5/5
4.9/5 van 36 reviews

Budgetisolatieshop is, zoals de naam al doet vermoeden, een website voor isolatiemateriaal. Je kunt het zo gek niet bedenken, maar budgetisolatieshop heeft het allemaal. Isolatiematerialen, soorten isolatie, toepassingen, toebehoren en nog veel meer.

In eerste instantie waren er drie websites:

  • Budgetisolatie.nl
  • Budgetisolatie.be
  • Budgetisolatieshop.nl

“Warmte is meer dan een temperatuur. Het maakt dat ik me thuis voel. Goede isolatie is hierbij natuurlijk onmisbaar.”

Vraagstuk

De domeinen: budgetisolatie.nl en budgetisolatie.be werden gebruikt als leadgeneratieplatform met een focus op b2b en een webshop met de focus op b2c. Budgetisolatieshop.nl werd gebruikt als webshop om producten te kopen. De websites liepen prima, maar Alona Marketing zag dat er veel meer potentie in zat wanneer je die domeinen bij elkaar zou voegen. Na overleg met de klant, een akkoord en een plan van aanpak/strategie konden we dit gaan verwezenlijken.

Het doel

Bij Het samenvoegen van de verschillende websites, was het doel om de organische posities in zoekmachine Google, met de daaruit voortvloeiende traffic, voor zover mogelijk te behouden én het conversiepercentage van de webshop op niveau te houden. Daarnaast wilde Budgetisolatieshop graag verdubbelen in omzet.

Campagnes opsplitsen op basis van marge Budgetisolatieshop maakt gebruik van verschillende marges; op categorieniveau en deze kunnen behoorlijk vaak wijzigen. In praktijk bleek dat de marges 2 à 3 keer per maand wijzigden. Om voldoende controle te houden op de ROAS en marges, hebben we ervoor gekozen om de campagnestructuur op deze manier op te bouwen. Op basis van marges werden op campagne niveau verschillende ROAS-targets gehanteerd. Productgroepen met een hogere marge gaven op die manier wat meer ruimte in de veiling, terwijl producten met een lagere marge wat strakker werden gehouden met een d.m.v. een hogere ROAS-doelstelling.

Uitwerking:

Toen we begonnen aan het project hadden we:

  • 3 domeinen
  • 139 url’s van budgetisolatie.nl
  • 140 url’s van budgetisolatie.be
  • 3.229 url’s van budgetisolatieshop.nl
  • 85 uur aan migratiewerk
  • Ongestructureerde opbouw van campagnes
  • Verouderde tagging en conversiemetingen

 

Wat we gedaan hebben:

  • Migratie van 3 domeinen naar 1
  • Migratie van 2 Google Ads accounts naar 1
  • Tagging en conversie tracking herzien
  • Verbeterde conversies geïmplementeerd
  • Google Ads account opgebouwd en uitgebreid

 

Dit is het eindresultaat

  • 1 domein
  • 3.508 juiste geredirecte url’s
  • Google Ads accounts samengevoegd
  • Verbeterde tagging en conversie tracking
  • Leadgeneratie en webshop binnen 1 domein

 

Wat heeft het opgeleverd?

  • Vóór de migratie bedroeg de omzet in Q1 en Q2 gemiddeld 80K p/m
  • Ná de migratie bedroeg de omzet in Q3 en Q4 gemiddeld 240K p/m

 

Een gemiddelde verdrievoudiging van de omzet per maand

  • Het aantal transacties in Q1 en Q2 bedroeg gemiddeld 70 p/m
  • Het aantal transacties in Q2 en Q3 bedroeg gemiddeld 330 p/m

 

Een maandelijkse stijging van 371% (!) in aantallen. De Adspend, het maandelijkse bedrag uitgegeven aan voor advertenties in Google, is meegegroeid, zoals verwacht, en heeft een groei van ongeveer x3 meegemaakt. De ROAS is, zoals verwacht, gedaald van 20 naar 15, aangezien we flink zijn gegroeid in vertoningspercentage en de aantallen kliks uit generieke termen. Daardoor steeg ook de CPC.

  • De nettowinst bedroeg in Q1 en Q2 gemiddeld 6,8K per maand
  • De nettowinst bedroeg in Q3 en Q4 gemiddeld 17K per maand

 

Na de migratie hebben we dus een stijging van 150% netto winst kunnen verwezenlijken.

We kijken terug op een succesvol eerste jaar waarin we voldoende conversiedata hebben kunnen verzamelen. Dat doet ons erg uitkijken naar komend jaar. We verwachten dat we dit eerste jaar nog kunnen toppen. Hou daarvoor onze website in de gaten.

Social media als leadgenerator

Wat betreft de aanwezigheid op social media van Budgetisolatieshop hebben we flinke stappen gemaakt omtrent de campagne-structuur, de strategie en het beeldmateriaal.

