fbpx

Peter Frenken

 

Alona (Thijs en Kristian) een jaar geleden leren kennen. Vanaf het begin een klik. Als je hun taal niet spreekt zoals ik in het begin dan leren ze jou hun taal te begrijpen. Vanaf het begin is de inzet om vindbaarheid en zoekresulaten te structureren en controleren en dat lukt. Conversie van lead naar klant is met sprongen omhoog en gaat nog veel verder stijgen dankzij hun aanpak "vertrouwen" is wat ik gevonden heb bij Alona.

Jochem Manders

 

Heerlijk zo'n bedrijf als Alona, daar werken wij nou graag mee samen! Duidelijke afspraken, super snelle follow-up, en vooral hun proactieve houding in het continu verbeteren en finetunen van onze campagnes gaf ons al snel veel vertrouwen. Keep up the good work Thijs en Simone!

Tessa Ewalds

 

Geen tijd om een website te maken? Of is het je te ingewikkeld? Laat het dan aan Alona over! De communicatie met het kundige team verliep vlekkeloos. Ze hadden niet veel uitleg nodig om precies de stijl neer te zetten die we in gedachten hadden. Er werd altijd snel en adequaat gereageerd op al onze vragen en niets was teveel! Team Alona: hartelijk dank voor het mooie product dat jullie hebben neergezet. Wij zouden het iedereen aanbevelen. Trimoso

Harald Borjans

 

Met de vakkundige ondersteuning van Alona in de persoon van Simone is het ‘onmogelijke’ gerealiseerd: De oorspronkelijke onduidelijk gestructureerde website converteren naar een geoptimaliseerde toegangspoort en informatiebron over het thema (Geweldloze Communicatie). De informatie op de website is helder verwoord en er zijn aansprekende landingspagina’ s ontworpen en voldoende CTA’s nodigen bezoekers uit tot acties. Bovendien zijn de belangrijkste pagina’s responsief gemaakt. Een geweldige prestatie gerealiseerd een maand eerder dan gepland. Roermond, juni 2018 Harald Borjans, eigenaar Mens en Communicatie

John bosch Wij

 

Wij van de Parketloods vinden de samenwerking erg prettig...een echte aanrader.

Read more

Case: het online bereiken van de juiste doelgroep met als doel offerteaanvragen behalen

Mister KOOL’s is sinds 1996 gespecialiseerd in het reinigen van vloeren en meubels. Het bedrijf beschikt over veel ervaring, kennis en certificeringen op het gebied van reiniging waardoor ze in staat zijn hoge kwaliteit te leveren. Als gevolg hiervan kunnen hun klanten weer jarenlang genieten van een duurzaam gereinigde vloer of hun favoriete meubel dat weer als nieuw hersteld is.


Als ambitieus bedrijf heeft Mister KOOL’s ook uitdagende doelstellingen opgesteld. Naast het bestaande klantenbestand, waartoe ook veel bedrijven behoren, streven ze naar een toename in particuliere klanten. Eind 2017 is aan Alona Marketing gevraagd welke mogelijkheden er zijn om een optimale invulling aan de online marketing te geven en deze groei te realiseren.

Analyseren en optimaliseren van de website



Het is duidelijk dat het doel van Mister KOOL’s is om middels de inzet van online marketing meer particuliere klanten te krijgen voor hun dienstverlening. Hiervoor is het van belang dat alle onderdelen optimaal op elkaar aansluiten.

Daarom werd er door Alona Marketing een analyse van de website gedaan. Hierbij zijn punten in kaart gebracht die geoptimaliseerd konden worden. De website bevatte alle informatie over de dienstverlening maar er waren weinig opvallende call to actions aanwezig.

Met call to actions bedoelen we knoppen die opvallen en de bezoeker aanzetten tot actie ondernemen. Zoals in de afbeelding hiernaast valt te zien vallen de contrasterende knoppen goed op waardoor een geïnteresseerde bezoeker duidelijk ziet hoe de volgende stap gezet kan worden.

In samenwerking met de webbouwer van Mister KOOL’s zijn deze en enkele andere verbeterpunten vervolgens doorgevoerd.

Relevante en kwalitatieve bezoekers behalen



Nadat de website was geoptimaliseerd werd het tijd om te zorgen voor meer verkeer naar de website. Uiteraard dienen dit wel relevante bezoekers te zijn die ook echt geïnteresseerd zijn in de diensten van Mister KOOL’s.

