Conversie Funnel training eerste indruk

Als team volgen we in de maand november de training Conversion Funnel Mastery van DigitalMarketer. We beseffen maar al te goed dat we in de snel veranderende online marketing onszelf ook continu dienen te ontwikkelen. Daarom hebben we een zoektocht gestart naar een training die ervoor zorgt dat de door ons ingezette Cost Per Click campagnes nog meer rendement opleveren.

Cost Per Click campagnes betreffen campagnes waarbij de adverteerder afrekent op basis van het aantal klikken op de advertenties. Dit kunnen advertenties zijn in de zoekmachines (Facebook & Bing) maar ook op social media (Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube).

Om meer rendement uit de CPC campagnes te behalen zijn er verschillende mogelijkheden, bijvoorbeeld:

  • De CPC campagne zelf optimaliseren
  • De landingspagina op de website optimaliseren
  • Social media kanalen optimaliseren

De afgelopen tijd zijn we bij Alona ons steeds meer gaan specialiseren in het goed op elkaar laten aansluiten van al deze onderdelen. De uitdaging is om alle onderdelen zo in te vullen dat er een gerichte conversie “funnel” ontstaat. Dit betekent dat alle punten waarop er contact is met een potentiële klant op elkaar afgestemd zijn. Ieder onderdeel draagt hierdoor bij aan het verkrijgen van nieuwe klanten en vormt een ideale klantenreis die een hoger conversiepercentage tot gevolg heeft.

Vanuit ons netwerk werd de training Conversion Funnel Mastery aangeraden van DigitalMarketer. DigitalMarketer is een zeer vooraanstaande opleider op het gebied van online marketing in de VS.

Ondertussen hebben we de eerste onderdelen vol enthousiasme afgerond en kijken uit naar de volgende onderdelen. Tijdens de eerste modules hebben we al concrete ideeën opgedaan om in de praktijk toe te gaan passen. In een volgende update zullen we enkele concrete tips delen die we hebben geleerd in deze training.

Mocht je nieuwsgierig zijn geworden en meer informatie over de training willen lezen dan kan dit op de website http://www.digitalmarketer.com. We passen onze nieuwe kennis graag toe voor jouw bedrijf, laat het dus gerust weten als je eens wilt sparren over de goede invulling van een conversie funnel.

Deel dit bericht

Scoren met conversies?

Maak een afspraak
2019-01-21T08:27:15+00:00