Doordat we de campagnes herzien hebben en over zijn gegaan naar een andere strategie hebben we een betere funnel-indeling kunnen bewerkstelligen. Daarnaast zijn we hard bezig gegaan om dynamic retargeting in te zetten. Groot succes, want we hebben nog nooit zo’n hoge ROAS behaald.

 

 

0 %
Stijging in conversieratio
0 %
Stijging omzet
0 %
Stijging netto winst

De specialist over deze case

Zoekmachine optimalisaties doorzetten voor nog meer organisch verkeer

Een heel pad hebben we afgelegd door alsmaar te testen en bij te sturen. Zo hebben we de webshop kunnen voorzien van de juiste filtering, hebben we het menu kunnen inrichten op de manier waarop een bezoeker dat als prettig ervaart en hebben we een stijging doorgemaakt in posities.

We zijn na de migratie op generieke content gaan zitten en vanuit daar specifiekere zoekwoorden gaan targetten die echt relevant zijn voor de markt. Zo zijn we nog gedetailleerder gaan kijken naar de zoekintenties en de keywords waar men op zoekt. We hebben een groei van 2,5K meegemaakt qua zoekwoorden die door Google werden gevonden.

Op het gebied van linkbuilding zijn we ook flinke stappen gaan maken. De klant deed nog niets aan linkbuilding en we zijn hiermee begonnen op een laag pitje. Je moet hier niet te hard mee van stapel gaan dus dat hebben we ook niet gedaan. We zijn langzaam begonnen om het domein hier “kennis mee te laten maken”. Toen we zagen dat dit effect had hebben we dit nauwkeurig in de gaten gehouden en zijn we gaan opschalen qua kwaliteit en aantallen.

Een voorzichtige blik op de toekomst!

  • We hebben mooie resultaten weten te behalen, maar zijn nog lang niet klaar met de website.
  • We zijn sterk bezig om de juiste grens te bepalen tussen adspend en ROI en écht het maximale uit Google Ads te halen.
  • Voor social media zijn we bezig met het uitbreiden van het aantal kanalen en nog mooier beeldmateriaal dat we kunnen laten zien aan de gebruikers op social media
  • Voor het verbeteren van de organische rankings in Google zijn we nog kwalitatiever op de content gaan zitten. De juiste zoekwoorden aanspreken en targeten zodat we écht de best mogelijke klanten krijgen.
  • Wat betreft CRO gaan we een heel traject in om daar data te verzamelen en keuzes te maken hoe we de conversie kunnen verhogen. Soms kan dat al een kleurverschil zijn of een wisseling van woorden
  • Webdevelopment blijft misschien wel een van de grootste diensten bij dit project. Een webshop, met ondertussen al meer dan 6.500 url’s, moet ten alle tijden juist blijven werken. Bijna dagelijks werken we hard om ervoor te zorgen dat alles op hoog niveau doordraait.
  • Beeldmateriaal; we zijn bezig met een echte Budgetisolatieshop mascotte en proberen deze zoveel mogelijk in onze uitingen mee te nemen.

Wij stormen rustig door om de isolatie-markt nog verder te veroveren!

Heb jij ook groeiambities?
Let's maximize digital growth Together.

Andere succesverhalen.

Bekijk meer van onze succesverhalen.

Let’s maximize digital growth Together
with Jasper.

schermafbeelding_img
Jasper Boudewijns.
Head of Sales

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten Vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van volgende maand.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

4. Growth Manager

1 aanspreekpunt bij Alona Marketing die meedenkt over jouw (online) Marketing Strategie.

6. Livegang campagnes

Als we de online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

Klant worden bij Alona Marketing in 7 stappen.

stripe_yellow

1. Telefonische intake

Telefonische kennismaking waarin jij aan onze marketing-expert vertelt met welk Marketing-vraagstuk je graag geholpen zou willen worden.

2. Afspraak

Persoonlijke afspraak waar we dieper ingaan op jouw vraag en onze oplossing. Dit doen we met een uitgewerkt plan en bijbehorende doelstellingen.

3. Offerte

Je ontvangt van ons een Offerte op maat; na akkoord gaan we direct aan het werk en ontvang je van ons een planning voor de eerste maanden.

4. Growth Manager

Bij Alona Marketing heb je 1 aanspreekpunt, jouw Growth Manager, die meedenkt en met ideeën komt over jouw (online) Marketing Strategie.

5. Specialist

Om jouw doelstellingen te halen sluiten er ervaren vak-specialisten (bijv. SEA, SEO, Social Media) aan tijdens de samenwerking.

6. Livegang campagnes

Als we de complete online strategie voor jouw bedrijf hebben vastgesteld, zorgen we ervoor dat de online campagnes zo snel mogelijk LIVE gezet worden.

stripe_yellow

7. Maandelijks overleg

We laten je graag zien wat we precies voor je doen. Elke maand neemt jouw Growth Manager je mee door de cijfers en krijg je een kijkje achter de schermen. Ook blikken we vooruit op de planning van de volgende maand.