Door een gesprek met de ondernemer wordt duidelijk in welke aspecten Mister KOOL’s zich onderscheidt van andere bedrijven die actief zijn in de branche. Een essentieel verschil met andere bedrijven is dat er een specialist op locatie een advies komt uitbrengen. Hierdoor is het voor de consument duidelijk welk eindresultaat verwacht kan worden. Daarnaast stelt Mister KOOL’s altijd vooraf een scherpe offerte op die helder is opgebouwd, hierdoor is het duidelijk hoe de prijs tot stand komt.

Inrichten van Google Ads & Google Analytics



Bij het opzetten van de Google Ads campagnes is gebruik gemaakt van de unieke aspecten van Mister KOOL’s. Er zijn verschillende varianten advertentieteksten gemaakt die o.a. aanzetten tot het aanvragen van een offerte.

Er is gekeken op welke manier consumenten zoeken naar de dienstverlening die Mister KOOL’s aanbiedt. Vervolgens zijn deze zoekwoorden opgenomen in de campagnes met een goed aansluitende advertentie. Hierdoor krijgt een consument die zoekt naar het laten reinigen van een marmeren vloer ook een advertentietekst te zien die daar exact op aansluiten.

Door Google Analytics goed in te richten is het mogelijk om de behaalde offerteaanvragen te meten in Google Ads. Hierdoor kunnen de Google Ads campagnes geoptimaliseerd worden op basis van de behaalde doelen. Dankzij deze waardevolle informatie zijn we in staat de campagnes voortdurend te verbeteren.

Instapage landingspagina’s



Voor de Google Ads campagnes maken we ook gebruik van Instapage landingspagina’s. Dit zijn pagina’s waarop we bezoekers vanuit de Google Ads advertenties terecht laten komen. Het voordeel van dit type pagina’s is dat ze gericht zijn op een bepaalde actie die de bezoekers kunnen ondernemen.

Bij Mister KOOL’s staat op de gemaakte landingspagina’s het aanvragen van een offerte centraal. Om dit zo optimaal mogelijk in te vullen kunnen we gemakkelijk verschillende varianten maken en hierdoor testen wat het meest effectief is. Hieronder zijn 2 varianten van landingspagina’s te zien die gekoppeld zijn aan de campagne voor natuursteen reiniging. Bij 1 landingspagina is na de kernkwaliteiten een onderdeel met klantervaringen te zien terwijl bij de andere variant een video aanwezig is.

Facebook remarketing



Om een complete invulling te geven aan de online marketing strategie maken we ook gebruik van remarketing via Facebook. Hierdoor krijgen bezoekers van de website ook tijdens het gebruik van Facebook een advertentie van Mister KOOL’s te zien. Hierdoor blijft Mister KOOL’s voortdurend in beeld bij de doelgroep die al bekend is met bedrijf, ze hebben immers de website bezocht.

In de remarketing campagne op Facebook wordt een advertentie getoond afhankelijk van de bezochte pagina op de website. Daardoor kan aan een persoon die de pagina over het reinigen van tapijt ook een advertentie getoond worden die daar bij aansluit. Door deze hoge relevantie neemt de kans toe de advertentie aanspreekt en de website bezoekt om een offerte aan te vragen.

Doelen behaald, case closed?



Aangezien de markt en de ontwikkelingen niet stil staan doen Mister KOOL’s en Alona Marketing zit uiteraard ook niet. Momenteel worden er mooie resultaten behaald en ziet Mister KOOL’s het klantenbestand groeien. Om dit te waarborgen wordt er zowel op de korte termijn als de lange termijn gewerkt aan de campagnes en de strategie.

Wekelijks voert Alona Marketing verbeteringen door aan de Google Ads campagnes en de Instapage landingspagina’s. Door bovenop de resultaten te zitten signaleren we snel wat er goed werkt en waar nog kansen liggen. In overleg met de ondernemer worden ook mogelijkheden besproken zoals het vergroten van het gebied waarin geadverteerd wordt of mogelijk effectieve nieuwe zoekwoorden.

Ook wat betreft de langere termijn vormen we de strategische partner voor Mister KOOL’s op het gebied van online marketing. Begin 2019 staat er een nieuwe website op de planning voor Mister KOOL’s. Dankzij de waardevolle informatie die we momenteel verzamelen met zowel de website als de landingspagina’s kan deze straks optimaal ingericht worden.

Bij Alona Marketing zijn we trots op deze samenwerking en zijn vastbesloten om Mister KOOL’s online verder te laten groeien!