5/5
4.9/5 van 36 reviews

Wil jij succesvol(ler) worden met LinkedIn? Hieronder deel ik een aantal tips:

Strategie voor LinkedIn stories: het kán werken! 
Na Instagram en TikTok heeft deze ook LinkedIn vorige maand de functie ‘stories’ uitgerold. Er zijn hier veel gemixte meningen en wat kun je er nou precies mee? Het is (nog) niet mogelijk om het succes te meten, maar… wees er als één van de eersten bij en wie weet leidt het voor jou tot een succes.

In deze mail deel ik 4 stappen om tot succesvolle content te komen voor jouw LinkedIn Stories.

  1. Focus je op de ideale volger: Wie wil je aantrekken en voor wie is jouw content geschikt? Het is onmogelijk om voor al jouw volgers passende content te maken. Focus je daarom op jouw ideale volger (klant) en niet op je bestaande netwerk. Kies dit van tevoren en stem je content daarop.
  2. Werk met vaste formats: Maak een contentkalender. Hiermee werk je vooruit en heb je ook geen onrust om elke keer iets te moeten posten, ook als je niks kan bedenken. Kies een vast format, tijdstip of dag dat jij zichtbaar bent op Stories.
  3. Streef naar interactie: De tijd van zenden is voorbij. Stel in iedere story een vraag en werk met een call-to-action, waarin je mensen oproept om naar je website te gaan of jou een privébericht te sturen om hun mening of ervaring met jou te delen. Er zijn (nog) niet zo veel mogelijkheden binnen LinkedIn als binnen andere Social Media kanalen voor bestaande call-to-actions, maar wees creatief en stimuleer oprechte interactie. Bind zo jouw ideale volger aan jou(w bedrijf).
  4. Zorg dat je content authentiek is: Probeer ervoor te zorgen dat je content niet ”in scéne” is gezet, maar laat door een ”spontane” video zien dat JIJ expert bent in jouw vakgebied! Daar mag best een foutje of verkeerde belichting in zitten, zolang je maar echt en oprecht overkomt. Twijfel je over of je je bericht moet plaatsen? Plaats hem dan gewoon! Voor ieder bericht geldt: een deel van de mensen vindt het hem leuk, en een deel niet. Accepteer dat. En: hoe meer mensen je bereikt, hoe groter de kans dat er iemand tussenzit die jouw bericht niet leuk vindt. Dat hoort erbij!

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thijs van den Haak

Alona Marketing

 

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.