5/5
4.9/5 van 36 reviews

5 CRUCIALE Google Ads-Instellingen die je binnen 1 week meer klanten opleveren

Tip 1: Deel je campagnes logisch in. 

Stel: je bent de eigenaar van een bedrijf dat verschillende soorten vloeren verkoopt. Per type vloer heb je waarschijnlijk een aparte marge, gemiddelde orderwaarde, doelstelling, soort klant enzovoort. Om die reden is het belangrijk om een aparte campagne per vloer op te zetten, zodat je voor elke campagne het budget kan bepalen, en dat kan afzetten tegen de omzet per vloer. Voorbeeld: je verkoopt 3 soorten vloeren aan consumenten tegen met verschillende gemiddelde prijzen: 

  • Product 1: Houten vloeren: gemiddeld € 2500,- per klant
  • Product 2: Grindvloeren: gemiddeld € 5000,- per klant
  • Product 3: Gietvloeren: gemiddeld € 6000,- per klant

Omdat de omzet per product nogal verschilt, biedt het aanhouden van verschillende campagnes de mogelijkheid om een ander budget per campagne te spenderen.

Bij de volgende tip gaan we dieper in op hoe het hanteren van verschillende campagnes precies voordelig kan werken voor het succes van de campagne.

Tip 2: Wáár zijn je klanten het beste te bereiken?

Heel lokaal? Of juist een groter gebied of misschien zelfs landelijk adverteren? De structuur van je Adwords-campagne is cruciaal voor het succes van de campagne.

Een bijkomend voordeel van het apart opzetten van campagnes is de mogelijkheid om per product in een ander gebied te adverteren. Zo kan je ervoor zorgen dat je het ene product bijvoorbeeld lokaal aanbiedt, en het andere product meer regionaal. Als we verdergaan met het voorbeeld van vloeren, kan je je voorstellen dat je een houten vloer, die relatief weinig oplevert vergeleken met de andere vloeren, alleen lokaal aanbiedt. Voor een Gietvloer, die meer dan het dubbele oplevert, wil je best wel een langere afstand overbruggen. 

Voor meer voordelen van Google Adwords, zie ook: www.com/2017/01/29/voordelen-google-adwords

Tip 3: Maak gebruik van veel Advertentiegroepen

Structuur

Zoals al eerder gezegd: De structuur van je Adwords-campagne is cruciaal voor het succes van de campagne. Zorg er altijd voor dat zoekwoorden die bij elkaar horen in dezelfde advertentiegroepen staan. Op die manier zorg je ervoor dat je campagne beter te managen is, en zorg je voor betere resultaten. Het indelen van je campagne op de juiste manier is een van de snelste manieren om je Click-Through-Rate (hierover later meer) te verhogen, Kwaliteitsscore te verbeteren (ook hierover later meer), en om simpelweg meer geld te gaan verdienen via Google Adwords. 

Dezelfde advertentie

Een belangrijk punt om te onthouden: alle zoekwoorden die binnen dezelfde advertentiegroep vallen delen dezelfde tekst-advertentie. En die advertenties hebben allemaal een unieke URL (webpagina) waarnaar de bezoeker gestuurd wordt. Alle woorden in de advertentiegroep moeten passen bij de specifieke pagina waarop de gebruiker terecht komt. Stuur NOOIT mensen die zoeken op bijvoorbeeld grindvloer naar de pagina van gietvloer, want dan ben je verkeerd bezig! 

Tip 4: Meten is weten

Zorg er altijd voor dat je zo veel mogelijk meet in je campagnes. Begin met het maken van een koppeling tussen Google Adwords en Google Analytics. Weet je niet hoe dat moet en of alles wel goed staat ingesteld? Bel me dan even op 085-0654633, het is namelijk zo gebeurd! In Analytics meet je bijvoorbeeld het aantal pagina’s dat men bezoekt, het Bouncepercentage (het aantal mensen dat niet meer dan 1 pagina bezoekt) maar ook het aantal ingevulde contactformulieren of offerte-aanvragen.

Tip 5: Maak gebruik van een Retargeting-campagne

De naam zegt het eigenlijk al: bezoekers die de website al eens bezochten worden nogmaals getarget: op elk willekeurig moment wordt aan deze groep mensen nogmaals een advertentie bijvoorbeeld in de vorm van een banner vertoond. De groep aan wie de advertentie vertoond wordt bestaat uit mensen die via de Adwords-campagne naar de website zijn gekomen, maar ook uit mensen die via een ander kanaal (bijvoorbeeld organisch) op je website beland zijn. Retargeting is om meerdere redenen erg interessant: 

  • De groep mensen op wie je je richt is zeer beperkt; deze mensen zijn ooit al op je website geweest en hebben dus een bovengemiddelde interesse. Je schiet dus niet met hagel maar heel gericht.
  • Als mensen op je advertentie klikken doen ze dat gericht; immers: ze kennen je al, en klikken alleen als ze weer naar je website willen gaan.
  • De klikprijzen liggen over het algemeen veel lager dan bij ‘’reguliere’’ Adwords-campagnes.

Als je er zelf niet helemaal uit komt of je wil een keer dat we eens meekijken, mail dan naar info@alonamarketing.nl!

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Growth Manager

1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

4. Growth Manager

Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.