5/5
4.9/5 van 36 reviews

Je hebt een relatief hoog LinkedIn-budget, je schrijft advertenties met goede call-to-actions en deelt regelmatig organische updates op jouw LinkedIn Bedrijfspagina. Toch is je bereik nog niet wat het moet zijn en willen de leads zich maar niet melden. Hoe dit kan? Waarschijnlijk target je het verkeerde publiek. Met deze tips zal dat je niet meer gebeuren!

  1. Check & target LinkedIn Groups. In LinkedIn kan je zoeken op LinkedIn Groups en je daarvoor aanmelden. Ben jij op zoek naar freelancers voor een bepaald platform? Wil je mensen bereiken die op zoek zijn naar bepaalde producten of diensten? Grote kans dat er een LinkedIn Group voor is! Zoek de groep op, meld je ervoor aan en bekijk of dit daadwerkelijk de groep is waar je jouw advertenties in wil tonen. Note: check altijd even of de groep in de taal is waarin jij adverteert.
  2. Gebruik de And/Or optie. Je gaat mensen targeten die een bepaalde functie hebben. Met de Or (of) optie breid je dit publiek uit door extra titels, bedrijven of bijvoorbeeld interesses te selecteren. Iemand kan óf ICT-manager zijn óf ICT-medewerker óf interesse hebben in Cloud Computing. Wil je jouw doelgroep juist verkleinen? Gebruik dan de And (en) functie. Je target dan bijvoorbeeld mensen die én 10+ jaar ervaring hebben én bij een bedrijf waar 50+ mensen werken én interesse hebben in ICT.
  3. Creëer Matched Audiences van jouw klantenbestand. Je hebt een klantenbestand en mag deze data gebruiken voor commerciële doeleinden (lees: het betreft geen gevoelige data)? Laad dit bestand in in LinkedIn en bereik mensen waarvan de LinkedIn profielen overeenkomen met jouw klanten. Een super relevant publiek dus!
  4. Voldoende websitebezoekers? Zet re-marketing in! Onze all-time favorite. Heb je een website die redelijk wat websitebezoekers trekt? Plaats dan de LinkedIn Insight Tag op jouw website en creëer een doelgroep van de mensen die in de afgelopen dagen op jouw website zijn geweest. Super relevant om hier bijvoorbeeld speciale aanbiedingen of kortingscodes voor aan te bieden.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thijs van den Haak

Alona Marketing

Andere verhalen.

Bekijk meer van onze blogs, inspiratie of succesverhalen.

google-partner-1000x5002

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

Zo pakken wij onze projecten aan.

stripe_yellow

Telefonische intake

Kennismaking in combinatie met wat jij graag zou willen en waar wij jou mee kunnen helpen?

Meeting

Dieper ingaan op de vraagstelling en materie. Daarbij passend een plan uitgewerkt met doelstellingen.

Offerte

Op maat gemaakt voor jou met alles wat besproken is met de meeting en de intake

Growth manager

De afdeling die gaat over de complete strategie die het best bij jouw organisatie past.

Specialist

Er is helder welke diensten het beste bij jou passen en daar haken wij de specialisten bij aan

Livegang campagnes

Campagnes zullen, in samenspraak met jou, gemaakt worden en zetten we op actief

stripe_yellow

Maandelijkse
growth meeting

Growth zal elke maand met jou om tafel zitten voor de rapportages, het doornemen van de campagnes, de strategie en de samenwerking.