fbpx

Peter Frenken

 

Alona (Thijs en Kristian) een jaar geleden leren kennen. Vanaf het begin een klik. Als je hun taal niet spreekt zoals ik in het begin dan leren ze jou hun taal te begrijpen. Vanaf het begin is de inzet om vindbaarheid en zoekresulaten te structureren en controleren en dat lukt. Conversie van lead naar klant is met sprongen omhoog en gaat nog veel verder stijgen dankzij hun aanpak "vertrouwen" is wat ik gevonden heb bij Alona.

Jochem Manders

 

Heerlijk zo'n bedrijf als Alona, daar werken wij nou graag mee samen! Duidelijke afspraken, super snelle follow-up, en vooral hun proactieve houding in het continu verbeteren en finetunen van onze campagnes gaf ons al snel veel vertrouwen. Keep up the good work Thijs en Simone!

Tessa Ewalds

 

Geen tijd om een website te maken? Of is het je te ingewikkeld? Laat het dan aan Alona over! De communicatie met het kundige team verliep vlekkeloos. Ze hadden niet veel uitleg nodig om precies de stijl neer te zetten die we in gedachten hadden. Er werd altijd snel en adequaat gereageerd op al onze vragen en niets was teveel! Team Alona: hartelijk dank voor het mooie product dat jullie hebben neergezet. Wij zouden het iedereen aanbevelen. Trimoso

Harald Borjans

 

Met de vakkundige ondersteuning van Alona in de persoon van Simone is het ‘onmogelijke’ gerealiseerd: De oorspronkelijke onduidelijk gestructureerde website converteren naar een geoptimaliseerde toegangspoort en informatiebron over het thema (Geweldloze Communicatie). De informatie op de website is helder verwoord en er zijn aansprekende landingspagina’ s ontworpen en voldoende CTA’s nodigen bezoekers uit tot acties. Bovendien zijn de belangrijkste pagina’s responsief gemaakt. Een geweldige prestatie gerealiseerd een maand eerder dan gepland. Roermond, juni 2018 Harald Borjans, eigenaar Mens en Communicatie

John bosch Wij

 

Wij van de Parketloods vinden de samenwerking erg prettig...een echte aanrader.

Read more

Case: Optimaliseren van Google Ads

Stel: Je hebt een goedlopend bedrijf en in het verleden hebben jullie al eens getest met Google Ads via een Online Marketing Bureau, maar dit heeft weinig tot niets opgeleverd. Balen, én zonde want jouw beeld over adverteren in de zoekmachine is hierdoor in een negatief daglicht gezet. Desondanks wil jij het adverteren in de zoekmachine eigenlijk nog een tweede kans geven. Via-via ben je in contact gekomen met Alona Marketing en spreek je een aantal keer af om te bespreken wat de mogelijkheden zijn op het gebied van Online Marketing met de focus op het adverteren via Google en Facebook.

Aan de hand van deze klantcase willen wij aangeven dat het optimaliseren van Google Ads campagnes veel verder gaat dan alleen de campagnes managen.


Begin april kwamen wij in contact met een tweetal eigenaren van één bedrijf die zich focussen op alarmen, camerabeveiligingen en Wi-Fi verbindingen. In het verleden hebben ze met behulp van een ander bureau geadverteerd voor hun diensten om te kijken of dit iets zou opleveren. Conclusie na een drietal maanden was dat er veel kosten zijn gemaakt en geen leads of direct opbrengst heeft plaats gevonden. Na een tweetal keren inhoudelijk te hebben overlegd waren we het er over eens; de dienst die online de meeste slagingskans zou hebben zijn de ‘alarmsystemen’. Enerzijds omdat dit op dat moment de grootste inkomstenbron is die het beste is uitgebouwd en anderzijds omdat wij als Alona Marketing een inschatting hebben gemaakt van hoe wij hier het beste kunnen helpen en onze expertise het beste tot zijn recht komt.

Hoe gaan wij aan de slag?



