fbpx

Instagram Marketing

5 manieren hoe je als bedrijf van Instagram kan profiteren



  • ACTIE ACTIE ACTIE. Instagrammers zijn over het algemeen erg actief. Uit onderzoek is gebleken dat 1/3 van de Instagram gebruikers wel eens iets gekocht heeft nadat ze een advertentie op Instagram zagen. Met meer dan 1 miljard Instagram-gebruikers zijn dat dus meer dan 300 miljoen (!) potentiële kopers van je product.


  • Geweldige targeting-mogelijkheden: Omdat adverteren op Instagram loopt via het Facebook Advertentie-platform zijn de opties vrijwel onbeperkt. Target bijvoorbeeld mensen die je website hebben bezocht maar geen actie hebben ondernomen, of mensen die een bepaalde engagement met je posts hebben gehad. Of mensen die daar weer op lijken (look-alike doelgroepen).


  • Bouw een fanbase op van mensen die bij je gekocht hebben of die gewoon fan zijn van je bedrijf. Als je content leuk genoeg is zullen ze je blijven volgen (en blijven kopen of aanbevelen!).


  • Bereik meer nieuwe klanten door hashtags (#) slim in te zetten. Doe altijd een hashtag-onderzoek om te kijken welke hashtags je het best kan inzetten. Een tool die wij vaak gebruiken is bijvoorbeeld: keyhole.co.


  • Instagram is een erg ”visueel” platform; foto’s en video’s staan centraal; als bedrijf kan je je boodschap goed overbrengen omdat wat mensen zien nou eenmaal beter blijft hangen dan wat mensen lezen of horen!


  • CONTACT OPNEMEN

    Waarom je Instagram account niet goed loopt

    Er zijn meerdere methodes/ technieken om volgers, likes en mentions te krijgen. Ook zijn er verschillende manieren om je content waarschijnlijk “viraal” te krijgen. Hoewel dit natuurlijk afhangt van verschillende factoren en er nooit een garantie is dat het viraal gaat. Maar er zijn zeker dingen die je kan doen om die kans te vergroten.

    Wat je wilt zijn natuurlijk niche volgers, mensen die een echte interesse hebben ik datgene wat je post/ doet. Dus als ondernemer die bijvoorbeeld life coaching doet, wil je ook mensen krijgen die je gaan volgen en “engagen” met jouw account en als persoon. Mensen die interesse hebben in/ op zoek zijn naar life coaching. Dit geldt natuurlijk voor elke niche.

    Toch zie je vaak dat accounts niet groeien, je hebt weliswaar een paar honderd volgers, maar daarna blijf je vastzitten of worden de hoeveelheid volgers minder. Instagram kost gewoon veel tijd, zeker als je niet echt/ goed weet hoe Instagram werkt.

    5 tips waardoor je account wel gaat groeien!



    #1 Je gebruikt geen gerichte (targeted) hashtags voor jouw specifieke niche

    – Voordat je elke post vol propt met allerlei hashtags om je account te laten groeien moet je eerst goed onderzoek doen welke gerichte hashtags het beste zijn voor jou business/ niche. Je wilt niet allerlei soorten volgers, maar alleen mensen die echte interesse hebben in wat jij te bieden hebt. Leer onderzoek te doen en er is een hele handige gratis tool die je hierbij kan helpen. Daar kom ik zo op terug.

    #2 Je gebruikt de populairste hashtags en/ of hele algemene zoals #love #puppy #happy

    – Je zou denken doordat je dit soort populaire hashtags gebruikt je heel veel volgers krijgt, maar dit kan juist tegen je werken. Zelfs als ze gericht zijn en je wat volgers en likes krijgt duurt het niet heel lang voordat jouw posts niet meer zichtbaar zijn omdat er miljoenen posts zijn die dat soort populaire en algemene hashtags gebruiken. De volgende tip is juist de medium/ en de hashtags die niet (zo) populair zijn te gebruiken zodat jouw posts een betere/ hogere kans hebben om in de top 9 sectie te komen waar de mensen die je wilt hebben jouw posts zien en daardoor jouw blijven volgen. Omdat je langer op de top pagina blijft is de kans groter dat meer mensen jouw posts zien. Meer gerichte volgers krijgt en misschien jouw post(s) viraal gaat!

    #3 Je gebruikt te weinig hashtags

    – Je kan 30 hashtags gebruiken per post, veel mensen huiveren daarvan en denken dat het als spam overkomt. Maar elke hashtag die je niet gebruikt is een gemiste kans om dat bereik te krijgen. Denk eens aan alle miljoenen mensen die elke dag op meerdere en verschillende (niche) hashtags zoeken. Zelfs Instagram geeft aan dat dit een hele goede strategie is om in te zetten. Als je toch nog bang bent dat het als spam overkomt, gebruik dat je 30 hashtags als 1e comment. Op deze manier blijft je caption (boodschap) clean en kunnen mensen dit beter lezen.

    #4 Je gebruikt elke keer dezelfde standaard hashtags

    – Zoals met alles in marketing (zoekwoorden onderzoek bijvoorbeeld voor een site) moet je testen en testen en testen. Want dan pas weet je wat goed werkt en wat niet werkt. Het is goed om ze te “cyclen” zodat je niet elke keer dezelfde hashtags gebruikt. Het is handig om een excel sheet te maken en daar tussen de 60-100 verschillende hashtags te hebben die wel gericht zijn. En deze om de zoveel tijd te rouleren.

    #5 Gebruik geen “branded” hashtags

    – Handig om te gebruiken als je al een grote “brand” bent maar zeker niet handig als je klein en onbekend bent. Je wilt ook zeker niet andere brands/ bedrijven/ mensen promoten die in jouw niche zitten 🙂

    Als laatste tip van deze post is de gratis hashtag onderzoek tool. Google en ga naar keyhole.co. Als je op de site zit dan zie je dit een zoekwoorden balk, of beter gezegd een hashtag balk. Als voorbeeld gebruikte ik bijvoorbeeld de “nails” niche. Je wilt dit natuurlijk voor je eigen niche gebruiken. Het is een handige tool om te gebruiken en het is gratis. Mocht je toch popup krijgen om een account aan te maken of in te loggen, ga dan naar incognito modus van Google en gebruik het op die manier.

    Dit zijn 5 tips om de fouten te voorkomen waar veel mensen instappen, ook ervaren marketeers. Want social media is toch heel anders dan SEO/ SEA. Hopelijk ga je dit goed inzetten om zo je account te laten groeien, want Instagram is naast persoonlijk een heel goed platform om je business te vergroten en meer conversie te krijgen.

    Snel contact opnemen met een specialist in Instagram marketing?

    Binnen 24 uur nemen wij telefonisch contact met je op om te bespreken wat wij voor jou kunnen betekenen.

    Maak een succes van Instagram



    Duidelijke aanpak. Instagram marketing uitbesteden in 4 stappen, vlot en goed geregeld.
    icon1

    CONTACTFORMULIER

    Vul het contactformulier in, we nemen snel contact op.
    icon3-2

    STRATEGIESESSIE

    Na een telefonische screening plannen we een Instagram Strategie-sessie bij ons op kantoor in Baarn; specifiek gericht op jouw bedrijf.
    icon5-1

    STARTEN

    We bepalen samen de strategie en stellen concrete doelen. Daarna gaan we snel van start.
    icon5-1

    OPTIMALISEREN

    We analyseren regelmatig de stand van zaken aan de hand van onze gezamenlijk gestelde doelen en sturen continue bij.

    Meer weten?



    Vul hieronder je gegevens in en wij nemen binnen 24 uur contact met je op!