De kracht van ‘The Power of One’

Afgelopen maand hebben we met veel interesse de cursus ‘direct-response copywriting’ afgerond. De vraag die centraal stond was ‘Hoe zorg je dat je online marketing teksten ook daadwerkelijk het resultaat opleveren dat je graag wilt?’

We hebben kennis gemaakt met diverse succesvolle technieken voor overtuigende online teksten die verkopen opleveren. Als we over online teksten praten, bedoelen we o.a. advertenties, e-mails, websites, landingspagina’s en de teksten van alle andere online marketing middelen die jij inzet voor jouw bedrijf. Een van deze technieken is ‘The Power of One’.

The Power Of One

The Power Of One staat voor één goed idee, één kernemotie, één boeiend verhaal en leidt de potentiële klant naar één mogelijke actie. Hierdoor begrijpt de lezer jouw boodschap direct en snel. Tegenwoordig worden potentiële klanten gebombardeerd met advertenties en aanbiedingen, maar door The Power of One in te zetten kun je hier doorheen breken en val je op tussen al het aanbod. Een aantal voorbeelden zijn:

  • “Dit begrip zorgt ervoor dat je een gelukkig en betekenisvol leven leidt. Wat is het en hoe doe je het?’
  • “Met deze ongelooflijke simpele techniek ga je écht afvallen”
  • “Hoe ik mijn omzet met één beslissing verdubbelde”

In bovenstaande voorbeelden gaat het over één ding en wordt er ook maar één belofte gedaan. Dat komt veel krachtiger over dan 3-4 ideeën tegelijkertijd proberen te verwoorden. Het is daarnaast ook belangrijk dat The Power Of One door de hele promotie heen wordt gebruikt en overal in de tekst terugkomt. Zowel in de titel, inleiding, kern en slot.

Activeer één kernemotie

Kies een emotie voor je promotie (bijv. trots of angst) en gebruik alleen deze emotie. Als je meerdere emoties probeert aan te spreken, zal de lezer niet echt geraakt worden.

Focus op één goed idee

‘The Big Idea’ is gericht op het oplossen van het grootste probleem van je potentiële klant en is direct helder.

Vertel één boeiend verhaal

Dooréén verhaal door je hele tekst te gebruiken, gerelateerd aan ‘The Big Idea’, hou je de lezer geboeid. Meerdere verhalen tegelijk proberen te vertellen leidt af van je boodschap.

Stuur je lezer naar één actie

Je tekst moet één doel hebben bijv. ergens op klikken, ergens voor aanmelden of een afspraak maken. Houd dit doel bij het schrijven van je tekst in je achterhoofd.

Conversieoptimalisatie

Als CPC specialist is conversieoptimalisatie een van onze specialisaties. De juiste teksten op bijvoorbeeld landingspagina’s zijn een belangrijk onderdeel van conversieoptimalisatie Wil jij meer omzet uit je online marketingactiviteiten halen? Neem dan contact met ons op!

2019-01-21T08:30:35+00:00 9 februari, 2018|