Wij hebben een inschatting gemaakt van de situatie waarin de (op dat moment nog) potentiële klant zich bevindt en hoe wij hier met onze diensten, expertise en kennis een succes-formule van kunnen maken. Wij hebben de klant geadviseerd om door ons een goed converterende website te laten bouwen, die wij bovendien kunnen beheren en optimaliseren zodat wij deze perfect laten aansluiten op:

  • De primaire dienst van de klant
  • De behoefte van de (beoogde) doelgroep
  • De CPC-campagnes in Google en Facebook


  • Na enig research bleek www.zakelijkalarmsysteem.nl een nog niet-bestaand domein te zijn. Na het registreren zijn wij aan de slag gegaan met het bouwen van een nieuwe platform. Daarnaast hebben we een bijbehorende Facebook-pagina, een Facebook Advertising Account én Google Ads-account ingericht om onze doelgroep te gaan bereiken.

    Zodra wij de Google Ads- & Facebook-campagnes hebben ingericht focussen we in eerste instantie op bereik en relevant verkeer. We behalen direct een goede CTR (Click-Through-Rate oftewel doorklikpercentage) door te adverteren op zoekwoorden relevant aan ‘zakelijk alarmsysteem’ maar de conversies blijven uit. Na meermaals in de campagnes te zijn gedoken en continue optimalisatie (de CTR blijft continu groeien en het verkeer neemt toe) kunnen we concluderen dat de campagnes en zoekopdrachten waar we op adverteren in de zoekmachine voor relevant verkeer naar de website zorgen en we een flinke optimalisatie-slag moeten maken in het door ons ontwikkelde platform.

    De Google AdWords-campagnes (waarmee we adverteren in de zoekmachine van Google) gaan tijdelijk op een lager pitje terwijl wij de website optimaliseren om er voor te zorgen dat de website-bezoekers sneller gaan converteren. Zodra de website een flinke optimalisatie heeft doorgemaakt* zien we gunstigere cijfers terug en kunnen we de AdWords-campagnes weer opschalen. Niet alleen de desktopversie maar ook de mobiele website is geoptimaliseerd en volledig gefocust op conversies.

    En, met succes?



    Doordat wij zelf een website bouwen en inrichten hoeven wij niet continu met een webbouwer te schakelen en kunnen wij snel handelen. Zo hebben wij bovendien de touwtjes zelf in handen. Hierdoor kunnen wij ook de belofte maken om een goed converterend platform af te leveren en nemen wij het complete plaatje uit handen en ontzorgen wij onze klanten waar dit mogelijk is. Wij zijn van mening dat goede campagnes in Google of Facebook niet op zichzelf staan en ondersteund moeten worden door een professioneel platform waar website-bezoekers op verschillende manieren kunnen converteren:

  • Direct bellen
  • Direct mailen
  • Direct een offerte aanvragen
  • Contact opnemen


  • Vanaf het moment dat we zijn begonnen met het bouwen van een website zijn er 4 maanden verstrekene en zien wij in Google Analytics terug dat we van 4 behaalde conversiedoelen in april ’18 en een conversiepercentage van slechts 0,13% zijn gegroeid naar 17 behaalde doelen in de maand juli ’18 met een conversiepercentage van 4,57%.

    Klanten worden ontzorgt en wij hebben graag op alle vlakken de touwtjes in handen. Het is eenvoudiger werken om alles in eigen beheer te hebben. Het voordeel voor onze klanten is dat wij op deze manier snel kunnen schakelen en de kanalen zo optimaal mogelijk kunnen combineren en bedienen.. Op deze manier ontwikkelen niet alleen de klanten zich maar kunnen wij zelf ook een goede dienstverlening aanbieden én continu optimaliseren.

    Case Closed?



    Never! Onze succesformule zorgt voor veel tevreden klanten die wij voor een langere tijd aan ons kunnen binden doordat onze dienstverlening en expertise iedere maand verbeterd. Samen met maar vooral voor onze klanten optimaliseren wij op deze manier iedere maand SEA campagnes, SEO landingspagina’s en de bijbehorende websites.



    CONTACT OPNEMEN