4.9
5/5
Winnaar FD Gazelle Award 2020, 2021, 2022 en 2023!

Het klinkt misschien logisch als we zeggen dat je de aandacht moet trekken met jouw LinkedIn posts. Vanaf nu word je er echter ook voor beloond! LinkedIn heeft in een update van het algoritme namelijk gewerkt aan de ‘Dwell time’…

Dwell time?
Kort samengevat houdt dit in dat een klik op bijvoorbeeld ‘Lees meer…’ niet meer de belangrijkste metric is om meer bereik te krijgen op je post. Het algoritme weet nu dat hoe langer mensen naar de update kijken, des te interessanter deze is en deze vaker in de tijdlijn wordt getoond. Zorg dus dat je in de eerste zin de aandacht trekt en men geneigd is verder te lezen!

Een goede update?
Wat is nou een goede post op LinkedIn vanuit jouw bedrijf? We geven 5 tips:

  1. Trek visueel de aandacht: een mens is eerder geneigd om visuele content te bekijken, is bewezen in meerdere onderzoeken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat we visuele content 600.000 (!) keer sneller in ons opnemen. Gebruik dus áltijd een beeld in jouw posts en wees consistent in de keuze van de beelden, hiermee kun je de herkenbaarheid van jouw merk en posts vergroten. Maak daarnaast zo veel mogelijk gebruik van foto’s en video’s waar intern personeel op staat, om voor wat extra engagement te zorgen.
  2. Wees duidelijk over de inhoud: grote kans dat je mensen wil verwijzen naar een ander platform (bijvoorbeeld naar je website). Zorg dan dat je duidelijk bent over wat deze bestemming inhoudt en dat je mensen triggert erop te klikken. Het werkt ook altijd goed om de link in de reacties onder je post te plaatsen.
  3. Gebruik je personeel: werknemers kunnen relatief makkelijk helpen bij het verspreiden van een update. Daarmee vergroot je direct het bereik van de update en daarmee het bereik van jouw LinkedIn Bedrijfspagina.
  4. Sponsor jouw update niet direct: LinkedIn is en blijft een commercieel platform en haar verdienmodel bestaat dan ook voor een deel uit LinkedIn Advertising. Het werkt dus ook vaak goed om een update de sponsoren als je het bereik van de post wil vergroten. Doe dit echter nooit ‘direct’ vanuit de bedrijfspagina, maar richt je doelgroep zorgvuldig in via de LinkedIn Campaign Manager. Zo weet je zeker dat je niet voor het bestaande publiek gaat betalen.
  5. Gebruik variatie in jouw content: niet elke update hoeft serieus te zijn. Schenk af en toe ook eens aandacht aan een luchtige update en haak bijvoorbeeld in op nationale Pindakaas-dag, door een foto te delen van alle werknemers tijdens de lunch.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thijs van den Haak

Alona Marketing

 

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Strategie bepalen

Met onze specialisten bepalen een strategie op maat voor jullie bedrijf.

4. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.