Senior Account Manager

Alona Marketing behoort met de FD Gazellen 2021 tot de snelst groeiende online marketing bureaus van Nederland!

Als Senior Account Manager bij Alona Marketing ben jij een echte relatiebeheerder en is het jouw missie om ervoor te zorgen dat elke klant blij is en maximaal profiteert van de samenwerking met Alona. Tevens ben je een master in het managen van verwachtingen en draai je je hand er niet voor om, om problemen op te lossen. Wij willen onze klanten graag ontzorgen op het gebied van alle verschillende online marketing diensten.

Alona Marketing (met kantoren in Eindhoven en Baarn) levert top-service op het gebied van online marketing (SEA, SEO, Social Media Marketing en websites) voor middelgrote en grote bedrijven (wij werken voor klanten met 5 – 1000+ medewerkers).

Goed klantadvies staat voor jou hoog in het vaandel. Het is immers aan jou de taak om de online ambities van de klant te verwezenlijken. Je checkt dus regelmatig de verwachtingen en tevredenheid van onze klanten en zorgt ervoor dat deze gemanaged worden. Zowel tijdens het ”onboarden” van nieuwe klanten als daarna. Het is jouw taak om de relatie met bestaande klanten verder te verstevigen en uit te bouwen. Wat er ook gebeurt, de klant staat op nummer één.

Je vormt het middelpunt in de relatie tussen sales, het online marketing team en natuurlijk de klant. Onze klanten-kring is divers en bestaat uit zowel ondernemers met enkele werknemers als uit internationaal opererende bedrijven met soms wel een paar honderd medewerkers.

Je luistert zeer goed naar de klantbehoefte en inventariseert of er mogelijkheden zijn tot uitbreiding van diensten: het hebben van commerciële vaardigheden is een must. Kortom, je zorgt voor blije klanten en hebt daarmee een belangrijke sleutelrol binnen Alona Marketing:).

Vacature Senior Account Manager Alona Marketing

Wat verwachten wij van jou als Senior Account Manager?

  • Je behartigt de belangen van de klant en zorgt ervoor dat de verwachtingen goed worden gemanaged.
  • Je werkt nauw samen met onze online marketing specialisten en bereidt samen met hen kickoff gesprekken en andere meetings voor.
  • Je bouwt sterke relaties op met onze klanten.
  • Na het signaleren van eventuele problemen zorg jij ervoor dat deze zo goed mogelijk worden opgelost en maak je hier juist een kans van. Gaat niet bestaat niet!
  • Je spot eventuele kansen die bij onze klanten liggen, en zorgt hierdoor voor een eventuele uitbreiding van onze diensten.
  • Je weet altijd wat er speelt bij de klant, daar speel jij goed op in!
  • Je schakelt snel en zet de nodige lijnen uit bij de klant en de specialisten.
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het uitbreiden van ons netwerk, klantbehoud en daarmee verder groei van Alona Marketing.

Wie zoeken wij?

  • Sociaal persoon die moeiteloos intern en extern schakelt met wie dan ook.

  • Kennis van online marketing is een enorme pré.

  • Je voelt haarfijn aan wat klanten willen door goed te luisteren en interpreteren.

  • Wat er ook gebeurt, je attitude = positief!

  • Je werkt zeer gestructureerd en overzichtelijk.

  • Je bent pro-actief & stressbestendig.

  • Door jouw toedoen worden de klanten van Alona Marketing nog blijer:)

  • Minimaal 2 jaar werkervaring, in een soortgelijke functie (contact met B2B-klanten)

  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift.

  • Je bent beschikbaar vanaf januari of februari 2022.

  • Je woont in de regio Eindhoven (max. 1 uur rijden).

  • Je hebt geen 9 tot 17 mentaliteit.

  • Je bent communicatief sterk en staat stevig in je schoenen!

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende functie waarin je nauw samenwerkt met onze klanten: stuk voor stuk hardwerkende en ambitieuze ondernemers waarvan je veel leert.

  • Concurrerend salaris en goede secundaire voorwaarden met o.a. pensioen, reiskosten en laptop van de zaak.

  • 28 vakantiedagen per jaar.

