Customer Succes Manager | va. 1 juli 2020 |

fulltime

Als Customer Succes Manager bij Alona Marketing ben jij een echte relatiebeheerder en is het jouw missie om ervoor te zorgen dat elke klant blij is en maximaal profiteert van de samenwerking met Alona.

Je checkt regelmatig de verwachtingen en tevredenheid van onze klanten en zorgt ervoor dat deze gemanaged worden. Zowel tijdens het ”onboarden” van nieuwe klanten als daarna. Wat er ook gebeurt, de klant staat op nummer één. Ook ben je er voor de online marketeers van Alona: je zorgt ervoor dat de balans tussen werkdruk en werkplezier optimaal is en dat de talenten die onze medewerkers hebben optimaal ingezet (en verder ontwikkeld) worden bij het werk voor de klant.

Client success manager vacature - Alona MarketingJe vormt het middelpunt in de relatie tussen sales, het online marketing team en natuurlijk de klant. Onze klanten-kring is divers en bestaat uit zowel ondernemers met enkele werknemers als uit internationaal opererende bedrijven met soms wel een paar honderd medewerkers.

Je luistert zeer goed naar de klantbehoefte en inventariseert of er mogelijkheden zijn tot uitbreiding van diensten: het hebben van commerciële vaardigheden is een must (maar de ”echte sales” laat je graag over aan de jongens van de sales-afdeling). Kortom, je zorgt voor blije klanten en daarmee voor retentie, upsell, referrals en niet te vergeten blije medewerkers van Alona Marketing:).

Wie zoeken wij?
  • Sociaal persoon die moeiteloos intern en extern schakelt met wie dan ook.

  • Kennis van online marketing is een pré.

  • Je voelt haarfijn aan wat klanten willen door goed te luisteren en interpreteren.

  • Wat er ook gebeurt, je attitude = positief!

  • Je werkt zeer gestructureerd en overzichtelijk en verwacht dat ook van je collega’s.

  • Je bent pro-actief & stressbestendig.

  • Door jouw toedoen worden de klanten en medewerkers van Alona nog blijer:)

  • Minimaal 3 jaar werkervaring, waarvan 2 in een soortgelijke functie (contact met B2B-klanten)

  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal

Wat bieden wij?
  • Een vast dienstverband, met veel vrijheid en verantwoordelijkheid.

  • Een uitdagende functie waarin je nauw samenwerkt met onze klanten: stuk voor stuk hardwerkende en ambitieuze ondernemers waarvan je veel leert.

  • Laptop van de zaak

  • Reiskostenvergoeding

  • Salaris: afhankelijk van je werkervaring en ambitie.

  • 28 vakantiedagen per jaar. Daarnaast is het mogelijk tijdelijk om vanuit het buitenland te werken!

  • Je werkplek is flexibel; Thuis, in het buitenland, bij klanten, op kantoor in Baarn of op ons nieuwe kantoor in Eindhoven (va. medio/eind 2020).

Wil jij onderdeel worden van een jong team in een snelgroeiend bedrijf? Mail dan naar claudia@alonamarketing.nl.

Een typische werkdag binnen Alona:

  • 08:30 Je werkdag begint; je werkt vandaag vanuit huis. Weinig afleiding dus je kan lekker meters maken en doorknallen. Je hebt direct al een mailtje dat snel opgepakt moet worden. De campagne van een nieuwe klant moet 3 dagen eerder LIVE dan dat er was afgesproken met de sales-medewerker. Dit betekent: intern de planning omgooien, schakelen met de online marketeers om te kijken wie er nog ruimte heeft in zijn agenda op zo’n korte termijn. Gelukt! Na 4 telefoontjes met collega’s en de klant heb je geregeld dat een deel van de nieuwe campagnes eerder live gaat, en een ander deel 2 dagen daarna. Even stressen maar dan heb je wel wat!

  • 09:25 Om 09:30 uur heb je een call ingepland met een nieuwe klant die sinds de dag ervoor in je portfolio zit, dus je bereidt snel nog even de laatste puntjes voor. Van 09:30 tot 10:00 bel je met de klant om meer te horen over zijn bedrijf, hoe het nu gaat met de online zichtbaarheid en wat er precies is afgesproken met de sales-medewerker van Alona en wat zijn verwachtingen zijn. Je deelt deze inzichten met de online marketeer die de Google-campagnes gaat opzetten en plant gelijk een meeting in via Zoom met de klant en de online markteer om ze aan elkaar voor te stellen. De klant is blij met deze strakke regie en blij dat hij precies weet hoe de samenwerking er uitziet.

  • 10:00 Je hebt een interne team-meeting via Zoom, waarbij online marketeers en sales-medewerkers aanwezig zijn. De successen van de afgelopen week worden met elkaar gedeeld en strategieën uitgewisseld. Je geeft feedback over een aantal werkprocessen die beter kunnen, en vertelt wat de nieuwste klant vindt van de samenwerking met Alona Marketing.

  • 13:00 Na de lunch vertrek je samen met een van de online marketeers naar een klant die sinds een maand klant is van Alona Marketing. Het laatste fysieke contact dat de klant met iemand van Alona gehad heeft is alweer 2 maanden geleden, tijd om dus weer even ons gezicht te laten zien. De klant is tevreden, en je spreekt af om 3 maanden daarna opnieuw bij elkaar te komen, maar dan op ons nieuwe kantoor in Eindhoven.

  • 16:00 Na je bezoek aan de klant werk je nog een paar uurtjes thuis en check je of eerder gemaakte afspraken met klanten allemaal zijn afgevinkt. Je belt nog even met een webdesigner om te checken of de klus die je daar hebt neergelegd op tijd afkomt. Ook mail je nog snel wat klanten met een update over de campagnes zodat ze precies weten hoe ze ervoor staan.

De dag erna wordt je nieuwe koelkast tussen 12:00 en 18:00 bezorgd (nee het kon echt niet op een ander tijdstip), dus werk je lekker thuis. Lekker rustig, je kunt dus lekker ongestoord je lijstje met klanten bellen om te checken of ze echt tevreden zijn. De dag erna begin je je dag met 3 Zoom-meetings met collega’s en bespreek je de voortgang van werkzaamheden voor klanten.