5/5
4.9/5 van 36 reviews

Het klinkt misschien logisch als we zeggen dat je de aandacht moet trekken met jouw LinkedIn posts. Vanaf nu word je er echter ook voor beloond! LinkedIn heeft in een update van het algoritme namelijk gewerkt aan de ‘Dwell time’…

Dwell time?
Kort samengevat houdt dit in dat een klik op bijvoorbeeld ‘Lees meer…’ niet meer de belangrijkste metric is om meer bereik te krijgen op je post. Het algoritme weet nu dat hoe langer mensen naar de update kijken, des te interessanter deze is en deze vaker in de tijdlijn wordt getoond. Zorg dus dat je in de eerste zin de aandacht trekt en men geneigd is verder te lezen!

Een goede update?
Wat is nou een goede post op LinkedIn vanuit jouw bedrijf? We geven 5 tips:

  1. Trek visueel de aandacht: een mens is eerder geneigd om visuele content te bekijken, is bewezen in meerdere onderzoeken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat we visuele content 600.000 (!) keer sneller in ons opnemen. Gebruik dus áltijd een beeld in jouw posts en wees consistent in de keuze van de beelden, hiermee kun je de herkenbaarheid van jouw merk en posts vergroten. Maak daarnaast zo veel mogelijk gebruik van foto’s en video’s waar intern personeel op staat, om voor wat extra engagement te zorgen.
  2. Wees duidelijk over de inhoud: grote kans dat je mensen wil verwijzen naar een ander platform (bijvoorbeeld naar je website). Zorg dan dat je duidelijk bent over wat deze bestemming inhoudt en dat je mensen triggert erop te klikken. Het werkt ook altijd goed om de link in de reacties onder je post te plaatsen.
  3. Gebruik je personeel: werknemers kunnen relatief makkelijk helpen bij het verspreiden van een update. Daarmee vergroot je direct het bereik van de update en daarmee het bereik van jouw LinkedIn Bedrijfspagina.
  4. Sponsor jouw update niet direct: LinkedIn is en blijft een commercieel platform en haar verdienmodel bestaat dan ook voor een deel uit LinkedIn Advertising. Het werkt dus ook vaak goed om een update de sponsoren als je het bereik van de post wil vergroten. Doe dit echter nooit ‘direct’ vanuit de bedrijfspagina, maar richt je doelgroep zorgvuldig in via de LinkedIn Campaign Manager. Zo weet je zeker dat je niet voor het bestaande publiek gaat betalen.
  5. Gebruik variatie in jouw content: niet elke update hoeft serieus te zijn. Schenk af en toe ook eens aandacht aan een luchtige update en haak bijvoorbeeld in op nationale Pindakaas-dag, door een foto te delen van alle werknemers tijdens de lunch.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thijs van den Haak

Alona Marketing

 

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.