  • Gezellige borrels in de Skybar met uitzicht over Eindhoven!

  • Je wordt onderdeel van een topteam van 15 multi-getalenteerde collega’s. Daarnaast helpen wij als bedrijf kansarmen in de Filipijnen via stichting Alona, die mede door jou kan blijven bestaan.

  • Inspirerende omgeving (prachtige werklocatie op Strijp-S).

  • Legendarische teamuitjes, leuke borrels en jaarlijkse uitjes naar het buitenland / ski trips etc.

  • Actief meedenken en meebouwen aan het groeitraject van een ambitieus online marketing bureau.

  • Veel vrijheid, verantwoordelijkheid & doorgroeimogelijkheden.

Wil jij onderdeel worden van een jong team in een snelgroeiend bedrijf? Mail dan je cv + motivatie naar office@alonamarketing.nl.

Heb je vragen over de vacature? Hiervoor kan je terecht bij Claudia. Haar telefoonnummer: +31645576515.

Let op: sollicitaties zonder cv én motivatie nemen wij niet in behandeling.

Een typische werkdag binnen Alona:

08:30 Je werkdag begint; je werkt vandaag vanuit ons kantoor in Eindhoven. Je hebt direct al een mailtje dat snel opgepakt moet worden. De campagne van een nieuwe klant moet 3 dagen eerder LIVE dan dat er was afgesproken met de sales-medewerker. Dit betekent: intern de planning omgooien, schakelen met de Team Lead Online Marketing om te kijken wie er nog ruimte heeft in zijn agenda op zo’n korte termijn. Gelukt! Na 4 telefoontjes met collega’s en de klant heb je geregeld dat een deel van de nieuwe campagnes eerder live gaat, en een ander deel 2 dagen daarna. Even stressen maar dan heb je wel wat!

09:25 Om 09:30 uur heb je een call ingepland met een nieuwe klant die sinds de dag ervoor in je portfolio zit, dus je bereidt snel nog even de laatste puntjes voor. Van 09:30 tot 10:00 bel je met de klant om meer te horen over zijn bedrijf, hoe het nu gaat met de online zichtbaarheid en wat er precies is afgesproken met de sales-medewerker van Alona en wat zijn verwachtingen zijn. Je deelt deze inzichten met de online marketeer die de Google-campagnes gaat opzetten en plant gelijk een kickoff meeting in via Teams met de klant en de online markteer om ze aan elkaar voor te stellen. De klant is blij met deze strakke regie en blij dat hij precies weet hoe de samenwerking er uitziet.

10:00 Je hebt een interne team-meeting via Teams, waarbij online marketeers en sales-medewerkers aanwezig zijn. De successen van de afgelopen week worden met elkaar gedeeld en strategieën uitgewisseld. Je geeft feedback over een aantal werkprocessen die beter kunnen, en vertelt wat de nieuwste klant vindt van de samenwerking met Alona Marketing.

13:00 Na de lunch vertrek je samen met een van de online marketeers naar een klant die sinds een jaar klant is van Alona Marketing. Het laatste fysieke contact dat de klant met iemand van Alona gehad heeft is alweer 4 maanden geleden, tijd om dus weer even ons gezicht te laten zien. De klant is tevreden, en je spreekt af om 3 maanden daarna opnieuw bij elkaar te komen, maar dan op ons kantoor in Eindhoven.

16:00 Na je bezoek aan de klant werk je nog een paar uurtjes thuis en check je of eerder gemaakte afspraken met klanten allemaal zijn afgevinkt. Je belt nog even met een webdesigner om te checken of de klus die je daar hebt neergelegd op tijd afkomt. Ook mail je nog snel wat klanten met een update over de campagnes zodat ze precies weten hoe ze ervoor staan.

De dag erna wordt je nieuwe koelkast tussen 12:00 en 18:00 bezorgd (nee het kon echt niet op een ander tijdstip), dus werk je lekker thuis. Lekker rustig, je kunt dus lekker ongestoord je lijstje met klanten bellen om te checken of ze echt tevreden zijn. De dag erna begin je je dag met 3 Zoom-meetings met collega’s en bespreek je de voortgang van werkzaamheden voor klanten.