren, zoekwoordenonderzoek, specifieke targeting, campagnes in Google Ads, de inzet van specifieke landingspagina’s via Instapage, campagnes op social media en remarketing campagne via social media en Google.

Review

“Conversie van lead naar klant is met sprongen omhoog gegaan en gaat nog veel verder stijgen dankzij hun aanpak. “Vertrouwen” is wat ik gevonden heb bij Alona.”

Peter Frenken
Eigenaar van mister KOOL’s

Kidsroom

www.kidsroom.nl

Kidsroom webdesign
0%
Meer omzet
0%
Meer bezoekers
0%
Doorklikratio
0%
Bouncepercentage

Casestudy

Kidsroom wilde meer omzet in de fysieke winkel. In de 2500m2 showroom in Beuningen heeft Kidsroom meer dan 50 ingerichte kinderkamers opgesteld staan waar men inspiratie kan opdoen en een kwalitatieve kamer kan kopen voor zijn of haar baby, peuter, kleuter en tiener.

Voor Kidsroom hebben wij Google Ads-campagnes ingericht in combinatie met social media-campagnes via Facebook en Instagram.

Review

“Alona Marketing, (Rick en Thijs) hebben ons geholpen met google ads. Met als gevolg duidelijk betere verkopen in onze winkel. Korte lijnen en helder resultaat!”

Evert van Brenk
Eigenaar van Kidsroom

AG5 Webdesign
0%
Doorklikratio
0%
Bouncepercentage
0
Advertentiepositie
0
Impressies

Casestudy

AG5 wilde onder andere via hun website met potentiële klanten in contact komen. Ook wilden ze over de landsgrenzen ondernemen en onder de neus van hun doelgroep in een aantal andere landen dan Nederland verschijnen.

Dit hebben wij gedaan met campagnes in Google Ads, LinkedIn, Facebook en door de organische vindbaarheid van de website te verbeteren.

Review

“Heerlijk zo’n bedrijf als Alona, daar werken wij nou graag mee samen! Duidelijke afspraken, super snelle follow-up, en vooral hun proactieve houding in het continu finetunen van onze campagnes gaf ons al snel veel vertrouwen.”

Jochem Manders
Business Develop Manager

Afval Partner

www.afvalpartner.nl

Afvalpartner Webdesign
0%
Meer omzet
0%
Hogere gem. bestelwaarde
0%
Doorklikratio
0
Gem. kosten per klik

Casestudy

Afval Partner wilde meer omzet realiseren via de webshop.

In een concurrerende markt hebben wij voor een record aantal bestellingen gezorgd. Dit hebben wij gedaan door Google Ads, Social Media en SEO in te zetten. Wij hebben in de bestaande website verbeteringen doorgevoerd in samenwerking met de websitebouwer. Daarnaast hebben wij een zoekwoord -en concurrentieanalyse gemaakt en deze gebruikt als leidraad voor de Google Ads-campagne. Er zijn o.a. campagnes gericht op containers i.c.m. de verschillende afmetingen en afvaltypes. Google Mijn Bedrijf is geoptimaliseerd en er zijn technische verbeteringen doorgevoerd waardoor ook de organische vindbaarheid is verbeterd. Als laatste is er een remarkting-campagne ingericht via Facebook. De totaalaanpak heeft gezorgd voor een forse omzetstijging van 116.79%.

The People Side Of Change

www.tpsoc.eu

TPSOC webdesign
0%
Omzet groei
0%
Meer deelnemers
0%
Bouncepercentage
0%
Pagina’s per sessie

Casestudy

The People Side Of Change wilt meer open inschrijvingen ontvangen via de website. Voor deze klant hebben wij een nieuwe website gebouwd en Google Ads ingezet. The People Side Of Change helpt organisaties bij het ontwikkelen van het verandervermogen en de verandercompetentie. Zij geven trainingen, coaching en advies in de Prosci change management methodiek. De Prosci methodiek is gebaseerd op onderzoek en biedt een overzichtelijk en gestructureerd stappenplan met slimme tools waarmee mensen en organisaties succesvol en effectief kunnen veranderen.

Sta jij binnenkort ook tussen deze succesverhalen?

Ontdek nu welke marketingoplossingen we voor jou bedenken!
Neem contact op