4.9
5/5
Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022 en 2023!

Wat is Social media?

Zo pakt Alona Marketing dat aan

Social media is een algemene term voor de bundeling van online platformen waar jij gratis gebruik van kunt maken. Hierbij kun jij content plaatsen, delen en content van anderen doornemen. De kracht van social media is voornamelijk de interactie én de dialoog tussen gebruikers. Met als doel om interessante en relevante content met elkaar te delen die wordt gewaardeerd door de andere gebruikers.

Het is als het ware een zelfvoorzienend medium met een schat aan informatie dat voortkomt uit data en content.

Binnen social media heb je eigenlijk twee “kanalen”: organisch en advertenties. De advertentie kant is voor social media platformen ook meteen het kanaal waar men geld aan kan verdienen of andere doeleinden kan bereiken. Social media platformen werken namelijk met gebruikersinformatie wat enorm relevant kan zijn voor jouw online business. Denk bijvoorbeeld aan het specifiek targetten van een bepaalde doelgroep om je advertenties op af te stemmen. Zo kunnen adverteerders heel gericht hun doelgroep bereiken. Social media marketing kan sterk helpen bij het creëren van een behoefte binnen een voor jouw bedrijf belangrijke doelgroep.

Social media ziet men vaak als iets leuks en een stukje tijdverdrijf, maar het is veel meer dan dat. In de basis heeft het allemaal dezelfde en overlappende functionaliteiten, maar hebben ze allemaal wel hun eigen unieke opties die ze bieden. Zo hebben miljoenen mensen bijvoorbeeld via het platform LinkedIn werk gevonden en kun je via Meta ontzettend interessante leads naar je website halen om bepaalde conversies te laten doen. Het is een behoorlijk onderschat medium dat van ongekende waarde voor je bedrijf kan zijn. Alona Marketing kan de social media marketing voor jou doen voor de volgende platformen:

  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Meta (Facebook & Instagram)
  • Youtube
  • TikTok

Betaald

Betalen voor je content op social media, ook wel adverteren via social media, ook wel gesponsorde content genoemd. Gesponsorde content zegt eigenlijk al genoeg, content waarvoor wordt betaald met als doel om deze te verspreiden zodat je de content “stimuleert” om meer uit te halen. Het is niet alleen een verandering voor individuele gebruikers, maar ook voor bedrijven. Het inzetten van gesponsorde content ten opzichte van de organische content eist een compleet andere strategie. Het is daarom belangrijk om voor ogen te hebben wanneer welke vorm van adverteren gepast is en welke soort campagnes en platformen je hierbij nodig hebt.

Organisch

Het organisch bereik binnen social media is het bereik dat je hebt met het posten van een bericht dat afhankelijk is van je aantal “volgers”. Stel je hebt 1.000 volgers op LinkedIn, dan is het potentiële organische bereik van jou dus die 1.000 volgers. Dit kan al snel oplopen binnen een platform. LinkedIn en Meta maken bijvoorbeeld gebruik van bepaalde richtlijnen en algoritmes om de inhoud van de gebruikers te monitoren en te zorgen dat, de hoeveelheid content op het platform, geen puinhoop gaat worden. Een algoritme is een zelflerende, wiskundige formule achter de schermen die zorgt dat social media kunnen inspelen op de behoeften van de gebruikers.

Alona Marketing zorgt ervoor dat uw:

  • Inhoud actueel, beknopt en relevant is voor uw doelgroep
  • Doelen duidelijk zijn waarbij een gepaste strategie neergezet zal worden
  • Zorg voordat u begint dat u duidelijke doelen hebt
  • Organische en betaalde sociale media-leads teruggebracht kunnen worden naar uw algemene marketingdoelen via nauwkeurige campagnetracking

Dit kunnen we voor je betekenen.

Alona Marketing denkt met u mee om te kijken welke online strategie past bij de doelstellingen die belangrijk zijn voor uw bedrijf. Om deze doelstellingen te bereiken hebben we verschillende campagne types beschikbaar. 

naamloos_19_img

Dit kunnen we voor je betekenen.

Alona Marketing denkt met je mee om te bepalen welke online strategie past bij de doelstellingen die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Om deze doelstellingen te bereiken hebben we verschillende campagne-types beschikbaar.
naamloos_19_img

Facebook & Instagram.

Tegenwoordig ook wel bekend onder de overkoepelende naam Meta. Deze gigant onder de social platformen heeft nog steeds een prominente rol in het social advertising landschap, zo ook voor veel van onze klanten. Het ijzersterke algoritme in combinatie met de grote user base biedt adverteerders enorm veel mogelijkheden, vaak met mooie resultaten! Meta is daarmee een uitstekend kanaal om nieuwe klanten te bereiken.

Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video- views, Engagement, Sales 

naamloos_19_img

LinkedIn.

Hét sociale business to business (B2B) platform. Spreek jij liever een professionele doelgroep aan in plaats van direct to consumer? Dan is LinkedIn het platform voor jou om je business uit te breiden. LinkedIn is zeer relevant voor adverteerders die bedrijven (of medewerkers van…..) willen bereiken. Dit komt door de diverse mogelijkheden om te targetten op professionele kenmerken als functie-titel, branche, bedrijfsgrootte en skills van gebruikers. 

Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video- views, Sales

naamloos_19_img

Pinterest.

Hmm… Deze vloer in onze woonkamer? Een leuk kleurtje voor aan de muur? En wat moeten we eigenlijk met onze tuin aan? Dit zijn vragen die de Pinterest community dagelijks bezig houden! De gebruikers hunkeren naar inspiratie en smeken bijna om beïnvloed te worden! Pinterest staat voor het ontdekken van nieuwe producten, stijlen, diensten en meer. Het is dan ook niet gek dat dit platform als een echt top- en midfunnel platform gezien wordt. Heb jij een sexy product en wil je mensen eens op nieuwe ideeën brengen en inspireren? Check dan Pinterest! 

Geschikt voor: Awareness, Traffic, Video views, Engagement, Leads

naamloos_19_img

Snapchat.

Waar de meeste social platformen enorm massaal zijn, wordt Snapchat geconsumeerd met een relatief kleine groep vaak hechte vrienden. Dit camera first platform heeft helemaal geen suffe feed. Waarom zou je ook? Een foto zegt meer dan duizend woorden! En dat wordt ook goed gereflecteerd in de camera based advertentiemogelijkheden. Want naast de normale ads heb je hier ook mogelijkheden om filters en lenzen in te zetten om mensen hun foto’s een extraatje mee te geven. Ben jij die creatieve advertiser? Say Cheese met Snapchat dan! 

Geschikt voor: Awareness, Traffic, Video views, Engagement, Sales

naamloos_19_img

Tik Tok.

The new kid on the block gaat al niet meer op voor deze snelgroeiende social topper. Waar een paar jaar geleden nog weinig bekend was over dit platform wordt ons steeds meer duidelijk dat deze niet meer weg te denken is uit de social advertising mix. Ook de doelgroep evolueert; waar eerst nog veelal een zeer jonge demografie zich op dit platform bevond komen er steeds meer oudere gebruikers bij. Wist je dat veel gebruikers TikTok gebruiken als hun zoekmachine in plaats van Google? Ja echt! Dit is dus hét perfecte moment om in te stappen in deze social sneltrein. All aboard! 

Geschikt voor: Awareness, Traffic, Leads, Video views, Engagement, Sales

We maximize digital growth for.

Let’s maximize digital growth Together
with JORIS.

Joris van Hugte.
Teamlead Social Media

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.