5/5
4.9/5 van 36 reviews

Het doel

Offline én online campagnes op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier in elkaar over laten gaan. Het doel was om zo nog meer bereik te krijgen onder de werkzoekenden en vanuit daar leads naar de website te krijgen om afspraken te maken met de consultants van GJ Dé HR-Partner.

 

Wat hebben we daarvoor gedaan?

GJ Dé HR-Partner heeft de focus online gehad op SEA en social mediacampagnes.

SEA

Search ingezet op verschillende diensten. Uiteindelijk hebben we de split gemaakt op basis van conversiedata en vanuit daar zijn we de focus volledig gaan leggen op salarisadministratie. Deze aanpak zorgde ervoor dat de conversieratio steeg en de CPA daalde.

Naast de searchcampagne hebben we ook remarketing display ingezet om websitebezoekers opnieuw naar de website te halen.

Social media

We hebben op social te maken met een special ad category; employment. Alle campagnes gericht op werving van personeel dienen aan deze categorie te voldoen. Het gevolg hiervan is dat je enkel brede targeting kan inzetten; Meta wil op deze manier discriminatie op de arbeidsmarkt tegengaan. Dit betekende dat we in de prospecting fase met een breed scala aan ads aan de slag gegaan zijn die gericht zijn op een hoeveelheid verschillende doelgroepen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan; schoolverlaters, mensen die aan een nieuwe uitdaging toe zijn, ouderen die nog niet achter de geraniums willen zitten etc. etc.

Deze brede aanpak heeft geleid tot goed gevulde retargetinglijsten (traffic RT website). Deze mensen hebben we later opgevolgd middels zeer laagdrempelige lead ads waarbij we het traditionele sollicitatieproces hebben omgedraaid. In plaats van te vragen om een motivatie en CV was het op Meta mogelijk om met enkel je naam, telefoonnummer en emailadres te solliciteren. GJ neemt vervolgens contact met de aanmeldingen op, om het kaf van het koren te scheiden. Deze omgedraaide manier zorgde voor veel leads met enorm lage CPA.

Hoe we dat hebben gedaan? Lees verder!

Situatie, plan, uitvoering…

De situatie:

  • Krapte op de arbeidsmarkt
  • Zoektocht naar talent
  • Online: platformen ontoereikend
  • Offline: talenten niet zichtbaar

Ons plan:

  • Andersom denken
  • Talenten bus on the road
  • Online op zoek naar kandidaten

Uitvoering:

  • Laagdrempelig als uitgangspunt
  • Benoemen van doelgroepen
  • Creatieve slogans
  • Opvolgingen en terugkoppelingen
0 %
Meer leads
0 %
Meer sollicitanten
0 %
Minder CPA

De specialist over deze case

Facts & figures

De cijfers hebben we voor het gemak samengevoegd. We hebben ervoor gezorgd dat de leads met maar liefst 400 % (!) gestegen zijn. Een enorme verhoging waar we als bedrijf trots op zijn, maar waar GJ Dé HR-Partner ook zeer tevreden over was. Uiteindelijk is het dan de bedoeling dat deze leads zich ook aanmelden op de website en zich inschrijven.

Vanuit daar was het de taak van GJ Dé HR-Partner om deze inschrijvingen op te volgen en te zorgen dat de leads werden omgezet naar sollicitanten. Vanuit de leads die binnenkwamen op de website heeft GJ Dé HR-Partner 50% meer sollicitanten kunnen halen dan de periode ervoor.

De combinatie van social en SEA campagnes hebben geleid tot een verlaging van de CPA met 77%.

Waar hebben we rekening mee gehouden?

We hebben het See, think, do model hiervoor gebruikt om gebruikers in bepaalde “hokjes” te plaatsen. Zo maken we onderscheid tussen het 1e contact, het overwegen en het overgaan tot kandidaat.

Heb jij ook groeiambities?
Let's maximize digital growth Together.

Andere succesverhalen.

Bekijk meer van onze succesverhalen.

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Growth Manager

1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

4. Growth Manager

Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.