Instagram shopping gelanceerd

Instagram shopping gelanceerd             

Lange tijd was het niet mogelijk om een link toe te voegen naar de productpagina van een product dat je in een bericht via Instagram deelde. Dit is dan ook de reden dat veel bedrijven in de bio een link plaatsten om toch het bezoeken van de website te stimuleren. Dankzij de laatste update van Instagram wordt het mogelijk om veel relevantere content te tonen.

Voordeel van Instagram shopping

Sinds mei 2018 is het mogelijk om een product te taggen in een bericht, dit is een waardevolle toevoeging voor bedrijven. In tegenstelling tot een algemene link naar de homepage die voorheen in de bio stond is het nu mogelijk een specifieke pagina op te geven.

De nieuwe functionaliteit combineert een mooie afbeelding van een product met de mogelijkheid om dit specifieke artikel direct op de website in detail te bekijken en eventueel aan te schaffen.
Hiervoor zal het betreffende product getagd dienen te worden in de afbeelding, hierdoor kan men op het product klikken voor meer informatie wat erg gebruiksvriendelijk is.
Op deze manier bezoekt de Instagram gebruiker de webshop binnen de Instagram app waardoor het laagdrempelig is om tot aankoop over te gaan.

Hieronder is een mooie toepassing te zien van Ziengs waarbij sandalen in Instagram zijn toegevoegd aan Instagram shopping. Hierdoor is het mogelijk op de foto te klikken en worden er meer details van de sandalen getoond. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om deze specifieke sandalen in de webshop te bekijken en indien gewenst direct te kopen.

Overzicht Instagram shopping

In een afbeelding kunnen 5 producten worden getagd, dit is bijvoorbeeld erg geschikt voor het taggen van iedere kledingstuk bij een hele outfit. Ook is het mogelijk een bericht te plaatsen met meerdere afbeeldingen, dan kunnen tot 20 producten worden getagd.

Tips voor Instagram shopping

Wanneer je als bedrijf wilt starten met Instagram shopping zijn er een aantal tips die bijdragen aan een vliegende start.

#1 Voldoe aan de vereisten

Om te kunnen starten met Instagram shopping zal een aantal vereisten voldaan moeten worden. Er zal een bedrijfsaccount van Instagram aanwezig moeten zijn. Vervolgens kan in Facebook een productcatalogus ingericht worden die gekoppeld kan worden aan Instagram.

Daarna kan in de Instagram app op je telefoon via instellingen naar het onderdeel winkel en kiest dan voor tag producten. Nu kan de productcatalogus worden gekoppeld en de eerste producten getagd worden in een nieuw bericht dat je gaat plaatsen.

#2 Zorg voor 9 Instagram shopping berichten

Zodra je als bedrijf minstens 9 berichten met getagde berichten hebt geplaatst wordt er een extra shoptabblad zichtbaar op Instagram. Hierdoor worden de getagde producten overzichtelijk getoond en zijn de producten prominenter aanwezig op je Instagram.

#3 Blijf Instagram waardig

Het kan verleidelijk zijn om de focus te leggen op deze nieuwe functionaliteit omdat je nu eindelijk volgers op de betreffende pagina op je website terecht kan laten komen. Vergeet niet waarom mensen je Instagram zijn gaan volgen en blijf voldoende tijd investeren in mooie foto’s en video’s.

Zelf de kracht van Instagram shopping ervaren?

Instagram shopping is pas sinds kort beschikbaar dus hier kan je als bedrijf goed van profiteren door nu te starten. Wil je ook starten met Instagram shopping of meer weten van het adverteren op Instagram?
Neem contact met ons op, dan sparren we binnenkort graag eens over de mogelijkheden voor jouw bedrijf!

Deel dit bericht

Scoren met conversies?

Maak een afspraak
2019-01-21T08:26:54+00:00